• infan

VIHPS VIII

Hejsan!
    Efter låååång frånvaro sticker jag in foten igen. Har ju definitivt inte glömt er sköna bönor!
    Här har det varit en sommar med mycket funderande. Det känns ju som om alla gett upp hoppet om oss och det har påverkat mig mer än vad jag kunnat ana. Tänker ofta att det aldrig blir några barn, men ger liksom inte upp för det. Är i något märkligt ingenmansland. Det har jag väl iofs varit länge, men det har liksom ändrat karraktär. Hur som haver är det snart dax för nybesök inför vårt landstingsfinansierade försök. Luttrad och van är jag inte det minsta nervös eller har speciellt mycket frågor - gå dit och "göra jobbet" liksom.

Ser att Caribe närmar sig testdag? Du vet att jag tänker på er vännen!

Kram på er alla!

• infan
    HHHHHHEEEEEEEJJJJJJJJJJJ Caribe!!!
    Sitter och ler över det det sköna välkomnandet tillbaka! Jag ska ta till mig att du envist hänger kvar vid hoppet om oss, tack!
    Puffar över all styrka jag kan uppbringa eftersom du verkar ha en skittuff vecka på flera plan. Kram!
  • infan

Lilja: och vad kan man lära sig av detta??? Aldrig, aldrig lämna datorn. Punkt. Kram på dej!

Xena & Aggis: kram på er också!

Planerar ni träff? När?

• infan

Lilja: men bespara oss detaljerna om var du befinner dig . Eller, vad säjer jag? Har jag gått och blivit pryd och kommit ifrån "här inne delar vi allt" under sommaren...?

• infan

Lilja: nä, det vågar jag inte, inte med en så arg min!

Malu: hej på dej också! Kapar du tråden lite nu och då? Vad trevligt!!!

• infan

Sladdar in lite snabbt för att visa att jag inte dragit mig ur igen trots Liljas skrämseltaktik

Kerpet: Hej! Tänker ibland på den enda gången jag träffade dej (och bl.a. Zynk, Mirren och Alyia (??? Nä vad katten - har jag glömt nicket!). Det var kul, men det varade tyvärr inte...

Caribe: hugaligen vilken mardröm! Jag blir riktigt ledsen och kan också känna paniken. Peppar dej till max!

• infan

Caribe: Vilken fruktansvärd läsning.... Det borde vara totalt förbjudet att ställa in möten som man VET berör människors framtida yrkesliv. Att behöva stå ut med att återigen mötas av ett misslyckande efter så mycket kämpande är omänskligt. Gråter med er.

Vi har varit på nybesök inför landstingsfinansierad ivf. Mycket bra läkare! Jag tänkte i mitt stilla sinne att hur i h-vete ska vi kunna sammanfatta vår ivf-resa fram tills nu på ett överskådligt sätt. Organisation/kontroll-människa som jag är så gjorde jag en tabell... Den makabraste jag någonsin gjort med kolumner för protokoll, utfall, befruktade ägg, test och vad som gjort att 4 försök avbrutits. Trots det bisarra i att visa upp livet på det sättet så var det en mycket bra taktik. Annars innehöll mötet lite tårar, lite skratt och en känsla av att försöken kommer att bli precis som vi vill (om man ser till själva förfarandet såklart, vem f-n kan skriva att detta är vad man vill).
    Jag har också snokat lite kring den remiss som skulle skickats in för ÄD då vi inte fått någon bekräftelse på att den kommit in. De kan inte hitta den men jag ska återkomma på måndag. Känner inte att det brinner i några som helst knutar, men kontrollmänniskan blir störd och undrar över hur det är möjligt...

Kram på er och alldeles särskilt till Caribe

• infan

Caribe: största kramen till dej! Har tänkt på dej/er så mycket i helgen.

Lilja: knasmens, jag säjer bara det, knasmens! Jag själv satt och var så kaxig på vårt nybesök och sa att "cykeln är klockren på 29 dagar basta!". Och vad händer? Den är på 25 dagar!? Fast, det har varit en überjäulschdonnerwetter vecka så det kanske är en följd av det.

Tack för all pepp tjejer!

• infan

Klart det var en engångsföreteelse! Skulle vi räta in oss i något som helst led eller??? Helgen har varit bra, fullt upp men bra.
    Hoppas läkarbesöket blir bra och att du får höra att allt ser bra ut. Men, då krävs det kanske ett ett VUL...? Jag tror att läkarna inte bryr sig ett skvatt om orakade ben, de är nog ganska luttrade!

Ha en bra dag!

Svar på tråden VIHPS VIII