• Caribe

VIHPS VIII

Hej tjejer

Blir ledsen av att maskros har det så jobbigt igen

Många kloka ord från agronom och jag håller med, jag tror inte heller att det finns några vinster i att dra ut på det och som aggis säger vill du ha honom om några veckor om han säger ja okejrå vi är väl ihop! Du förtjänar mycket mer än så och du behöver mkt mer än så du behöver en kille som dyrkar dig och som överöser dig med kärlek och jag är säker på att du kan hitta det om du är tålmodig! Men nu har du nog fått nog med råd och det är ju slutligen du som bestämmer vad du vill göra kram vännen!

Kram alla!

• Caribe

Vinkar oxå till tråden

Imorgon skall jag till Fertilitetscentrum och höra vad dom säger? Hoppas få göra ett sista försök innan vi ger upp ivf svängen!

Kram Kram

• Caribe

Ja det är lugnt på tråden nuförtiden?

Godmorgon copy - whats up?

• Caribe

Hej Lilja

Vi har gjort 3 inseminationer och sen har vi gjort 6 IVF försök med 2 ägg tillbaka i vardera....  man baxnar när man tänker på det och när man tänker på att varje ivf försök har kostat i genomsnitt 30.000... hur har vi haft råd, har råd? och framförallt hur har man orkat/orkar? Men jag är redo att ge mig på ännu ett

Copy jo jag mår riktigt bra faktiskt sen jag började med akupunkturen, det hjälper

• Caribe

Vihps tråden skulle lika gärna kunna heta "starka kvinnor" för det är vad vi är och jag tror stenhårt att om man kämpar så får man lön för mödan såsmåningom!

Ursch jag är satt på en väldigt tråkig diet av mina akupunktör, jag skall mest äta kokt fisk, kokt kyckling, tonfisk, grönsaker och ris, that´s it och sen röra på mig som mkt det bara går, hon kämpar benhårt för att bryta stagnationen i min kropp och stärka mitt blod, som Xena skulle säga "hokus pokus" men jag har inget annat att tro på just nu så då väljer jag att tro på det här det gör ju iallafall ingen skada och tvingar mig att vara hälsosammare

Xena en vän härinne fick just sitt barnbesked och skall snart hämta hem en 9 månaders dotter från Colombia, det tar lång tid när man väntar men samtidigt går det fort för ni har iallafall ett slut på tunneln och ngt underbart att se fram emot som ni är säkra på händer
    blir alldeles blöt i ögonen när jag tänker på scenen i "Sex & City" när Charlotte får hem en bild på sin blivande adoptivdotter från Kina och hon säger "ja där är hon ju, min dotter".... snyft snyft

• Caribe

Copy - det var därför det tog sin tid innan jag hittade min man... jag var singel i 3 lååånga år för att jag helt enkelt trivdes bättre i mitt eget sällskap om jag inte fick dela det med ngn som kändes rätt för mig! Klart man skall vara kräsen det vinner man på i slutändan!

• Caribe

Copy - tror det är ännu svårare för "starka kvinnor" att hitta rätt man, inte många som klarar av oss..... men dom finns därute om man inte ger upp pöss pöss

• Caribe

Lilja jag följder "Greys" men spelade in igår, verkar nya säsongen bra?

Xena vilken underbar känsla att få köpa lite barnkläder och kunna unna sig att drömma
    Jag skall till doktorn kl 13.00

En annan sak som jag brottas med är att jag blivit ombedd att bli gudmor till min mans brors barn, jag är ju såklart jätteglad att dom vill ha mig och jag vill bli en underbar gudmor till lilla Anton men samtidigt så är det så otroligt jobbigt.... kommer acceptera och samla styrka men jag hoppas att namn ceremonin dom skall ha blir först nästa år, känner mig inte stark nog just nu, utan nu vill jag samla all styrka till ännu ett försök!

• Caribe

Xena - precis så känner jag oxå? Jag är ju gudmor per automatik när min mans bror får barn jag kommer naturligtvis alltid ställa upp och värna om det barnet!

• Caribe

Hejsan tjejer

Har varit på FC nu och träffat min Dr, vi hade ett bra samtal om hur vi skall gå vidare! Hon sa att med tanke på hur många behandlingar jag gjort så borde vi gå vidare med ÄD där vi skulle ha goda chanser enligt henne - men hon förstod samtidigt att vi önskar ha uttömt alla chanser innan vi helt ger upp IVF, om inte annat för den psykologiska effekten, dvs göra ett perfekt protokoll med flera långtidsodlade ägg att välja mellan, sist var de ju egentligen bara dom 2 vi fick tillbaka som var ngt att ha!

Hon ger oss ändå 15-20% chans att lyckas, det tycker jag låter jättehögt, på SH sa dom alltid 5% till oss....

Vi kom överens om att jag skall göra ett sista försök med spraystart ca 26/10 och den här gången skall vi ignorera mitt höga E2 värde som alltid skrämmer till dossäkningar men som i själva verket bara är massa småblåsor litegrann som pcos utan att vara det!

Men jag skall samtidigt ställa mig i ÄD kö i Finland har jag tänkt! Någon som hört ngt gott om någon klinik?

Kram Kram

Svar på tråden VIHPS VIII