• infan

VIHPS VIII

Mors!

CC: skoj att se dej! Hoppsan Greta, sambon på väg ut alltså? Instämmer i att det var väl bra att det inte blev allt för långvarigt om det nu inte stämde. Låter så himla jobbigt med det där med svartsjuka och sånt: vad är det för fel på folk som itne kan se att bara för att man är tillsammans så är man inte ihopväxta?! Tillitsproblem säjer jag bara, "felet" ligger hos den kontrollerande parten och inte den som blir kontrollerad (även om det bruakr vara så att skulden hamnar hos den senare). Heja dej CC!

Caribe: så förbaskat skönt att det löser sig på jobbet!!! Blev så väldigt väldigt glad över att läsa det. Och varför inte testa den där akupunktören om det känns bra?!

Maskros: köp ett test vettja! Låter urskumt att det ska dra ut så långt på tiden. Kvalet blir väl om testet nu är negativt, då kommer kanske tankar på att det är något som helt galet. Ringa och kolla, bara få ventilera tankarna hos någon kunnig kanske..?

Xena: har ni vackert väder där uppe? Alla prognoser jag ser har stora solar över ditt område - hoppas det för din skull!

Lilja: hur gick det på kollen? Läkaren skrek rakt ut över dina orakade ben va?

I morgon ska jag ringa och se om den borttappade remissen har kommit till rätta. Det är mycket administration med det hela! Alla medikamenter är uthämtade inför vårt nästa IVF, ska köra på med menopur 375 IE eftersom det var med den dosen vi fick vårt "al time high" med 4 ägg och 3 befruktade. Lyckoträff eller följd av menopur? Ingen aning men varför inte satsa på det senare innan motsatsen är bevisad!

Ha en skön eftermiddag/kväll alla!

• infan

Hejsan!
    Har bisarrt mycket kring mig nu så jag hinner inte vara här så mycket. Lämnar ett litet avtryck iaf så att ni inte tror att jag dragit igen

Maskros: men hjärtat... stora stora kramar

Kram på er alla!

• infan

Maskis: nej inte är du knäpp heller - du gör det du tycker känns bäst. Om det skulle ändra sig och inte kännas bra så tar du säkert tag i det då, sån är ju du!

Caribe: blondin igen alltså?! Skojigt att ändra lite. Vad glad jag blev över att läsa at du akupunkturen gör så mycket för ditt välbefinnande - du är värd allt som ger dig lite balsam för själen!

SS: vilket stort steg att ta, att avbryta IVF:en... Tar inte det skruv så vet då inte jag vad som skulle göra det! Skönt att läsa att du tar för dej och "kräver" omtanke (det ska man ju inte behöva kräva menar jag, men du fattar vad jag menar ).

Copy: med mej är det ok. Ska köra nytt försök nästa cykel men försöker att inte tänka så mycket på det. Det får vi ta när det kommer helt enkelt. Har också efter mycket om och men fått tag på någon som kan svara på varför vi inte fått bekräftelse på att remissen för ÄD kommit in. Den är inte bedömd ännu!!! Skickades i juni och nu är det ju några månader senare. De har också varit helt förvirrade eftersom det ligger en remiss om landstingsfinansierad ivf på oss. Två remisser blev lite för mycket för administrationen tydligen (och just precis HUR ovanligt kan det vara med de gigantiskt långa köerna som är? Här för man ju gardera sig och jag tror knappast vi är de enda som gör det!), men de försöker att påskina att de har koll. Det tror inte jag de hade eftersom jag fått så fruktansvärt luddiga svar när jag har ringt - nu har de förhoppningsvis det. NÄR remissen ska bedömmas vet jag dock inte, men kommer väl att ringa virrpannorna igen om det inte dyker upp något inom några veckor.

Over and out!

• infan

Sticker in foten och hejar glatt på er alla!
    Extrakram till Maskros och till Caribe - olika faser och situationer men i högsta grad kvalificerade för extra peppkramar.
    Kan nu tala om att vi ÄNTLIGEN fått bekräftelse på att ÄD-remissen kommit in. Nu vet vi det iaf. Men annars är det dax för IVF nr 6 de kommande veckorna. Ur askan - i elden!

Sköt om er!

