• Nilla32

Ledig innan förlossning

Hej på er,

En fråga... när beräknar ni att gå hem innan förlossningen? Jag själv har kontorsjobb, men har en önskan om att gå hem en månad innan beräknad förlossning. Får olika synpunkter på det och är därav intresserad av att höra hur ni tänker/planerar.

Kram Nilla

• Svar på tråden Ledig innan förlossning
  • IngGa

Jag jobbar som kock och har hp sen i måndags. Men har ändå valt att jobba aug ut. Nu blev det inte riktigt så, har varit hemma i två dagar nu men ska försöka imån igen. Hoppas det går! Men längre än så hade jag absolut inte klarat. Blir anfådd av att bara stå still nuförtiden!

• Nilla32
    Neolotta skrev 2008-08-20 11:31:25 följande:
    Har varit ledig sen 14 juli, med BF 27 september. Har semester fram till sista augusti och sen föräldraledig från 1 september. Jag har iofs barn sen innan, men det är jätteskönt att samla lite krafter.Är samma "typ" av person som du med att alltid ställa upp osv, så den här gången gjorde jag det drastiska och sa upp mig istället. Inte den bästa lösningen för alla kanske, men jag vet vad du menar med känslan att bli motarbetad i sin vilja av arbetsgivaren.Stort lycka till till dig!
    Så himla skönt och höra hur ni ser på saken... man är verkligen lost i en sån här situation (helt ny) och när man får en negativ reaktion så tar man ju illa upp =/. Man hoppas ju på en reaktion som "vad bra att du tar upp det i så god tid så hinner vi fixa ersätare". Får se hur allt går nu. Hur de beter sig och hur de lyssnar på en - gör de inte det så finns ju möjligheten som jag läste ovan att ta ut fp 60 dagar innan.
    Jag som person behöver lugn innan... behöver varva ner. Fortsättning följer. Imorgon är chefen tillbaka!!!
  • Nilla32

... och det med att säga upp sig. Förstår dig! Kan ju erkänna att den tanken har dykt upp hos mig då och då. Men, jag ska bita ihop - men de ska inte utnyttja en... då får det vara fet nog =(.

• Doldis987