Inlägg från: Zondra |Visa alla inlägg
  • Zondra

Vi som älskar julen!

Hej! Såg just den här tråden och här bara Måste jag vara med
    Fullkomligt älskar julen. Även hösten är mysig, speciellt när man närmar sig Halloween och den riktigt mörka perioden.
    Tända ljus, glögg, julmusik på stereon, tänt i spisen, julklappsinslagning, julkort, fixa pynten och den bästa kvällen på hela året för mig är två kvällar innan julafton då vi klär julgranen.
    Kul med tips om inredningdetaljer osv!
    Måste fråga, de här Piff o Puff lyktorna. Var säljs dom? Har någon nå'n länk att visa, så man får se dom? Låter hur sött som helst.
    Kram Z

• Zondra

Japp jag såg den och det står på Inköpslistan

• Zondra

[citat]
    Ja, den tidningen måste man ju ha!!Var på Ullared och laddade upp med myyyyyycket blockljus inför hösten!Zondra: www.fyrklovern.se/templates/PPage____16253.as...
    [/citat]

Tack för länken! Hur söta som helst! Kunde inte se några priser. Nån som vet vad dom kostae?

Castafiore skrev 2008-08-30 12:33:16 följande:
  • Zondra
    Vroooooom skrev 2008-08-31 09:15:11 följande:
    Här tas inte heller något julpynt fram innan 1:a advent och granen kläs dagen innan julafton.Vi firar ofta julafton hos mina föräldrar och eftersom att de bor så nära så kan vi smita ner på kvällen innan julafton och äta nattmackan tillsammans.
    Jag gör likadant, fast jag klär granen två dagar innan julafton. Det är de där dagarna precis innan som är lite extra "tindrande" och de vill jag förlänge en liten aning. När jag var liten så klädde vi alltid dagen innan hos mamma och pappa, men tycker att det känns lite för stressigt. Dagen innan vill jag sitta och njuta, se alla färdiginslagna paket under granen, allt pynt fint i ordning och städat överallt. Vill bara njuta av julmusiken och att umgås med familjen. Dagen innan julafton har blivit helig för mig. Då bara njuter jag av att göra just - ingenting
  • Zondra
    Alderia skrev 2008-09-01 08:27:37 följande:
    Zondra: Göra ingenting dagen före julafton? Oj! Då har vi som allra MEST att göra - nästan all mat ska förberedas ju.
    Ja, det förstår jag mycket väl att man har det så om man har julmaten hemma, men jag har inte det eftersom vi firar julafton hemma hos mina föräldrar. Det lilla jag har hemma, köttbullar, skinka och sånt det har jag förberett dagarna innan. Men givetvis är det stressigare om man firar julafton hemma! Det blir nog så för mig också nån dag, när mina föräldrar inte orkar mer
  • Zondra
    Alderia skrev 2008-09-01 17:55:39 följande:
    Zondra: Vi firar också med föräldrar, men jag har i alla år åkt hem ett par dagar före jul för att hjälpa till med allt stök. Så dagarna före jul innehåller en herrans massa bak, godistillverkning, pyntande och matlagning, och även om det är stressigt ibland är det en härlig känsla när hela familjen jobbar tillsammans.
    Okej, låter mysigt det också.:) Det traditionen har inte vi tyvärr.
  • Zondra

När min son var 3 år så fick han en bondgård på julafton i sin kalender. Djuren hade jag slagit in i småpaket så dem fick han innan, blandat med annat smått o gott. Vet inte om det passar en 2 1/2 åring men det är i alla fall ett litet tips :)

• Zondra

hehe okej där ser man. Hemmasnickrat är iofs charmigare i vilket fall som helst
    Men det finns ju andra större leksaker man kan köpa med mindre tillbehör till...pirakskepp o allt möjligt...eller det är kanske till större barn?
    Vet inte själv vad jag ska ha i kalendern i år, men jag förstår ju nu att det är dax att börja klura på det :)

• Zondra
    Zorba1980 skrev 2008-09-04 21:25:34 följande:
    Förra året slog jag in paket i naturfärgat papper. Röd/vitt smalt bommulsnöre och i mitten av "rosetten" så knöt jag in små julgranskulor (ca 1,5 cm stora) och kanelstänger. Blev jättefint och mkt uppskattat
    Låter jättefint, det var ett tips jag def. kommer testa
Svar på tråden Vi som älskar julen!