• xena

VIHPS VIII

God morgon bönor!

SS, här är det ingen blåst och inget regn. Solen håller på att leta sig fram och vi har några plussgrader. Jag som vill ha vinter nu .

Maskros, åhh så irriterande . Har hänt mig ett antal gånger, så numera bokar jag alltid min plats på träningen på nätet innan. Det är en smidig lösning som vårat gym har. Kul att investeringen i fönstrena märks så tydligt. Var och red igår, men jag var så seg så jag var inte på topp precis. Hästen går dock från klarhet till klarhet .

Caribe, här får du en kopp i smyg  Oskyldig . Skönt att det händer grejer i Åbofallet oxå . Snart så ska det väl bo en lite My hos dig. Med finsk SISU kan det inte gå fel!

Ska och jobba snart, har först medarbetarsamtal med min närmaste chef, sedan en timmes fys och då tänkte jag passa på att skjuta lite för att sedan jobba "på riktigt" ett kvällspass. Så det blir en lång dag på jobbet idag. KRAMAR

• xena

God morgon!

Här skiner också solen och det är underbart fruset i backen, och -2,5 grad. Ska bege mig ut på en prommenad med "doggarna" strax. Maken är hemma och ledig denna vecka så jag ska försöka få med mig han, men han brukar vara svårflirtad Räcka ut tungan.

Fredagskänslan är inte samma när man jobbar skift, och oftast är jag helt dagvild så man får tänka efter vilken dag det är och hur man jobbar. I dag så jobbar jag kväll igen, sedan ledig i morgon och därefter dag hela helgen.

Någon som har några trevliga helgplaner då?

• xena

Caribe, va härligt att du lyckats med P, och att han spontant vill ut både lördag och söndag det är ju fantastiskt . Vi ska käka lite frukost nu och sedan har han inget val . Jaa hur det blir efter vi fått barn är ett helt ovisst kapitel. Men nog har jag tänkt jobba som innan, alltså skift. Sen beror ju allt på.... Vi kommer ju tex. att vara föräldralediga en tid tillsammans också. Allt beroende på hur barnet mår och anpassar sig.

• xena
    Jag fick med mig maken, vi gick på stan . Han passade på att shoppa en ny jacka och jag köpte ull-leggings. Börjar ju bli lite kyligare nu så man måste ju hålla sig varm.
  • xena

CC, att bli singel och kär brukar betyda under för figuren. Åtminstonde till en början. Sedan börjar mysiga hemmakvällar med diverse onyttigheter att stoppa i sig vara aktuellt. Då försvinner snabbt de där man lyckades gå ner . Så har det varit för mig i allafall. Du är numera vår egen partyprinsessa Kyss. Hoppas du får rida lite på kompisarnas hästar så du inte helt tappar känslan .

Infan, nää inte kliiga enligt mitt tycke utan varma och sköna utan att bli så tjocka och klumpiga. Ditt träningspass lät allt annat än skönt däremot

SS, lika blygsam och ödmjuk som alltid. Hur är det med dig? Går allt åt rätt håll?

Maskros, well done! Är det dans till orkester när det "bara" är motionsdans?

Caribe, det är bäst jag kniper igen angående ditt besök hos akupunktören . Härligt med lunchprommenad och att huvudstan bjuder på fint väder. Då får vi höra om dina fynd sedan. Vi väntar ju fortfarande på frissafotona som vi blivit lovade .

Jag har just varit ute i skogen med hundarna, nu blir det surfning en stund, dammsugaren väntar och hästen skall ridas och i kväll ska jag på Pump.

• xena

Fler pluss i Visp, Joyce! Sedan har HuldaStina fått barn!

• xena

Mums va hungrig man blir när man tittar in här! Massa smaskens ni listar upp!

Vet ni vad, vi har bokat en resa till Thailand!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den 2/2 åker vi till Bangkok. Därefter vet vi inte när, var och hur vi sak resa ännu, men vi har tänk oss östkusten. Ko Chang bl.a. Åhhh det ska bli så roligt och skönt! Annars har helgen bestått av jobb, i trafikolyckornas tecken. Har varit halkigt här.

Maskros, Larz Kristerz var ju stört sköna! Snacka om att de kommer få spelningar nu.

• xena

Maskros, joo det stämmer, vi är jämt ute och reser . Det blir 1 år sedan. Men har man väntat i 30 år med att åka utomlands har man ju lite att ta igen . Sedan så renoverar vi ju inte eller håller på med ivf, eller så. Sedan jobbar både jag och maken extra så ofta vi kan för att ha råd. För höga löner, det har vi inte...Visst är det märkligt system i dansbandstävlingen, blir ju ingen riktig prestige att vinna då.

Natti natti alla

• xena

God morgon!

Det var ett tag sedan jag både fick stänga och öppna tråden. Har sovit som en stock fram tills för ca 30 minuter sedan. Är dyngförkyld . Dagen i stort ser ut så här för min del: frukost, långprom med hundarna, dammsuga och bädda, ska på stan en sväng måste bl.a köpa hundmat, sedan jobbar jag kväll 15-23. Det bästa med skiftjobb är ju att man får sovmorgon då och då, som idag .

Ha en bra dag alla. Hoppas på lite mera fart i tråden, men å andra sidan är vi ju inte så många som förr. Så man kan ju inte begära att vi ska producera som förr .

Svar på tråden VIHPS VIII