• Tant Greta

Vad ska man köpa på Lidl?

Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

Vill fynda:

Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

Vad rekommenderar ni på Lidl?

• Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • MariaN

åhå! har äntligen provat glassen! MUMS! köpte chokladglass i en avlång behållare. ska prova jordgubbsmak sen :)

• War
    mosterYster skrev 2008-10-06 22:06:14 följande:
    MUST HAVE, MUST HAVE!!! De har ju börjat med salt och vinägerchips hemma i Sverige hörde jag - nu blir jag tokig om inte dessa pinnar finns på Lidl här i Tyskland!
    Finns INTE i det svenska standardsortimentet, utan endast denna vecka när man har engelskt tema.

Men säljer dom bra så kan dom bli standard berättade "min" Lidlföreståndare när jag kom med hela famnen full av påsar.
  • mosterYster
    War skrev 2008-10-06 22:07:43 följande:
    Finns INTE i det svenska standardsortimentet, utan endast denna vecka när man har engelskt tema.Men säljer dom bra så kan dom bli standard berättade "min" Lidlföreståndare när jag kom med hela famnen full av påsar.
    Så här långt kan jag säga att det svenska standardsortimentet är bättre än det tyska... morr...
  • War

BAH, ni har ju minsann öl och vin... sånt slår hårt.

mosterYster skrev 2008-10-06 22:10:53 följande:
    Så här långt kan jag säga att det svenska standardsortimentet är bättre än det tyska... morr...
  • mosterYster
    War skrev 2008-10-06 22:12:53 följande:
    BAH, ni har ju minsann öl och vin... sånt slår hårt.
    Sant förstås. Fast jag är hyfsat kräsen när det gäller i alla fall vin (och whisky, konjak och en del annat) vilket innebär att Lidlvarianterna inte gärna kommer hem till oss. Fast det är ju bara att gå till Rewe eller Toom och inhandla något som duger (och mellan 20% och 70% billigare än i Sverige...)

Har dock för mig att vi köpt nån neutral vodka och nån vit (ful-)rom som faktiskt duger bra till drinkar. Om så önskas kan jag ju titta lite på deras alkoholsortiment nästa gång vi åker dit och rapportera om det finns prisvärda saker av OK kvalité?
  • War

Gillar fuljägern... Mummelmann, funkar prima i bastun.

• Krippe

Jag hade gärna handlat mer på Lidl om det inte var för deras Jä..a idiotiska kassasystem! varför ska jag först plocka upp varorna på ett band som är en mil långt och sen fort som attan slänga tillbaka allt i vagnen för att sen börja plocka hit och dit med kassar?

• mosterYster
    War skrev 2008-10-07 16:16:00 följande:
    Gillar fuljägern... Mummelmann, funkar prima i bastun.
    De har en ful-Underbeg också. Den är OK, men originalet smakar mer örter.
  • Emmeliozol

Jag tycker inte om Lidl i vår stad... Konstig affär.. Håller mej till mitt älskade Maxi istället!

.:Min älskade My är här nu! 071017:.
  • tilda den vilda

oh jag fullkomligt älskar lidl. var där o shoppade ( för mycket som vanligt) alla deras rengöringsprodukter är sååååå bra!!!

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?