• UngMorsa

Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..

Jag läser av någon konstig anledning bara hemska och vidriga böcker som man mår dåligt utav.
    Som t.ex alla böcker i serien Pojken som kallades det, bakomstängda dörrar, Mamma sa ju att jag var sjuk, Älskade Anna och nu senast läste jag Yolanda- Min egen berättelse.
    Dom ska helst vara verklighetsbaserade.

Någon som har ett bra tips på en sådan typ utav bok?

• Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..
  • Februarii

Inte som andra döttrar av Deborah Spungen. Mycket bra bok! Tror den heter "And I don't want to live this life" i original om du är intresserad av att läsa den på engelska. www.boksidan.net/bok.asp

• Bella F

hej hej, jag är precis som dig... ÄÄÄLLSKAAAAR verklighetsbaserade böcker... jaghar också läst pojken som kallades det!! den är hur grym som helst även om det är hemskt...jag fattar inte att sånt verkligen händer.'En bok som jag läste förra veckan heter : Flickan som inte fick finnas... den e också rätt bra faktiskt. Sen finns ju Mias hemlighet som också är bra och Asyl...

• gutegirl

Mig äger ingen -- Åsa Lindeborg
    Bergsprängardottern som exploderade-- Lo Kauppi
    Flyga Drake--Khaled Husseini

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • TBS

"En sorts kärlek" Av Ray Kluun

Ovanligt välskriven självbiografisk roman, som handlar om en kroniskt otrogen man, vars fru får bröstcancer.

Väldigt ärlig och sorglig historia..

Jag grät floder!!!!

• krümmel

Den värsta boken jag nånsin läst är När harpalten ylar av Truddi Chase. En hemsk verklighetsbaserad bok. Den mår man mycket dålig av.

Är det alla typer av hemskheter du gillar att läsa?

• gutegirl
    TBS skrev 2008-08-21 09:34:41 följande:
    "En sorts kärlek" Av Ray KluunOvanligt välskriven självbiografisk roman, som handlar om en kroniskt otrogen man, vars fru får bröstcancer.Väldigt ärlig och sorglig historia..Jag grät floder!!!!
    Ååh, den är bra!
  • MyFine

en brors berättelse av Richard Pelzer (brorsan till Dave, pojken som inte fanns) är oxå riktigt bra.
    Har en full hylla i bokhyllan med bara verklighetsbaserade böcker. Dom är såå bra!

• gutegirl

Ååh, tänk när Elisabeths Fritzls barn börjar skriva sina självbiografier...

• Fru 31maj

Malin Sävstam - När livet stannar är en bok jag precis läst.
    JAg grät floder men kunde inte sluta läsa.
    Den handlar om Tsunamin och hur hennes familj drabbades.
    Hon skriver i detalj hur allt var och man lever sig in så otroligt med dem.

• SanSin

Gömda och Asyl av Lisa Marklund är bra... =)

Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..