Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

Pergotime behandling

Får ni senare ägglossning när ni äter pergo. Om ni har en cykel på 28 dgr, när brukar ni då ha ägglossning?

• Lyckoprinsessan

Jag hade aldrig tagit dagen efter piller... osannolikt att alla skulle ta sig ändå...

• Lyckoprinsessan

Hur verkar dagen efterpillret? Är det inte så att det ska förhindra ägglossning eller gör det också så att ett ev befruktat ägg inte fäster?

• Lyckoprinsessan

Försvinner era fertila flytningar när ni tar pergo?

• Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-14 10:32:31 följande:
    Inget utslag på CB digitala test idag heller, e på dag 15 nu...
    Hur lång menscykel har du i vanliga fall?
    Jag har också egen ägglossning men provar pergo för att stärka.
    Jag har 26 dagars cykel och är nu på dag 13 utan utslag...
    Har bara vita vattniga flytningar, som laktacydtvål, inga klara sega som jag brukar ha innan ägglossning.
  • Lyckoprinsessan
    Busunge06 skrev 2008-10-14 12:50:21 följande:
    lyckoprinsessannär tog ni sista pergotabl??de säger att man får äl 7 dar efter sista tabl!!
    I så fall på torsdag då har det gått 7 dagar.

Tempen är i alla fall fortfarande låg och inget utslag på LH, jag använder de digitala som finns på apoteket.
  • Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-14 13:41:27 följande:
    Jag kommer helt klart att kolla med andra tester än de digitala som nu, för de visar ju bara stegringen, antingen eller. Andra teststickor kan ju visa när det är på väg mot äl och för mig som har svag äl så kanske det aldrig visar full stegring.
    Men när du trycker ut stickan så kan du ju avläsa strecken också och då ser du ju om det är ett svagt streck...
  • Lyckoprinsessan
    Busunge06 skrev 2008-10-14 13:50:24 följande:
    Svar på #377jag brukar oxå köra dem..en gång fick jag först utslag på dag 19 utan pergo då..förra pergokurn fick jag på dag 16 och 17 hoppas du får stegring på tors el fre
    Ja, spännande, jag fortsätter testa
  • Lyckoprinsessan

Ni som vill gå ner i vikt, testa LCHF-metoden. Low Carb High Fat

Jag vet många som plussat när de ätit enligt den. Metoden ökar dessutom fertiliteten eftersom den innehåller så mycket fett.

Kortfattat går den ut på att minimera mängden kolhydrater och avgifta kroppen från socker.

Ät feta mjölkprodukter (finns laktosfria), fisk, kött ägg och grönsaker som växer ovan jord.
    Ät inte potatis, pasta, ris, morötter, lök, frukt, godis och annat sött och onyttigt.

Kilona rasar och du är konstant mätt av allt fett.

Jag äter text naturell 10 procents fet youhurt till frukost.
    Lunch: Varmrökt lax, ägg, avokado och majonäs.
    Kvällsmat: Äggröra och bacon.

Du kan göra gott mos genom att mixa kokt blomkål och broccoli med smör.

Det är socker och framförallt fruktsocker som gör att vi går upp i vikt!

blogg.passagen.se/dahlqvistannika/å_low_carb_vid

Lycka till!

• Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-14 15:58:19 följande:
    Har varit ett svagt streck på dem som blir starkare och starkare men fortfarande inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Jag tror om jag ska va helt ärlig att de bara visar pos digitalt när de är lika starka men tror också att man nog kan se på samma sätt om äl är på väg, hur förklarar man annars att strecket blir starkare och starkare?
    Jag tycker också att strecket överensstämmer med testresultatet. Jag har än så länge inget streck alls och är på dag 14...
Svar på tråden Pergotime behandling