• UngMorsa

Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..

Jag läser av någon konstig anledning bara hemska och vidriga böcker som man mår dåligt utav.
    Som t.ex alla böcker i serien Pojken som kallades det, bakomstängda dörrar, Mamma sa ju att jag var sjuk, Älskade Anna och nu senast läste jag Yolanda- Min egen berättelse.
    Dom ska helst vara verklighetsbaserade.

Någon som har ett bra tips på en sådan typ utav bok?

• Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..
  • familjen K

Tipsar om (om ingen annan hunnit före ännu...)"Rävungen" och "tigerungen" av Torey Hayden, vet inte om de är verklighetsbaserade... men bra iaf.

• Blåbärspaj

Jag gillar Jonas gardells -ett ufo gör entre och den innan vad den nu hette.Öh oj veklighetsbaserad,kanske inte så mkt men jag får iaf ont i hjärtat när jag läser dom :S

• Blåbärspaj

Wairs dire har en 3a till sinaböcker-smärtans barn

• MalinI
    Blåbärspaj skrev 2008-08-22 23:19:44 följande:
    Wairs dire har en 3a till sinaböcker-smärtans barn
    det visste jag inte. Ska kolla upp den.
    Missbrukar smileys
  • Blåbärspaj

nej inte jag heller, hittade den¨på bokrea.var inte lika dramatisk och hemsk som de första men intressant läsning likväl.eller..man lär sig mer än man visste om hemskheterna.

• sleeping angel

flickan med de röda skorna
    stanna hos mig
    handlar om barn som får leukemi...två olika mammor som berättar just deras resa i sjukdomens tecken.

• MalinI
    Blåbärspaj skrev 2008-08-22 23:30:18 följande:
    nej inte jag heller, hittade den¨på bokrea.var inte lika dramatisk och hemsk som de första men intressant läsning likväl.eller..man lär sig mer än man visste om hemskheterna.
    Hittade den på bokus för 39 kr. Slog till
    Missbrukar smileys
  • Tusentand

är det bara självbiografiska böcker, eller gillar du att läsa om tragiska saker överlag, som tidningsartiklar tex?

• Fru 31maj

sleeping angel skrev 2008-08-22 23:33:14 följande:

flickan med de röda skornastanna hos mighandlar om barn som får leukemi...två olika mammor som berättar just deras resa i sjukdomens tecken.
    Flickan med de röda skorna har jag oxå läst , den är superbra.
Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..