• Mistys Daisy

Magkatarr hos hund

Finns det någon hundägare som fått den diagnosen på sin hund? Snälla skriv och berätta isåfall!

• Svar på tråden Magkatarr hos hund
  • Mistys Daisy
    Svar på #10
    Jag får inte i henne någon mat...kanske 15 st torrfoderskulor uppblöta.. Då får jag lura i henne dom..
    Hon vart lite sugen på kyckligen vi åt till middag så hon fick en liten bit...även om inte skulle få våran mat, som "rottis" sa..
    men jag har så ont av att se henne vilja äta, hon kollar skålen men bara putter på maten.
    Hon verkar ganska pigg ändå, springer glatt när hon är ute, men hon blir ändå tröttare än innan hon vart innan borrelian och all annan skit...

Om det är lungt i natt skall vi gå till hundkursen som börjar i morgon..men bara om natten vart bra! Då kan vi gå dit, det vore synd att missa första gången, vi kan ju ta det x-tra lungt!
    hade dock diare´i dag när hon bajsade lite...
    Hur mår din vovve nu?!
    Om du tycker det är okej, hade det varit skönt att få prata av sig lite här då och då om du vill förstås....?!
  • Dammtussen

Det låter helt ok du får gärna inboxa mig om du vill prata ostört
    Men va tråkigt att hon inte vill äta, ja det är knöligt med att dom inte får äta nåt annat känns hemskt att sätta munkorg ute men va gör man??
    Vår fick oxå diare men har inte bajsat nåt sen i morse och nu har han fått kortison så jag hoppas han är bra i morgon!!!!
    Jo annars är han pigg lite trött nu på kvällen det regnar och är trist men annars har han vart ute i trädgården och varit igång hela dagen.
    Har du frågat vet varför hon inte vill äta?

• Mistys Daisy
    Svar på #12
    Dom säger att hon förknippar mat med smärta men hon var ju även svullen och röd i halsen så det gör antagligen ont. Svullnaden och irritationen har hon fått av magsyrorna och den sura magsaften...
    jag tror hon mår ganska illa och hon fiser och dom luktar inte hallonsaft direkt....
  • Dammtussen

Ok va trisst hoppas det blir bättre när hon piggnar till Fy fasen att va svullen och dan inge kul....
    Näe håller med våran fes oxå och dom STANK ;-(

• Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-27 18:37:03 följande:
    Svar på #10Jag får inte i henne någon mat...kanske 15 st torrfoderskulor uppblöta.. Då får jag lura i henne dom..Hon vart lite sugen på kyckligen vi åt till middag så hon fick en liten bit...även om inte skulle få våran mat, som "rottis" sa..men jag har så ont av att se henne vilja äta, hon kollar skålen men bara putter på maten.Hon verkar ganska pigg ändå, springer glatt när hon är ute, men hon blir ändå tröttare än innan hon vart innan borrelian och all annan skit...Om det är lungt i natt skall vi gå till hundkursen som börjar i morgon..men bara om natten vart bra! Då kan vi gå dit, det vore synd att missa första gången, vi kan ju ta det x-tra lungt!hade dock diare´i dag när hon bajsade lite... Hur mår din vovve nu?! Om du tycker det är okej, hade det varit skönt att få prata av sig lite här då och då om du vill förstås....?!
    Förstår att det är jätte svårt att hon inte äter, men vill hon inte ha Hill´s just nu så kanske du kan koka lite kyckling eller vit fisk och ge det i små portioner och ofta, det är mycket mildare än vår stekta mat, det kör bara igång magen ännu mer.
  • Mistys Daisy
    Svar på #15
    Kokte fisk och ris förra gången hon vart sån här i samband med borrelian,hon är inte intresserad.
    Men nu efter att vi gick på en liten längre promenad, så åt hon 1/3 burk Hill´s! Jippie!!
    Hoppas natten blir lugn bara!!
  • Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-27 21:17:12 följande:
    Svar på #15Kokte fisk och ris förra gången hon vart sån här i samband med borrelian,hon är inte intresserad.Men nu efter att vi gick på en liten längre promenad, så åt hon 1/3 burk Hill´s! Jippie!!Hoppas natten blir lugn bara!!
    Det va ju jätte bra, försök att bara erbjuda henne Hill´s, det är ju det bästa. Nu har jag haft turen att min hundar bara älskar Hill´s, dom tycker ju att det är julafton när dom får Hill´s I/d på burk, hihi.

Hoppas det blir bättre nu.
  • Dammtussen

Men va skönt att hon åt
    Hur har natten varit??

• Mistys Daisy

Hej!!!!!!!!

Natten har varit lugn, hon har iallafall inte väckt mig!
    Vart lite fundersam för när jag var ute kl 19 så kissade hon och när jag gick ut kl 23 gjorde hon inget, och vi gick och gick och gick... Men hon behövde väl helt enkelt inte...
    var säker på att hon skulle behöva ut i natt men hon höll sig.
    hon verkar pigg och glad, springer runt med ben och bollar, men hon bara putter på maten. Men jag åker iväg på hundkursen och ser hur hon verkar, sen kanske det smakar bättre med mat efter lite träning och frisk luft?!
    Det är väl inte alla hundar som kanske tycker om att äta på morgonen så ändå eller?!

Hur har ni haft det?!?!

• Dammtussen

Näe det måste väll vara induviduellt även hos dom med frukost vanor
    Men va skönt att hon piggnat till, jo då här verkar allt vara ok inget "bajs" än så peppar peppar men vi får väll se efter denna kortison kur hur det går men så länge han är pigg funkar det. Hoppas det går bra på träningen!!

Svar på tråden Magkatarr hos hund