Inlägg från: pucken |Visa alla inlägg
  • pucken

virkning/stickning/sömnad

fru
    klart den är fin, men den är inte jag =) jag säger till när den är klar i alla fall, så får vi se hur den ska levereras!

• pucken

fru
    vad är det du lägger ut? stickbeskrivningar???

• pucken

fru
    jaha =) var nästan helt säker på att du skulle sälja lite beskrivningar, och den där lovikavanten du aldrig blir klar med =)
    jag hade tänkt ta ledigt från virkningen ikväll, men jag håller på med väskan igen.... *beroende*

• pucken

fru
    då tycker jag att du ska plocka fram vantarna, så du kan ha dem i vinter! jag funderar på att försöka sticka en tjock vintermössa och ett par vantar, men jag hittar inte nåt garn som passar till de mönster jag spanat på.

• pucken

fru
    ja, det är jätteirriterande när man måste köpa ett helt nystan för att det behövs en meter typ! råkar ut för det ibland när jag virkar =)
    snart ska jag virka sidostyckena på väskan, och i och med det sätta ihop den =) sen är det bara blomman kvar!

• pucken

fru
    vad är det för byxor du stickar? mönster från tradera, eller från nätet? är det svårt? vill sticka nåt jag också, när jag är klar med mina väskor.

• pucken

Julius
    skitfina ju! jag har funderat på att göra en tavla, fast för vår bröllopsdag. men jag vet inte var jag får tag på såna saker...

• pucken

fru
    nu har jag fått problem med din väska... fattar inte mönstret riktigt *arg* det ska vara en volangkant på sidostyckena, men jag blir inte klok på om volangen ska fortsätta på bottendelen. om jag gör en volang runt hela så blir det som ett extra stöd i botten, om inte står väskan direkt på bottendelen. då slits den ju fortare... om jag gör en volang runt hela, och det nu inte är helt rätt... blir du ledsen på mig då? =)

• pucken

fru
    var köper alla grejer man behöver till broderi? man ska väl ha en sån där ram att spänna fast tygbiten i? finns det nån bra affär i stan?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad