• Risifrutti

lagra hela datorn i ett USB minne?

hej hej, någon som vet om man kan lita på USB minnen till 100%? jag tänkte nämligen köpa ett USB minne på 8 GB och lagra ALLA filer från hela datorn i den.
    Har haft mkt ptoblem med datorn på sistone, så tänkte börja använda usb minnet som "memory card" för hela datorn.

min fråga är alltså... går det att lagra allt från datorn i USB minnet och typ alltid ha i USB:t i datorn medan man arbetar och alltid spara filer direkt i den istället för i datorn? eller finns det stor risk att filerna försvinner från den? har inte så mkt erfarenhet av usbn skulle vara tacksam för hjälp-... :S

• Svar på tråden lagra hela datorn i ett USB minne?
  • Risifrutti

har nån förresten nåt bra förslag på nåt bra usb minne (helst så billig som möjligt) som man kan lita på till 100%?

• Fru T

köp en extern hårddisk istället! att lite till 100% på teknik går väll aldrig men försöka går ju jag har en som ja inhandlat på PCCity vet ej märke nu å komer ej ihåg pris men den va inte så fasligt dyr för att fylla den funktion som den gör.

• NiklasG

Skulle rekomendera dig en extern hårddisk istället för "minnessticka". På så sätt får du mer utrymme att spara dina filer.

• NiklasG

Attans lite sen som vanligt..

• Risifrutti

jaha hmmm ... hur fungerar en extern hårddisk och hur ser den ut? hehe

• Risifrutti

o tack för era svar!!!
    googlade lite på det, vad smart! de är ju på jätte många GB ju!! då kan man alltid använda den som ett minne till sin dator!!! tack!!! men hur blir det med ikopplingen? kan man bara sätta i den genom en usb port eller måste man hålla på med massa installationer och sånt jobbigt innan?

confused.... :S

• Fru T

det är en liten låda som har en el sladd och en usb sladd som du koplar in i datorn, dom finns i massa olika storlekar, är ofta svarta men andra färger finns och beroende på hur mycket pengar man vill lägga så finns det med olika mycket minne.

• NiklasG

Den fungerar precis som en sticka.

• Risifrutti

ska nog satsa på en extern hårddisk istället för på ett usb minne då!!!

tänk vilket misstag jag skulle begått om inte familjeliv fanns..

Svar på tråden lagra hela datorn i ett USB minne?