• lerumstessan

Pergotime behandling

VILMA: Jag har undrat över det där med metformin. Var det din läkare som föreslog det eller var det du som tog upp det med honom? Min sa ingenting om metformin, jag har fått läsa om det här på FL. Har det haft bra effekt?

• lerumstessan
    Eylin skrev 2008-08-29 15:59:32 följande:
    finns det nån som har börjat med pergotime jag har börjat har ägglossning idag önska mig lycka till har haft 5 missfall
    Ja jag går med å erg, har vslta första kuen och väntar på ÄL. BIM ca 15sep.
  • lerumstessan
    iida84 skrev 2008-09-03 21:23:02 följande:
    vad räknar ni som första mensdagen? jag har fått mörka flytningar, och de brukar jag aldrig ha, ska ja räkna det som första mensdagen? eller ska jag vänta tills jag får en riktigt blödning?
    Jag frågade min gyn det också och han sa att den första mensdagen är den dag då man har röda rikliga blödningar.

Jag har testat pos för ÄL nu så nu väntar jag bara på BIM. Det blev ca den 19/9. Jag tänkte testa första gången den 17/9 om jag kan hålla mig så länge, testoman som man e
    Tessan + Pergo = Bebbe??
  • lerumstessan

Jag åt också på dag 5-9. Jag fick ÄL på CD 16 och det var alltså 16 dagar från det att mensen började!

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • lerumstessan

Hmm ni fick jag en rosa flytning som blodblandad när jag var på toa......lite tidigt för en nidis va med Äl runt den 3 sep?? Fundersam

Millan69: Vi är visst med i exakt samma trådar!!

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • lerumstessan

OK då kör vi på lista nu då!

BIM
    Totta75: Mens 28.8 , Pergo 30.8-3.9 , Äl runt 12-13.9 , BIM runt 27-28.9
    lerumstessan: Mens 19/8, pergo 23-27/8, Äl runt 3 sep, BIM runt 19/9

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • lerumstessan

Skrev fel ju jag har ju BIM först!

BIM
    lerumstessan: Mens 19/8, pergo 23-27/8, Äl runt 3 sep, BIM runt 19/9
    Totta75: Mens 28.8 , Pergo 30.8-3.9 , Äl runt 12-13.9 , BIM runt 27-28.9

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • lerumstessan
    iida84 skrev 2008-09-11 19:26:54 följande:
    tycker de är lite konstigt att inte jag ska göra någon kontroll för att se om jag får äl eller inte.. Men de kanske inte alla gör?
    Nej alla gör inte det. Det är stor skillnad beroende på vilken läkare/vårdinrättning man går hos. Jag var så missnöjd med min att jag ska byta på tisdag, förhoppningsvis gör de fler kontroller på det nya stället!
    Tessan + Pergo = Bebbe??
Svar på tråden Pergotime behandling