Heej Anonym (boobie)
Du behöver inte oroa dig. Jag är övertygad om att allting kommer att gå bra.
Jag har gjort en bröstförstorning för tio år sedan. Innan själva nedsövningen fick jag en lugnande tablett, jag gick själv in till operationsrummet med en sköterska. När jag sen låg på plats så fick jag en spruta i armen, det kändes lite otäckt, som att det brann på armen men lika snabbt som den tanken och känslan kom, somnade jag.
Jag tror att det är väldigt individuellt hur ont det gör efteråt. Jag hade väldigt väldigt ont efteråt. Fick äta citodon (starka värktabletter) för smärtorna. Kunde inte klä på mig ordentligt efteråt, inte skära min mat, bära osv. Jag hade en vän som hjälpte mig så att mitt dagliga liv kunde fungera. Jag var sjukskriven i två veckor. Du får nog också räkna med att det tar upp till sex månader innan du kan se det riktiga slutresultatet, det bestånde resultatet. Brösten är ju väldigt svullna en lång tid efter operationen.
Sen vill jag också nämna att det kan vara lite emotionellt det här med en bröstförstorning. En del kvinnor reagerar på en gång andra efter ett par dagar. Likt efter en förlossning då alla hormoner i kroppen är upp och ner, knasig jämförelse, men vet inte annars vad jag ska jämföra det hela med. Jag reagerade på en gång, samma kväll jag gjort operationen. Tyckte att jag inte såg riktigt klok ut, tuttarna var ju gigantiska (innan hade jag 70a, efter 70c) tyckte jag såg ut som värsta Dolly Parton och det gick inte, "bröt" ihop, superledsen, ville ta bort allt, sa att jag inte kunde åka hem nästa dag om jag skulle se ut så fortsättningsvis, vägrade jag att åka hem om dom inte åtgärdade det hela på en gång. Jag fick tala med en supergullig sjuksyrra som då berättade att många kvinnor reagerar som jag gjorde att det är mkt vanligt. Jag fick tröst och uppmuntran och nästa dag åkte jag hem som planerat. Idag tio år senare är jag fortfarande supernöjd efter två graviditeter och två amningar.
Oroa dig inte. Jag har aldrig hört att någon inte vaknat upp efter en nedsövning, vad dom än må ha gjort för ingrepp.
Önskar dig lycka till!!!