Neolotta skrev 2008-08-20 11:31:25 följande:
Har varit ledig sen 14 juli, med BF 27 september. Har semester fram till sista augusti och sen föräldraledig från 1 september. Jag har iofs barn sen innan, men det är jätteskönt att samla lite krafter.Är samma "typ" av person som du med att alltid ställa upp osv, så den här gången gjorde jag det drastiska och sa upp mig istället. Inte den bästa lösningen för alla kanske, men jag vet vad du menar med känslan att bli motarbetad i sin vilja av arbetsgivaren.Stort lycka till till dig!
Så himla skönt och höra hur ni ser på saken... man är verkligen lost i en sån här situation (helt ny) och när man får en negativ reaktion så tar man ju illa upp =/. Man hoppas ju på en reaktion som "vad bra att du tar upp det i så god tid så hinner vi fixa ersätare". Får se hur allt går nu. Hur de beter sig och hur de lyssnar på en - gör de inte det så finns ju möjligheten som jag läste ovan att ta ut fp 60 dagar innan.
Jag som person behöver lugn innan... behöver varva ner. Fortsättning följer. Imorgon är chefen tillbaka!!!