Inlägg från: pucken |Visa alla inlägg
  • pucken

virkning/stickning/sömnad

fru
    jo, jag har sett den. jättefin! tror jag ska börja brodera jag med, sen, när jag avslutat alla virkprojekt.
    ska bara sy ihop väskan och göra det där bandet med blomman på.sen är det KLART!

• pucken

fru
    vet du vad matress stitch är? ska nämligen sy ihop väskan med såna stygn...

• pucken

nä... om du går in på design, och scrollar neråt så finns det en sökfunktion där. sök på mössa så får du upp några stycken i alla fall!

• pucken

nu är det spännande, väskan är ihopsydd... ska vända den åt rätt håll så får vi se om jag gjorde rätt i att virka volangen längs botten =)

• pucken

fru
    NU finns den färdiga väskan i galleriet! den är väl inte helt klar egentligen... man ska sy fast ett spänne under blomman så det går att stänga. men jag har inget spänne, så det får du ordna själv =)

• pucken

fru
    den blev förresten inte riktigt lika stor som det står i beksrivningen =( den är ca 28x10 cm. duger det är fröken?

• pucken

fru
    nu ska vi bara komma på hur den ska överlämnas =) hur länge har du trånat efter den förresten?

• pucken

fru
    hade du sånt där säsongskort på sl? då får du gärna komma och hämta den här. vi kan ju ta en fika på samma gång =) annars får det gå via posten eller vänta tills jag börjar skolan den sista augusti.

• pucken

fru
    jag vet, posten är dyr. därför jag inte beställer några handtag från panduro,till min rosväska. hittade ju inga när jag letade idag *muttrar* kan inte du gå in på panduro och köpa ett par till mig? du får pengar för dem när/om ni kommer med bil =) såna här vill jag ha!
    www.pandurohobby.se/order/ProductServlet&aid=512776

och vi bor i västerhaninge, mot nynäshamn du vet..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad