• Anonym (sårad)

Killen glömde min födelsedag.

För någon vecka sedan fyllde jag år. Har träffat en kille ett tag nu 3 mån ungefär. Nämnde någon vecka innnan min födelsedag att jag fyllde år. Oj fyller du år nästa vecka liksom. Han har hela tiden sagt att han gillar att överraska andra, köpa presenter osv så jag hoppade ju att han skulle planera in något speciellt.Sedan så pratade jag om det några dgr innan. Vi bestämde att vi skulle ut på min födelsedag. trodde att det var därför liksom. Samma dag som vi skulle ut smsade han mig men gratulerade mig inte. Då smsade jag tillbaka och skrev lite skämtsamt att du glömde nog att gratulera mig. Då fick jag tillbaka. fyller du år idag? Förlåt. Jag bad honom hämta ett linne i en affär som jag lagt undan. Inga problem. Vi var ute och åt osv och det var mysigt. när jag sedan blev lämnad hemma på kvällen så sade han att jag inte behövde betala för linnet. Men inget annat grattis på födelsedagen.visst jättegulligt. Men dagen efter var jag jätteledsen och kände att han inte hade ansträngt sig för mig. smsade och frågade om vi inte kunde träffas och prata. men det gick inte för att han skulle träffa några kompisar osv. förklarade att jag var ledsen, men skrev inte för vilken orsak. han har inte hört av sig på hela helgen och jag har varit besviken och ledsen för detta. kanske övereagerade jag för min födelsedag, men kunde han inte hört av sig eller frågat hur det var med mig?Har inte hört av mig mer nu för är rädd att han skall tycka att jag är jobbig och börja dra sig undan istället. Vi skall träffas imorgon och vet inte riktigt vad jag skall säga. Kanske överreagerade jag bara? Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Killen glömde min födelsedag.
  • Anonym (sårad)

Jag förväntar mig inga dyra presenter och har slutat fira min födelsedag. Inte så att jag får presenter av andra. men jag är väl en hopplös romantiker och vill väl att just med killen skall det vara speciellt. Önskar väl att han hade tänkt ut något speciellt för att fira liksom.

• Me o Mike
    Anonym (sårad) skrev 2008-08-24 16:00:31 följande:
    Jag förväntar mig inga dyra presenter och har slutat fira min födelsedag. Inte så att jag får presenter av andra. men jag är väl en hopplös romantiker och vill väl att just med killen skall det vara speciellt. Önskar väl att han hade tänkt ut något speciellt för att fira liksom.
    Äh jag förstår att du är besviken.. Helt klart.. Men försök att glömma detta nu och gå vidare ist! Tänk vad han kanske hittar på din nästa födelsedag!
    Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Anonym

Jag förstår att du är ledsen. Ett ordentligt grattis ska man kunna få i alla fall. Tycker det är lite dåligt att han inte hört av sig när du sa att du var ledsen. Jag tycker nog du ska ta upp det med honom för då får du kanske en förklaring till varför han gjorde som han gjorde.

• Anonym (6)

Ja, det förstår jag. Men han verkar ju uppenbarligen inte tycka att det är lika viktigt. Själv hade jag lagt det på minnet och letat efter fler tillfällen då han inte verkar bry sig om mig. Fanns det fler, skulle jag fundera på om vi skulle vara ihop. Vem vill vara ihop med någon som inte verkar tycka att det är viktigt att göra något gulligt för sin tjej?

• Anonym (knatten)

På sätt och vis kan jag förstå din inställning eftersom han flaggat för att han gillar att presenta och överraska och att du gav lite vinkar om att din födelsedag var snart. Det blir ju lite av upp till bevis i en sådan situation.

Nu är det tyvärr så att de flesta killar/män jag känt i mitt liv gärna lovar runt och håller tunt när det kommer till sådant här. De säger vad vi vill höra och avsikten är inte att såra för jag tror nog att de skulle vilja leva upp till det också, men det kommer av sig. Det gäller fö en hel del tjejer också så de är inte ensamma om det.
  • Anonym

du överreagerar nog men födelsedagar har ju lite mer betydelse för vissa min man kommer knappt ihåg varken mig eller sig själv så jag har blivit härdad men det e inget som jag tar illa vid mig av men ex många av mina kompisar nästan gråter åt mig så det e ju olika ;)

• smulisen

Om han själv säger att han gillar överraskningar m.m så kommer du säkerligen att märka detta snart.
    Men att hitta på något speciellt på födelsedagen blir ju inte samma effekt som att hitta på något en helt vanlig tisdag - en dag då du inte förväntar dig något.

Jag förstår dig, men tycker du ska försöka släppa detta och gå vidare nu. Ta inte upp det när ni träffas imorgon, det är bara onödigt tycker jag. Gjort är gjort och kan ändå inte ändras.

• Fru hemlig

1 det är lätt hänt att glömma en födelsedag. 2 han glömde den inte ni träffades och du fick ett linne. Det är väl uppvacktning! Alla gör olika kring sånt och man kan inte ha så stora förväntningar. Om man vill bli firad med dunder och brak får man ordna fest själv.

• Anonym

Ja men ni har varit tillsammans i tre månader. Det är ingenting. Jag hittade inte på något stort o romantiskt efter så kort tid. Min man glömde bort min senaste födelsedag och jag brydde mig inte för fem öre. Jag hade nästan glömt bort den själv. Okej om man fyller 9 år då förstår jag att man går och längtar och säger till folk att snart fyller jag är. När man blir vuxet känns det lite löjligt och göra så. Ta inte upp det med honom risken finns att han lämnar dig för att han tycker du är konstig och barnslig!
  • Anonym

Min kille brukar inte glömma min födelsedag (som bara är några dagar innan hans egen) men han brukar inte vara frikostig med födelsedagspresenter eller överraskningar. Däremot kan han vara frikostig utan vilken anledning som helst. Han vill ge när han själv tycker det, och vill inte känner sig tvungen att köpa något just en viss dag. Visst kan det kännas tråkigt, men jag har efter alla dessa år övertygat honom och nu blir det i alla fall blommor till födelsedagen någon slags romantiker är han i alla fall.

Svar på tråden Killen glömde min födelsedag.