• Mistys Daisy

Magkatarr hos hund

Finns det någon hundägare som fått den diagnosen på sin hund? Snälla skriv och berätta isåfall!

• Svar på tråden Magkatarr hos hund
  • Rottis77

Skönta att natten va lugn. Erbjud henne inget annat än Hill´s idag, ibland vet dom ju att dom får annat om dom inte äter sin vanliga mat Flört, dom där hundarna är inte dumma.

Brukar du vara på kurs med din hund? Är det andra hundar hon träffat innan? Om inte va lite försiktig, för det kan ju vara lite stressigt för hunden att börja på en ny kurs, så det kan ju vara så att hon kanske är lite dålig i magen ikväll, men då kan det ju vara pga kursen. Min ena hund tycker att det är så kul med kurs att hon ibland blir jätte dålig i magen efteråt.

Men träning är bra, då får hon lite anat att tänka på, lycka till.

• Mistys Daisy

Hon skötte sig jättebra idag på kursen, fast det var helt nya hundar och nytt ställe!
    Nu är hon naturligtvis väldigt trött!
    Satte fram lite mat men det smakade inte nu heller..
    Jag köpte med mig en halv special hem och erbjöd henne en korvbit (även om jag då inte ska..) men hon nekar den oxå....
    Så hon tänker inte så iallafall...att jag har godare mat.
    Men hon tog chokladgodisarna på kursen...det är lite lustigt ändå...

Ah..nu måste vi vila!
    Tog lång tid hem då vi missade bussen...

• Dammtussen

Skönt att det gick bra på träningen
    Hoppas hon börjar äta snart!!
    Här har vi bajsat i dag och peppar peppar var han fin i magen så hoppas det vänt igen!

• Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-28 13:12:23 följande:
    Hon skötte sig jättebra idag på kursen, fast det var helt nya hundar och nytt ställe!Nu är hon naturligtvis väldigt trött!Satte fram lite mat men det smakade inte nu heller..Jag köpte med mig en halv special hem och erbjöd henne en korvbit (även om jag då inte ska..) men hon nekar den oxå.... Så hon tänker inte så iallafall...att jag har godare mat.Men hon tog chokladgodisarna på kursen...det är lite lustigt ändå...Ah..nu måste vi vila!Tog lång tid hem då vi missade bussen...
    Skönt att det gick bra på träningen.

Hon har kanske fortfarande lite ont i magen eller sura uppstötningar så då är det kanske bäst om magen får vila lite.

Hon hade inte förstorade halsmandlar?
  • Mistys Daisy
    Svar på #24
    Nej, dom sa inget om halsmandlarna...

Men varför åt bustrollet hundchokladen då?! Dom är ju lite halvhårda..
  • Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-28 13:38:51 följande:
    Svar på #24Nej, dom sa inget om halsmandlarna...Men varför åt bustrollet hundchokladen då?! Dom är ju lite halvhårda..
    Är det gott så är det gott, då äter man det fastän man inte mår bra.
  • Mistys Daisy
    Svar på #26
    men en falukorv, en kycklig eller leverpastejen då?!!
    Fattar ingen´ting faktiskt!
  • Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-28 13:49:31 följande:
    Svar på #26men en falukorv, en kycklig eller leverpastejen då?!!Fattar ingen´ting faktiskt!
    Hon kanske förknippar det med magont!
  • Mistys Daisy

Vad gör man inte...

Nu blötte jag upp torrfodret i varmt vatten, hällde bort vattnet och rev hundchokladen över och blandade.
    Sen ville hon äta på sked!
    Jag fick i henne 75 gram.
    Har bött upp lite till och hoppas intresset är likastort om några minuter!!!
    Håll tummar och tassar för oss!!

(på försäkringspapprerna så står det att hon sökt för anorexia... ...det blir det ju snart....)

• Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2008-08-28 15:58:24 följande:
    Vad gör man inte...Nu blötte jag upp torrfodret i varmt vatten, hällde bort vattnet och rev hundchokladen över och blandade.Sen ville hon äta på sked!Jag fick i henne 75 gram.Har bött upp lite till och hoppas intresset är likastort om några minuter!!!Håll tummar och tassar för oss!!(på försäkringspapprerna så står det att hon sökt för anorexia... ...det blir det ju snart....)

Håller tummarna för att det går sen igen.

Man skriver ofta anorexia som diagnos på sånt här, när man inte har fått en fastställd diagnos i än, men det tar lååååång tid innan det verkligen blir anorexia, så det ska du inte vara nervös för.

Dricker hon?

Svar på tråden Magkatarr hos hund