VIHPS VIII
Maxie: heeej! Lite skönt att någon annan reagerat så slipper men känna det som om man är lite väl aggro
Hoppas allt är bra med dej!
Maxie: heeej! Lite skönt att någon annan reagerat så slipper men känna det som om man är lite väl aggro
Hoppas allt är bra med dej!
Malu: kan förstå att du hade lust, men inte kapade tråden. DET är väl hänsyn om något! Hur man ska göra för att bli gravid med äl-testen? Tja, jag har för mig (men är lite osäker här) att man spottar på dem för att se om man har några ägg överhuvudtaget. Har du det så har du kommit en bra bit på vägen! Då gäller det att få reda på vilken kvalité äggen har. Gnid äl-testet (som nu ska helst fortfarande ska vara lite fuktigt av saliven) mot höger häl intensivt. Lyser testet (och hälen) röd har du bra ägg - börjar testet brinna kan du avsluta testandet här.
Nästa steg är då att bli gravid. Låt äl-testet hjälpa dej! Först ska du kolla när du har något som kallas ägglossning. Nu ska du (hör och häpna KISSA på testet!!!) Ger det utslag är det dax!
Stasa höger arm (skärp, scarf, trasa eller vad tusan du än har hemma), vrid huvudet ett helt varv, stå på vänster fot medans du ställer något hårt, tungt och vasst på din högra, låt din partner göra 1000-nålar på din vänsterarm (det är här partern kommer in i bilden, en liten biroll men HEY det är ju testet som kommer att hjälpa dej bli gravid!) stoppa testet mellan tänderna och bit ihop för allt vad du är värd (lite äckligt eftersom du precis har kissat på det, men vem sa att det här skulle vara enkelt? Inte leverantören i alla fall.) Efter nio månader har du din lilla test-bebis!
Lätt som en plätt. Vad f-n håller vi på med?
Haha!
SS: kniiiiip!
Caribe: jag har ju inte varit här inne så mycket senaste månaderna och kunnat trakassera er med liknande saker! Jag bjuder till lite extra- det är ju fredag!
Ha en skön fredagskväll godingar!
Hej hej!
Maskros: vilka intensiva dans-och musikhelger du har!
Maxie: usch vad otäckt...
Jag har suttit och gottat mig åt att vi ska ha gäster på lördag (= god god god mat!!!). Sambon kommer få slaget över menyn jag snickrar på, men jag tror det blir bra samt att en hel ska kunna gå att förberedas. Vad tror ni om:
Förrätt
Toast med rökta räkor, saffransaoli, lite grönt och sånt ni vet.
Varmrätt
Potatiskaka
Laxfilé panerad i västerbottenost
Trattkantarellsås
Grön sparris, sockerärtor (ungsbakade rödbetor med fetaost och honung???)
Dessert
Ananaspaj (min gamla favorit - still going stong!)
Hm, det finns för mycket gott! Den här gången ska menyn vara vegetarisk så därav valet av fisk.
Maxie: självklart!
Mirren: japp, fisk och skaldjur funkar finfint. Svårt det där med definitioner... En del säjer att de är vegetarianer och äter glatt ägg, fisk och pillar ut eventuellt kött ur grytor etc. En del äter definitivt inte något likande och man kan inte använda samma köksredskap till deras mat som använts till icke-vegetarisk mat. Det är fasen inte lätt för en icke-vegetarian att veta vilken "form" av vegetarianism (?) det handlar om!
Maskros: oj vilken god matlåda!!! Trattkantareller och lax är faktiskt otroligt gott tillsammans. Låter kanske lite märkligt, men testa!
Caribe: ja, jag var tveksam med rödbetorna men nu skippar jag dem helt. Tack! Morotssoppa och kålrotssallad kanske inte är det hottaste - men rackarns vad bra du är på att fixa nyttig mat! Tänk på det!
Aggis: ja jag vet. Men ofta säjer folk bara vegetarian tycker jag och då är det fasiken inte lätt! -)