Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Vi som älskar julen!

Kliver in här, älskar julen och börjar tidigt med dekorationer och julbak
    Väntar m spänning till julsakerna kommer till butikerna. ...

Har redan köpt Gingerbread-doftljuset från Yankee Candle också så det luktar nybakt pepparkaka dagarna i ända kring juletid.

Ska bli kul att se vilka nya julskivor som kommer ut i år också...

• xxJessikaxx

hejsan alla julsugna! Här uppe i norr har de ju halvt lovat snö till helgen så vem vet, kanske man kan börja längta på riktigt då?
    De har ju börjat ställa fram peppisar för fullt i butikerna, men än kanske det är lite tidigt att baka?
    Är så sugen på en vit julgran i år, med svarta och silverkulor. Inte så traditionellt kanske men känner för ett litet stilbrott.
    Känns bara konstigt med ljus i den? Och skippa belysningen? Känns ju inte så kul heller...

• xxJessikaxx

salt: Jo, så har jag haft senaste åren i min gröna julgran, tycker personligen det blir finare än de vanliga stora ljusen. Skall beställa den vita fr Ellos, den kostar 299 kr där, överkomligt.
    Åååå vad sugen jag blir på julmusik, övriga familjen suckar hemma när skivorna börjar gå varma, men ingen jul utan musiken, så e de bara!

• xxJessikaxx

CarolaJ, det låter ju jättemysigt. Nu blev man ju så sugen på glöggmingel! Min son fyller 3 den 11:e januari, de e ganska bra tid för då har man just städat undan julen och allt känns trist Då är det kul med lite kalas! Synd bara att man ofta är barskrapad!

• xxJessikaxx

Bark! Vilken härlig julklappsmix! Dammsugaren kommer att bli en hit om jag får gissa, min 2-åring har "städat" ideligen sedan han fick den

Gmml, jag brukar alltid bjuda på pepparkakor med lite olika ostar till, det är suveränt gott och enkelt. Förra året hade jag en burk katrinplommonmarmalead till oxå, var lite annorlunda. Och så kan man ju komplettera med lite hemmagjord ischoklad eller så. Pepparkakscheesecake är oxå gott!

• xxJessikaxx

Sådärja, då har jag beställt en vit julgran från Ellos Längtar till den skall pyntas! Är alltid tidig med julgranen, det är ju före jul den är kul att ha framme.

• xxJessikaxx

Haha, Bark, jo man vill ju helst undvika saker med batterier öht, men ändå blir det en hel del sånt E ju så kul m allt som blinkar och låter!

Julgranen tappar sin glans efter annandan tycker jag, fort ska den fram men nästan lika fort stoppas tillbaka när julen är över...

www.hittarecept.se/recept/pepparkakscheesecakefinns det lite olika recept. Jag har aldrig använt gelatin när jag bakat denna och heller inte apelsin så dessa kan jag inte gå i god för, men den med pepparkaksbotten och philadelphiaost...mmm...grym! ;-P

• xxJessikaxx

hmm på min webläsare står det cake på slutet, inte cak... men det verkar ju funka i alla fall.

• xxJessikaxx

MillaN och LillaN: Det lät gott! Lite variation fr just bara glögg som man brukar ha. Brukar hänga på låset på systemet då de släpper årets Blossa plus luciaglöggen, den är ju så gooood!

trollungar, vad fint det lät! Stämningsfullt!

Svar på tråden Vi som älskar julen!