Inlägg från: DenDär |Visa alla inlägg
  • DenDär

Vi som älskar julen!

Gillar hälften av det som står i TS så jag hänger med här. Kul tråd!

• DenDär

I år ska vi fira i vårt hus! Förra året körde jag än hit och än dit och sa att nästa år blir det hos oss. Punkt slut! Och så ska det bli MEN vårt hus är i renoveringstagen så vi får se hur vi ska sitta. Blir väl 10-15 pers längtar, men det får inte gå för fort... måste hinna med renoveringar innan!

• DenDär
    Svar på #575
    Åh vad jag känner igen detta!!!!!
    mjuik skrev 2008-09-27 23:01:22 följande:
    Jag har julklappsångest. Ingen önskar sig något. Vad ska man köpa? Älskar att handla presenter men inte att bara köpa saker för köpandets skull.Egentligen är det väl ångest över att jag inte kommer på några bra saker. Hmm...
  • DenDär
    Svar på #599
    Jag älskar pyssel! Panduros hemsida ligge naturligtvis som favorit under mina bokmärken
    chokladmamma skrev 2008-09-28 18:18:54 följande:
    Till de pysselsugna!vill man ha tips på julpyssel som passar vuxna kan man kolla in panduros hemsida, de har massa roligt pyssel. Förra året tovade jag fina jultomtar som jag sedan gav bort i julklapp. Jag gjorde också fina julgransdekorationer i form av änglar och dekorerade kulor (decopage)...allt inköpt på panduro. Kan ju bli lite dyrt om man ska köpa mycket om man köper de färdiga seten de har...då kanske det är bättre att fixa fram material själv Lycka till!
  • DenDär
    Svar på #612
    Ja oooo va gott det hade varit med lite must
    Skimra skrev 2008-09-29 14:35:17 följande:
    Appropå jul så blir det idag risgrynsgröt med saftsås, köttbullsmacka med rödbetssallad och skinkmacka med senap. Jag fick en graviditetsnoja och kunde inte låta bli. Synd att dom inte har börjat sälja julmust ännu bara.
  • DenDär
    Svar på #616
    Va!! Gör dom! Inte hos oss på landet.
    Men går den att få tag på året om blir den ju inte riktigt speciell när det nalkas jul (eller påsk)
    Marsch skrev 2008-09-29 16:19:08 följande:
    Alla stora Ica- och Coopaffärer har must året runt.
  • DenDär
    Svar på #620
    Ja de har de kanske, har inte tänkt på det. Här har de ialla fall inte det för dessa butikerna är INTE välsorterade
    Marsch skrev 2008-09-29 17:47:38 följande:
    Det är inte Apotekarnes och CO, det är andra bolag i regel. Must brukar finnas i välsorterade affärer året om. Ica Maxi i Gävle har en hel hylla året runt med must, glögg och grejer.
  • DenDär
    Svar på #651
    Japp, så gör vi med
    Baronessan skrev 2008-09-30 12:40:06 följande:
    Så gör vi också. Bara "advents"-pynt till 1:a advent, nåt lite "luciaaktigt" den 13:e och granen och sista pyntet kommer upp först 23:e.
  • DenDär
    Svar på #688
    Ha! då får du hålla tummarna hårt Vi bor på samma breddgrader du och jag och mina tummar brukar vitna av allt hållande
    Little skrev 2008-10-01 10:41:08 följande:
    Åh vad mysigt!! Då bor du rätt långt upp i landet?Själv bor jag i Växjö/Småland och kan bara hålla tummarn att vi får en vit jul, det va länge sedan.. snön ( om dne kommer) så blir det förmodligen i slutet av januari..
  • DenDär
    Svar på #935
    Ja den brukar vara bra. Amelias med. Och så brukar jag faktiskt köpa Allers (eller vilken tanttidning är det... kommer inte ihåg).
    Mixela skrev 2008-10-08 06:55:56 följande:
    Allt i hemmets jultidningar brukar vara helt underbara! Jag längtar!!
    Nu har jag satt upp ett provisoriskt pysselbord i renoveringsträsket här hemma så nu ska jag slippa ta bort, plocka fram, ta bort, plocka fram hela tiden. Så nu ska jag börja med lite julkort hade jag tänkt. Åh så skoj det ska bli!
Svar på tråden Vi som älskar julen!