virkning/stickning/sömnad
MosterMaggi
en väska vore inte så tokigt faktiskt... ska se om jag hittar nåt bra mönster, som är lite i statistikstuderandestil, dvs lite småtantig.
MosterMaggi
en väska vore inte så tokigt faktiskt... ska se om jag hittar nåt bra mönster, som är lite i statistikstuderandestil, dvs lite småtantig.
fru
ska kolla vad jag har för mail på universitets hemsida, så kan jag skicka ett privat medddelande till dig sen. blev nyfiken på väskan =)
fru
man vet aldrig vad folk tycker =) har funderat på att virka en mössa åt katten, med hål för öronen!
valter är lite trög, så han blev mest förvirrad och satt så still han kunde =) han fattade nog inte riktigt vad som hände. den andra katten, billig, skulle aldrig låta nån sätta nåt på hans huvud. han är en väldigt bestämd liten misse, som gärna gör high 5 på en med sina klor...
fru
vilken SNYGG väska det där var! ska minsann fixa garn imorgon och börja =) ska nog passa på och köpa garn till en sån där stor väska också.... typ sån här
www.garnstudio.com/sider/visoppskrift.php&&d_id=27&&lang=se
fru
det tummar vi på! och du, jag kommer ju vara klar med den där väskan rätt snart, och eftersom jag är så snäll kanske jag kan virka en åt dig med, förutsatt att den blir bra =) borde inte ta så lång tid att göra den, SÅ stor är den inte =)
hmmm måste köpa en ny virknål... behöver en på 5.5 mm, och det har inte jag.
fru
jag ska nog göra den i svart och rosa,om jag hittar ett passande garn. det är ju det som är det svåraste när man virkar efter engelska beskrivningar, att hitta ett bra garn. skulle kunna göra väskan i det garnet jag har hemma, men då blir den inte lika stor som det står att den ska bli. men vi får se, ska nog fixa virknål allra först och testa att virka med garnet jag har hemma för att se om det blir bra.
fru
jag har bara virknål 3 och 4, kanske har en 2,5 nånstans. jag ÄLSKAR rosa, det är min absoluta favoritfärg! har en skitfin väska som det skriker pucken om =) den är rosa, med katter på. köpte den på åhléns i våras.
fru
besatt som jag är så har jag upptäckt att garnet jag virkade blomsjalen i funkar alldeles utmärkt till väskan =) om man virkar med dubbla trådar, och det gör de tydligen i beskrivningen också. virkade väldigt löst med min 4-nål, så det lär blir kalas med en ny nål =)
sen ska jag berätta en rolig sak! vi köpte akvarium och tillbehör för 5000 nu i veckan, så jag har inte riktigt råd med nytt garn. ska därför till HM imorgon och lämna tillbaka en tröja jag nyligen köpt, så kan jag köpa garn för de pengar istället =) fan, jag äör ju helt störd! *skrattar och skakar på huvudet*