• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • MAGU
    soli skrev 2008-09-04 18:46:37 följande:
    HALLOJSAN!!Jag känner mig så stark!!! denna gången med vv så känns det som att det ska gå bra!! jag vägde mig i tisdags -1,6kg har alltså gått ner 4,8 kg sen jag började!! vägde in mig på start vikt 90,5kg, efter 1 vecka - 2,4kg sen andra veckan -0,8 kg och nu -1,6 jag tror inte det är sant!!!Ville bara berätta för jag är så glad och jag äter ju amnings points 10 extra !!helt galet kuligt!!ha det så bra alla vv kämpare!! KRAM SARA
    Shit vad duktig du är, vad har du flör hemlighet?!?
  • pysselmajjo

Det kanske blir tvärtom om ett par veckor...att vi som gått ner mkt nu i början stannar av litegrann, och för er som det gått lite trögare i starten för kanske tappar en massa kilon bara sådär!
    Tror faktiskt att det är bättre att det tar lite tid, för då hinner både kropp och hjärna ställa in sej på det nya. Kanske man inte faller för frestelser lika lätt.
    Hoppas ni förstår vad ja menar..

• Mary Cherry

Minus 0,6 i onsdags, totalt -3,7 på två veckor. Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på att jag bara gick ner 0,6 den här gången, men det blir väl så när man går ner så himla mycket gången innan.

• MariaK
    Mary Cherry skrev 2008-09-05 15:32:24 följande:
    Minus 0,6 i onsdags, totalt -3,7 på två veckor. Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på att jag bara gick ner 0,6 den här gången, men det blir väl så när man går ner så himla mycket gången innan.
    Då kan du ju tänka på mig som inte gått ner hälften så mycket ens på tre veckor Så mår du kanske bättre sen

Grattis till viktnedgång!!!!!!
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Sara78

Det är svårt att inte bli besviken när det "bara" blir 0,5 kg ner eller kanske ännu mindre. Man får försöka tänka att alla minus är bra! I längden blir det ändå många kilon Sen brukar det väl vara så att det går lite snabbare när man har mer att ta av och sen sakta ner ju närmare mål man kommer.

• Limus
    Sara78 skrev 2008-09-05 18:00:11 följande:
    Det är svårt att inte bli besviken när det "bara" blir 0,5 kg ner eller kanske ännu mindre. Man får försöka tänka att alla minus är bra! I längden blir det ändå många kilon Sen brukar det väl vara så att det går lite snabbare när man har mer att ta av och sen sakta ner ju närmare mål man kommer.
    Precis! Det beror ju på att det finns mer fett att ta av i början.

Fast jag erkänner - jag blir också besviken om jag inte går ner ca ett kilo i veckan.
  • stjärnljus

Igår var jag ute en sväng. Jag hade sparat point under veckan så jag kunde med gott samvete dricka två drinkar! Kändes jättekul att kunna göra det utan att fuska! Jag t.om 3 sparade points kvar!
    På tisdag är det första vägningen! Spännande.

• M plus J

får jag också hänga på här? Jag har gått på v.v sedan jag fick sonen. Han är nu 8månader. Jag gick ner mina 17kilo, men gick upp några då jag slappat i sommar
    Nu började jag v.v igen i måndags men glömde väga mig....Hur man nu kan göra det!? haha...I allafall så käka jag lite chips igår, vilket inte är bra alls.... Jag tänkte att jag vet ju ändå inte vad jag vägde, haha *dumma jag* men jag tänkte väga mig på måndag å köra igång på riktigt då! Kanske är roligare om man har några att bli inspirerade av i den här tråden!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-05 15:37:46 följande:
    Då kan du ju tänka på mig som inte gått ner hälften så mycket ens på tre veckor Så mår du kanske bättre sen Grattis till viktnedgång!!!!!!
    Tack! Fattade jag rätt när jag läste där uppe att du har en typ ätardag på lördagar? Jag tycker inte det funkar med vv, jag har varit med förut och testat både med och utan ätardagar. Det funkar att äta mer nån dag om man sparar ihop till det, men samtidigt får man ju inte spara för mycket för då äter man för lite. Hur man än gör blir det fel.
  • MariaK
    Mary Cherry skrev 2008-09-06 12:14:43 följande:
    Tack! Fattade jag rätt när jag läste där uppe att du har en typ ätardag på lördagar? Jag tycker inte det funkar med vv, jag har varit med förut och testat både med och utan ätardagar. Det funkar att äta mer nån dag om man sparar ihop till det, men samtidigt får man ju inte spara för mycket för då äter man för lite. Hur man än gör blir det fel.
    Jag måste ha en ätaredag annars klarar jag inte det.......... O jag sparar ihop max points varje vecka på motion så det känns bra ändå att få äta lite extra gott!!!!!
    men idag åt jag lite choklad på förmiddagen o fick ont i magen direkt o fick besöka toa Tål nog inte godis längre Ha ha

Sen är det möjligt att jag inte går ner lika snabbt men det får jag ta även om jag inte gör det så bra

Ikväll ska vi äta på resturangFundersam
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
Svar på tråden Viktväktarna!