• Caribe

VIHPS VIII

Hej Maxie ja jag är så glad att jag bytt från SH och mitt senaste IVF försök på FC var det bästa jag gjort hittills så nu skulle jag vilja göra ett till med dom så dom kan göra lite justeringar och få till absolut bästa resultat som "the grand finale"

Ska kolla upp AVA i Åbo tänkte jag!

Kram gumman!

• Caribe

Godmorgon tjejer,

Har haft en lång natt med dålig sömn... skickade iväg ansökans formulär till AVA kliniken igår för ÄD och inatt har jag legat och tänkt att är jag dum som vill göra ett försök till? Har ju misslyckats med 6 st.... borde jag inte ge upp och satsa på ÄD direkt istället?

Copy - jag har ju varit nära att skaffa barn i tidigare förhållande och liksom du så har jag alltid tänkt att det fanns en mening med det man vill ju ha barn med mannen i ens liv om man kan välja! Jag hoppas att det finns en riktig prins i din framtid och även 20 kg övervikt och illamående men som sagt du har en underbar son att glädja dig åt!

Kram Kram

• Caribe

Xena vad fint sagt "jag väntar barn via adoption"

Vi tänker oss äggdonation i Finland och då kostar det ungefär 70.000 för själva behandlingen sen är det ju runtomkostander oxå!

Äggdonation går till så att dom matchar en donator med mig dvs blå ögon, hårfärg och längd och sen genomgår donatorn en ivf behandling och under tiden blir jag nedreglerad och sen bygger jag upp slemhinna! På ÄP dagen infinner vi oss på kliniken och min man lämnar spermier som skall befrukta donatorns ägg och förhoppningsvis får man 1-2 fina ägg tillbaka! I Finland har dom en lag som gör att om vi får barn via donatorn så får barnet när det fyller 18 år får reda på uppgifter om donatorn.

Ja maskros kom tillbaka till oss vännen, saknar dig!

• Caribe

Hej Lilja

Jag funderar inte så mkt kring behandlingen jag skulle gärna kunna spraya 16 ggr om dagen i ett år om det gav mig ett barn som var mitt och P´s, det är ju ändå ett stort steg att få donerade ägg känner jag! Det är ju ändå ett avsked man måste komma till rätta med! Sen tycker jag att det är underbart att möjligheten finns och jag är så tacksam att det finns kvinnor som kan tänka sig att donera ägg till oss som behöver. Men det är ändå en del att fundera på. Fåniga saker i sammanhanget men sånt som att barnet aldrig kommer likna mig, eller ärva anlag från mig (men det kanske är bra ) och att man alltid kommer vara nyfiken på hur den genetiska mamman och vad hon förde med sig för egenskaper till vårt barn?

Sen tycker ju jag i många fall att adopterade barn från t.ex Kina ofta liknar sina föräldrar

• Caribe

Ja är det inte det ena så är de det andra... tråkigt att höra att det är så tungt på förhållande fronten för flera av Er, jag hoppas innerligt att det ordnar sig! Kyss

Jag skall ta helg nu har mkt att fundera kring!

Önskar alla en riktigt trevlig helg eller iallafall så trevlig som den kan bli!

Kram Kram

• Caribe

Hejsan tjejer

Riktigt tankvärda inlägg under helgen tack för att ni skrivit så mkt i ämnet det är precis vad jag behöver läsa just nu för att mogna i mina tankar! Sen är ni ju alla så oerhört kloka

I helgen har vi bestämt att det är dags att sluta med IVF försök... 6 st är nog och chanserna blir ju inte ljusare och ljusare utan tvärtom.

Istället för att lägga ut 33 tusen på ännu ett misslyckat försök och må dåligt till kropp och själ så tänker vi istället spara undan till ÄD som kostar 75 tusen och samtidigt fortsätta med akupunktur som får mig att må så mkt bättre!

Ska ringa FC och hoppa av samt försäkra mig om att ha dom som hemläkare men det sa doktorn vid vårt besök att hon gärna var! Sen skall jag ringa ÄD kliniken och boka upp ett besök för mig och P med deras läkare och efter det börjar dom leta efter en donator som liknar mig, så då handlar allt om hur snabbt dom kan göra det!

Känns skönt att ha kommit till ett beslut, känner en oehörd frihet att slippa fler IVF försök och jag håller helt med om vad Matti2 hade sagt om dom här åren som varit... dom är verkligen de förlorade åren... som tur var har vi lagt ner tid på vårt hus och trädgård så att det är jättefint så det kan man iallafall glädjas åt!

Kram Kram

• Caribe

Cah, efter att ha haft egna hemska erfarenheter så kan jag säga att det viktigaste från barnets synpunkt är att bli älskad och accepterad av den nye bonusmamman och om man klarar dom två sakerna så har man kommit långt! Däremot måste det vara jätte jobbigt att alltid behöva ha kontakt med mannens ex fru pga barn ihop speciellt om man inte riktigt kommer överens!

Ja det känns väldigt befriande att jag inte ska göra ett till IVF försök nu skall jag satsa på äggdonation fullt ut

Aggis fint av dig att vilja bli äggdonator det är det ända jag är lite ledsen för att jag måste åka till Finland och göra ÄD jag skulle hellre vilja göra det i Sverige. Känns hemskt att ens eget land inte tillåter det som grannlandet tillåter.... nu gör dom i och för sig privat ÄD i Umeå upp till 43 års ålder, men då måste man ha sin egen donator pga långa köer!

Vi pratade om det i helgen att det är verkligen fantastiska kvinnor som kan tänka sig donera ägg, själv har jag aldrig hört talas om det innan jag drogs in i ivf svängen!

Kram Kram

• Caribe

Cah - tänk om jag hade kunnat få en sån underbar bonus mamman det hade varit drömmen! Jag var väldigt kärleksfull och snäll men hade en styvhäxa som var gjord av is.....

Nu har jag bokat tid på ÄD kliniken den 20 november! Vi har bokat kryssning dit fram och tillbaka dom kör ju reguljärbiljetter ä så man åker dit på natten med en båt och sen hem nästa kväll med en annan båt

Nu skall jag bara koncentrera mig på att må bra för omväxlings skull känns konstigt!

• Caribe

Cah - ha ha ha ja det kan jag faktiskt mycket väl tänka mig

• Caribe

Xena - ja beslutet känns bra, har bara en liten ångest som trycker sig på i bakhuvudet och som jag helst inte vill lyssna på..... tänk om det inte lyckas med ÄD heller... för 75 tusen så har man inte råd med så många chanser.... men jag skall trycka undan såna tankar och fokusera på att tänka positivt!

Svar på tråden VIHPS VIII