Inlägg från: Zondra |Visa alla inlägg
  • Zondra

Vi som älskar julen!

vad har ni för slags stämpel i lacken då? *Nyfiken på att testa detta för första gången*

• Zondra

I min familj har man infört en tradition att träffas 1:a advent på middag. Då drar vi lotter ur en skål. På lotterna har vi skrivit alla vuxnas namn. Det namnet man får på lotten ska man köpa julklapp till, för ca. 500:-
    Till barnen sedan är det fritt fram för alla att bestämma själva, men vi brukar inte köpa överdrivet många, eftersom dom får berg av julklappar i alla fall. Jag köper ungefär 2 var till mina syskonbarn,lite mer till min son. Summa per syskonbarn ca. 250:-
    Detta innebär ju att jag bara får 1 julklapp på julafton + en av min sambo = 2 då ju :) Men jag är nöjd med det, julklapparna o tomten är mer till för barnen i alla fall på nåt sätt. Jag njuter i fulla drag av allt runt omkring, och att se barnens ögon tindra

• Zondra
    Tuttie skrev 2008-10-15 17:36:46 följande:
    [citat]
    Någon av er som vet vart man kan köpa  en sådär julkalender med plats för små klappar fram till julafton

paketkalender.com/

Här är ett förslag som jag hittade när jag sökte på paketkalender. Finns säker mer att hitta )
  • Zondra

Har just beställt biljetter till Peter Jöbacks julkonsert i Gbg Längtar!
    Lite tråkigt att det är i skandinavium bara, känns lite stort för en sån här grej, hade gillat om det hade varit lite mer intimt men, men....det blir mysigt i alla fall!

• Zondra

Jag åkte till Gekås häromdagen men vände när jag kom dit. Det var kö ända bort till pressbyrån, slingrade sig igenom de där labyrinterna av gångar i den lilla parken och hela vägen bort till parkeringen igen...och det spöregnade!
    Nä...det vara bara att vända Får göra ett nytt försök snart igen, frågan är bara när....dagarna strax innan barnbidrag och löning kanske`? Om det där ens har nån betydelse....
    Jag var ju där några veckor tidigare (skulle mest bara byta en jacka denna gången så det var inte så viktigt ändå), och då ¨åkte jag efter kl. 5 på kvällen och då gick det mycket bättre, fastän jag fick stå i kö i en halvtimme när jag skulle ut.

• Zondra

Ja, kolla alltid köbarometern innan ni åker så slipper ni vända som dumma mig

Helgona skrev 2008-10-16 10:31:24 följande:
    idag vore bra o åka...ingen kö ;)www.gekas.se/index.asp
    [/citat]
    Helgona skrev 2008-10-16 10:30:21 följande:
    [citat]
    Vilken tid? På morgonen ?
    Nä, jag var ju dum som sagt och åkte dit runt elva på förmiddagen. Men med den kön hade det nog hållit på länge, och förmodligen höll det på hela dagen. Det gick i snigelfart.
  • Zondra
    Mammajessi skrev 2008-10-16 13:45:13 följande:
    Hur gör man knäck som blir stel.... HJÄLP
    Det allra lättaste sättet att vara säker på att knäcken blir hård, eller "lagom hård" är att göra ett kultest tycker jag. Ett glas med kallt vatten bredvid grytan, och så testar man med jämna mellanrum. Det jag har upptäckt är att det tar mycket längre tid att koka knäck än vad man först tror.
    Doppa en tesked i knäcken och flytta den sedan hastigt till vattnet och doppa ner den. om knäcken sen stelnar och du kan forma den till en kula, så är den färdig.
    Lycka till :)
  • Zondra

Mysig jullåt med Agneta Fältskog och Linda, som jag lyssnar på mycket i juletid (Hela skivan är så bra tycker jag)

• Zondra

Var på Fynda i dag, i Falkenberg och där har dom precis öppnat en helt ny Jul avdelning. Härligt!!
    Tycker det är lite för långt till jul än, så åker tillbaka nån gång strax innan advent, för jag vet inte exakt vad jag vill ha än, men där fanns så otroligt mycket fint att titta på ,och billigt är det ju också

Svar på tråden Vi som älskar julen!