• infan

Hej hopp
    Det blir inget försök för oss denna cykel. Skitkroppen bestämde sig för att ha en rekordkort cykel - den som brukar vara hur säker som helst! Eftersom vi nu är inne i landstingets tröga maskineri så går det inte att tidigarelägga ett ÄP, nej nej nu måste man anpassa sig till deras tufftufftåg och inte falla utanför mallen. Så, därför måste vi vänta en månad. Surt som f-n rent ut sagt. Och inte känns det helt bra att kroppen spelar en ett spratt heller.
    Tack för lyckönskningar, lägger dem på lager inför framtiden.

Ha en skön helg tjejer!

• infan

Svänger förbi i all hast! Hjälper upp dagens inläggsstatistik om inte annat

Sessan: tuffa tider men du ska se att ni kommer förbi det här.

Caribe: HURTBULLE!!! Ha en fortsatt bra dag!

Maskros: Du kan väl få hänga framför tv:n lite, oftast läser man om hur du flänger och flyger omkring och fixar allt. Fast visst, när man ska upp morgonen därpå så ångrar man att man fastnade framför dumburken.

Malu: ute och reser i vida världen?! Härligt! Och den där smetiga gamla oljan från landstingsmaskineriet ska jag väl ta mig ur någon gång. Däremot så har mitt hopp falnat om att det ska finnas någon genial superlösning och att det finns någon mening med det... Jag är dödligt trött på det här nu och ger upp lite mer för var dag.

Kram på er!

• infan

Hejsan!

Hoppas ni har sol på er brudar!
    Vid en snabb blick på trådens sista sida verkar ni iaf inte ha ont om aktiviteter - det var väldans vad ni jobbar, gymmar och står i! Har faktiskt lite träningsvärk själv idag efter att ÄNTLIGEN kört ett pass igår - så skönt!

Maskros: 12 veckor?! Det är ju alldeles galet mycket!

Kram kram!

• infan

Caribe: Jag körde s.k. funktionell träning. Aktiverar fler, djupare och större muskelgrupper. Känns rejält både då och nu Men du, det sitter så mycket (skit) i kroppen så man kan aldrig ana vidden av det! I vintras när jag verkligen mådde botten fick jag floating och massage av kära sambon. Floatingen var en märklig upplevelse - helt tyngdlös och kroppen var i total avslappning. Efter det den mest fantastiska massage jag någonsin fått och jag fick kämpa för att inte gråt/skrik/vråla där på britsen. Jag är inte ett dugg förvånad att det kom tårar på dej

Xena: Ull-leggings kommer nog att behövas snart. Men det låter kli-igt..?

• infan

Hej hopp!

SS: så himla fantastiskt bra! Blir så glad att läsa att du är glad!

Maskros: såååå, det är bara ibland du tycker det är kul att jag är här???? Nejdå, jag fattar vad du menar!

Caribe: visst är det jobbigt med f.t! Men det känns bra, genomtänkta rörelser som verkligen biter tag! Skönt med morgonpromenad i sol

Xena: aha, du är en sån där som kan klä dig i ylle utan minsta lilla kli - jag är totalt hyperkänslig mot ull. Tyvärr för det finns så himla mycket snyggt och så brukar det hålla formen bättre än bomull (vilket är det jag drar på mig, lager på lager!). Blir så himla glad att läsa när du skriver "När vi får barn" och liknande. Så himla befriande!

• infan

Kikar in lite snabbt och önskar er en trevlig fredag (det är ju Caribe-FREEEEEEEEDAAAAAAG!!! ).
    Lite mot strömmen som jag verkar vara så gillar jag inte att bada badkar (blir rastlös hur mycket skum jag än fixar till eller hur många ljus jag än tänder, tidningar att läsa eller musik) och bastu går totalt bort - känns som en nära-döden-upplevelse. Det LÅTER ju trevligt när ni pratar om det, men tyvärr

Någon mer än jag som tycker att reklamen som poppar upp ovanför tråden är aningens aningens irriterande??? "Svårt att bli med barn? Ägglossningstest!". Jag vet inte riktigt om det känns särdeles passande att kalla det för "svårt att bli gravid" om botemedlet är ägglossningstester...? Hamnar lite snett under f.l.-kategorin Svårt att bli med barn iaf!
    Jaja, jag ska väl inte hetsa upp mig på allt men det känns som om reklamansvariga på f.l. har liiiiiite mer att lära om målgruppsanpassning.

Svar på tråden VIHPS VIII