• xena

VIHPS VIII

God morgon Caribe och God morgon tråden!

Ja viss är det bedrövligt med Vietnam. Tyvärr är det sådant som kan hända i adoptionsvärlden, så 100% är det ju inte. Det har både hänt förr och kommer hända i framtiden att länder plötsligt stänger dörrarna. I Vietnamfallet var det ju Sverige som stängde dörren. Måste kännas oerhört förtvivlat för de som stod i begrepp att börja samla papper. De flesta som skickat ansökan kommer nog i hinna få BB, fast inte alla.

Jasså du kör med klänning på jobbet. Det är inte ofta jag klär mig i det och då är det bara om det är fest. Men det är fint och väldigt kvinnligt. Hade man haft ett annat jobb kanske . Har bara jobbat i "uniformsyrken" hela mitt liv. Mycket praktiskt tycker jag som inte är någon klädtjej .

Lilja, kul att se dig, det är bara så sällan vi får njuta av ditt sällskap Gråter Kyss

• xena

Okey, coolt och ganska ovanligt tycker jag. Ni andra då, som har "kontorsjobb" hur klär ni er på jobbet?

• xena

He, he jag tror det är tur att jag bor en bit bort så jag inte har kunnat avslöja mitt rätta jag på någon träff . Efter jobbet är det mysbyxor som gäller och tofflor. Kan gå länge i morgonrock på morgonen. När jag är ute med hundarna är det typ Fjällrävenbrallor eller träningsbyxor som gäller. De gånger jag visar mig på stan är det jeans och tröja eller topp som gäller. Ska jag på fest har jag gärna kjol beroende på typ av fest. Tror jag har skrivit det förr, men antal skor jag ägen kan man med lätthet räkna på två händer. Hatar shoppa kläder då jag aldrig hittar något. De gånger jag är på humör och hittar, ja då köper jag "allt" som passar. Problemet för min del är att jag har rätt smal midja men desto fetare lår och rumpa . Hade jag haft råd skulle jag utan tvekan anställt någon som shoppade åt mig, så trist tycker jag att det är. Med kläder i allafall .

• xena

Caribe, nää jag tror inte du är så ytlig heller men man skulle ju verkligen känna sig bondig. Tur att Maskros har samma klädstil då . Mina kompisar är alltid så snyggt klädda och jag känner mig som en lurk . Fast på krogen är det mig karlarna flirtar med så vette katten om det inte är det som går hem . Eller så är det min otroliga charm .

• xena

Så här har min kläddag sett ut:

8-10 Morgonrock, frukost, surfning, bädda, tvätta osv
    10-11 Långkalsingar, träningsbrallor, tröja, jacka, mössa, vantar; -6 grader ute o hundprom
    11-12 Långkallingar o tröja, lunch
    12-14 Jeans, tröja, jacka, vantar, var en sväng på stan köpte hundmat som jag aldrig gjorde igår
    14-18 Ridbyxor och stallkläder, var och red och gick ut med hundarna direkt efter stallet
    18- sitter nu i mysbyxor, t-shirt, och Foppatofflor

Glamorfaktorn är inte hög . Men attans nästa helg då ska jag på fest, sk.blåljusfest med brandmän, Poliser, ambulanspersonal, och sjukvårdspersonal från akut, operation osv. Och då ska jag ha min superläckra svarta klänning som jag köpte för ett par veckor sedan. Den kostande 1400:-. Kan säga att jag ALDRIG har köpt ett så dyrt plagg, om man bortser från ytterkläder och så...Ska försöka ta ett foto då så ni får se, och ett i min gula morgonrock oxå

• xena

God morgon, gula morgonrocken är på. Har just kommit in efter hundpromenaden

Passar på att önska trevlig helg, många jobbar säkert halvdag idag. Själv jobbar jag hela helgen med start i kväll Penga mun...

• xena

Caribe, det är inte synd om mig som ska jobba. Jag ÄLSKAR jobbet och vill jobba. Hoppas man får ha den känslan kvar länge! Pumpa på, det är hurtigt. Då får vi se foto på dig i tweedshortsen då, om inte förr

Lilja, jaa det kan bli en rolig syn . Hur är det annars? Har ni påbörjat?

• xena

Grattis Infan! Hoppas allt ska gå vägen denna gång...

• xena

Hej hej! Vet inte vad jag ska skriva, så jag passar på och fixa lite lunch. Har just varit på Pump och är vrålhungrig!

• xena

Hallå babes!

Dags att ge livstecken i från mig. Jag var ju på fest i helgen och herregud va roligt jag hade!!! Dansade natten lång disco, styrdans och tryckare . Hade så ont i fötterna på söndag, och en gigantisk blåsa under trampdynan under tårna. Så går det när man inte alls är van att gå i klackar, men det var det värt! Mamma fotade mig och nu har hon korten i sin kamera (och ingen dator) så ni får se dem senare. Hade köpt lösögonfransar för första gången i mitt liv. Gick faktiskt utmärkt att sätta dit dem, trots att jag inte är den bästa "sminktjejen". Längesedan jag röjde loss så där totalt. Dagen efter var man lagomt mör och seg i kolan .

Känner mig också tröttare på morgonen nuförtiden och längtar till ljus och värme i Thailand.

• xena

Vågad tapet Caribe, men jag tror att det blir jättesnyggt med rätt inredning till. Och du har ju otroligt skön smak så det kommer bli kanon! Själv har vi funderat på att tapetsera om i sovrummet i 1,5 ÅR men har ännu inte kommit längre än att vi har hittat tapeter som vi båda gillade. Fast OM vi skulle få ett ryck och sätta i gång, jaa då har det ju hunnit komma massa nytt snyggt så då börjar processen om med att försöka hitta en tapet som båda gillar. Så det är nog lika bra att låta bli .

Infan, jag förstår inte hur du orkar med...Det är verkligen en jätteinsats du och din man gör. Hoppas ni kan hitta glädjeämnen i vardagen som gör att ni härdar ut och när allt är över och ni har blivit föräldrar, att det var värt varenda tår. Håller tummarna krampaktigt, det bara måste få gå bra denna gång!!!

Helgplanerna är inte så många för mig. Maken och jag har just varit på en lång skogspromis med hundarna. Snön ligger vit på backen och just nu snöar det lätt. UNDERBART! -3 grader ungefär. Ska jobba i kväll och i morgon kväll/natt. På dagen i morgon så har jag/vi inget inplanerat. Joo jag ska och träna en sväng, men annars ska vi väl bara lata oss .

Svar på tråden VIHPS VIII