Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

Pergotime behandling

xxJessikaxx skrev 2008-10-15 10:27:53 följande:
    Lyckoprinsessan: Gör redan allt detta, har gjort i flera år. Äter bara kolisar till frulle, och då bröd med lågt energiinnehåll, älskar Pauluns nya Fröig, mums!Äter dock kolhydrater i begr. mängd under helgerna, nån gång vill man ju ha potatis och gräddig pasta! Men jo, man mår mkt bättre...
    Du kan inte äta bröd alls tyvärr med denna metod och absolut inte pasta...
    Bara fett och proteiner, ät gräddig blomkål till sin köttfärssås
  • Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-15 10:29:08 följande:
    OK, hur var det nu, hade du de digitala eller "vanliga stickor"?
    Jag har Clearblue digitala
  • Lyckoprinsessan

Vad är kolisar förresten?

• Lyckoprinsessan

Ok, men det var ju det man inte skulle äta

• Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-15 13:03:56 följande:
    Jo, men menade att jag BARA äter kolhydrater till frukost och inte annars, för då VILL jag ha bröd, har försökt med äggröror o allt möjligt, men tycker att ett grovt bröd till frukost inte kan förstöra så mkt. Äter aldrig vit pasta eller potatis till vardags, och aldrig vitt bröd.
    Fast jag tror att man måste vara väldigt strikt och följa dieten till 100 % om man vill ha det där riktiga viktraset.

Jag brukar äta mackor utan bröd, dvs en tjock skiva ost med gurka och paprika ovanpå
  • Lyckoprinsessan

Ok, mina svar från början var egentligen till Millan69 som skrev att hon behövde gå ner en massa kilo...

• Lyckoprinsessan
    Millan69 skrev 2008-10-15 16:59:03 följande:
    Kan väl inte vara svårare än när man har 35 kg överviktkram
    Jag vet flera som plussat när de kört LCHF-dieten
  • Lyckoprinsessan
    Millan69 skrev 2008-10-15 19:22:42 följande:
    Jag e så kass på mat, ge mej lite mer tips på både mat o frukost o dyl =)KramMillan
    Jag tycker att du ska skippa alla kolhydrater under två veckor och sedan trappa upp försiktigt.
    Om du äter mycket fett så slipper du bli hungrig.

Frukost: Fet naturell yoghurt, 10 %, blanda med krossade linfrö, om det blir för tjockt brukar jag späda med lite vatten.

Äggröra med bacon är en annan frukost.

Lunch: Tonfisk i olja eller varmrökt lax, ät med majonäs, avokado och kokta ägg. Ev spenat stuvad med grädde.

Fisksoppa: koka hoki med purolök, blomkål och broccoli, blanda i en bruk krossade tomater och creme fraishe med smak av tomat och saffran.

Köttfärsgryta med paprika, svamp som steks tillsammans, blanda i krossad tomat och grädde.

En rejäl grillad köttbit med grönsallad.

Stek hackad vitkål och blanda i en burk creme fraiche. Ät bacon eller annat kött till. Du kan inte äta korv.

Frossa i goda ostar som mellanmål till kaffet.
    Om du får riktiga sug så kan du knapra på några mandlar.
    Du behöver inte vara hungrig med denna diet om du äter tillräckligt mycket fett och du kommer att rasa i vikt.

Drick bara vatten till maten. Övriga familjen kan givetvis äta potatis, pasta, ris och bröd till maten men du får skippa detta. Och ät absolut ingen frukt eller nåt sött. Allt måste vara osötat, du får inte ens äta kaviar. Max 5 gram kolhydrater per 100 gram.

Lycka till från mig också!
  • Lyckoprinsessan

Jag åt denna cykel en enkelkur pergo. Började testa med ägglossningsstickor på cykeldag 12 men hade då inte fått fruktsamt sekret, tempen var låg. Testade fram till dag 17 men fick aldrig något utslag. Började dock få fruktsamt sekret. Vi hade sex på cykeldag 13 och 17 så det är väl mycket tveksamt om vi lyckats pricka ägglossningen och om jag ens haft ägglossning???
    Jag är nu på dag 19 och tempen har gått upp sedan två dagar samt sekretet är vitt och ej längre fruktsamt.

Min man har varit väldigt motsträvig den senaste veckan och det gör mig verkligen besviken. Här proppar man i sig en massa hormoner och utsätter sin kropp för diverse biverkningar och så fattar han inte ens att vi måste ha sex åtminstone varannan dag

• Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-20 12:40:47 följande:
    Lyckoprinsessan, jag fick maxstegring på dag 19, e väl inte så vanligt kan jag tänka mig, men har en cykel på 28-32 dagar så...Spermierna lever väl i 5 dygn så även om den mot förmodan kommit senare, äl:en, så har ni ju chanser att pricka rätt.Min man är med på noterna men i fredags fick vi inte till det ändå, det är sånt som händer. Blir jag kinkig över nåt så hjälper det inte hur mkt jag inser att det är läge, det GÅR bara inte och ställa om sig. Tror säkert att männen i våra liv får en släng av prestationsångest ibland och kanske inte heller alltid tycker det är så kul att "leverera på beställning". En tanke bara...
    jo, visst är det så, lättare för oss att bara ta emot även om vi inte är på humör
  • Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-20 12:44:17 följande:
    Men Lyckoprinsessan, man måste ju ta emot med KÄNSLA, det är inte det lättaste alltid ju!
    Ha ha, visst är det så, jag brukar dock komma i stämning rätt snabbt även om jag inte hade lust från början...
  • Lyckoprinsessan
    lerumstessan skrev 2008-10-20 13:08:38 följande:
    Hej tjejer......jag är grymt förvirrad!! Jag har testat SVAAAAGT positivt nu två dagar i rad med testlagrets sticka. Däremot testade jag imorse även me CB men det var neg. Vad jag har hört så är testlagret känsligare än CB så det kan ju vara därför den inte blev pos än.....jag vet inte vad jag ska tro.........tänk om jag är gravid????
    Wow! Hoppas hoppas
  • Lyckoprinsessan

Hanna o Dennis skrev 2008-10-20 13:34:18 följande:

Jag vill inte gå ner i vikt... eller upp i vikt... kan jag äta detta då??? (jag har pco)
    Prova, det är bra för hormonbalansen i kroppen. Du behöver ju inte vara så sträng men minska på allt socker och sött, det är viktigast.
  • Lyckoprinsessan

Har ätit min första kur pergo och fick antagligen en sen ägglossning runt dag 19, brukar ha vid dag 13-14. Är nu på dag 27, min menscykel brukar vara 26 dagar men jag antar att den blir längre nu när ägglossningen var senare. Däremot har inte tempen gått ner utan har legat på 37,2 efter ägglossningen och idag steg den till 37,3. Känner dock inga gravsymtom.
    Hur brukar er temp vara efter pergo och inför mens?

Svar på tråden Pergotime behandling