• UngMorsa

Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..

Jag läser av någon konstig anledning bara hemska och vidriga böcker som man mår dåligt utav.
    Som t.ex alla böcker i serien Pojken som kallades det, bakomstängda dörrar, Mamma sa ju att jag var sjuk, Älskade Anna och nu senast läste jag Yolanda- Min egen berättelse.
    Dom ska helst vara verklighetsbaserade.

Någon som har ett bra tips på en sådan typ utav bok?

• Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..
  • lipe79

Oj mitt favvoämne, jag läser bara tragiska självbiografier:

En blomma i afrikas öken - Waris dirie ( finns 2 st)
    Såld
    Inte utan min dotter
    A million little pieces, tror den heter 1000 bitar på Sv
    Glöm att du har en dotter
    Den vita massajen är oxå bra men inte jätte tragisk.
    Det vore ett sant nöje att döda dig - magdalena graaf
    Natacha Kampus bok - flickan i källaren tror jag den heter
    Khao lak (samt ett klockslag)av pigge werklin (tror jag han heter)

Finns säkert fler i min hylla hemma

• UngMorsa
    TBS skrev 2008-08-21 09:34:41 följande:
    "En sorts kärlek" Av Ray KluunOvanligt välskriven självbiografisk roman, som handlar om en kroniskt otrogen man, vars fru får bröstcancer.Väldigt ärlig och sorglig historia..Jag grät floder!!!!
    Jag lånad faktiskt det på bibblan idag

Har börjat läsa lite smått och känner redan nu hur gråten sitter i halsgropen.
    Jag har ifs blivit lite blödig sen jag fick barn
  • UngMorsa
    MyFine skrev 2008-08-21 09:44:49 följande:
    en brors berättelse av Richard Pelzer (brorsan till Dave, pojken som inte fanns) är oxå riktigt bra.Har en full hylla i bokhyllan med bara verklighetsbaserade böcker. Dom är såå bra!
    Åh, får jag komma hem till dig och låna lite böcker?
  • Nandez

Mias systrar av Maria Eiksson och Kerstin Weigel. Den handlar om tre vanliga svenska kvinnors liv på flykt undan våldsamma män.

Längtar ut till svampskogen.
  • UngMorsa
    krümmel skrev 2008-08-21 09:34:59 följande:
    Den värsta boken jag nånsin läst är När harpalten ylar av Truddi Chase. En hemsk verklighetsbaserad bok. Den mår man mycket dålig av. Är det alla typer av hemskheter du gillar att läsa?
    Ja, tror det iaf. Det jag har läst hittils har väl mest handlat om misshandel och tortyr.
  • mal

Såld, av en som heter Natasja har jag för mig. Mycket gripande

• MalinI

Dessa "hemska bra" böcker. Samtidigt som jag hatar dom för att det verkligen har hänt så är dom så bra.

Jag tycker om böckerna om Mia,
    En blomma i Afrikas öken och Ökenblomman återvänder.

Är det någon som har läst Emma, mias dotter? Jag såg den här på Ica maxi härom dagen, men köpte den aldrig av någon dum anledning

Missbrukar smileys
  • Helena78
    Svar på #17

Jag har läst Emma, Mias dotter. Kunde inte lägga den ifrån mig så jag läste ut den på en gång... började vid 20-tiden på kvällen & var klar kring kl 23:30. Hur bra som helst...

Kommentera gärna & lämna en rad eller två i gästboken ... www.nogg.se/helena78
  • gutegirl
    MalinI skrev 2008-08-21 15:30:41 följande:
    Dessa "hemska bra" böcker. Samtidigt som jag hatar dom för att det verkligen har hänt så är dom så bra. Jag tycker om böckerna om Mia, En blomma i Afrikas öken och Ökenblomman återvänder. Är det någon som har läst Emma, mias dotter? Jag såg den här på Ica maxi härom dagen, men köpte den aldrig av någon dum anledning
    Synd att de böckerna är så dåligt skrivna, det är en intressant historia!
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • MalinI
    Helena78 skrev 2008-08-22 21:02:01 följande:
    Svar på #17 Jag har läst Emma, Mias dotter. Kunde inte lägga den ifrån mig så jag läste ut den på en gång... började vid 20-tiden på kvällen & var klar kring kl 23:30. Hur bra som helst...
    Oki.. Ska köpa den.
    o GUTEGIRL o skrev 2008-08-22 21:06:17 följande:
    Synd att de böckerna är så dåligt skrivna, det är en intressant historia!

Mmm de är ju inte de bästa på det sättet. Men så otroligt fängslande.

Missbrukar smileys
Svar på tråden Tips på hemska verklighetsbaserade böcker..