Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

Vi som älskar julen!

Trolltider är såååå söt, den minns man ju själv med förtjustning, men minns ni filmen Tomtar och troll? Den är ju hur mysig som helst!
    Men i den filmen är ju trollen onekligen lite små-otäcka och min 2-åring är inne i en liten "rädd-period" där han är lite rädd för mörker och sånt så jag vet inte om han ska se den...

Håller själv på att planera julpyntet. Jag gillar en blandning av stiltrent och kitschigt, har liiiite svårt för det traditionella julpyntet men allt är fint på rätt plats. Så i år blir det då en vit gran med kulor i svart och silver. Sen har jag en cool vit tomte från Mique sen förra året, döfrän med spinkiga ben, ser lite elak ut sådär, han ska fram snart...och så min fjäderboa-stjärna från Åhléns i sovrummet...Längtar så!

• xxJessikaxx

Ååååå längtar tillbaka till Köpenhamn där vi var förra året ngb vecka innan jul. De vet hur man skall julpynta! Har aldrig sett så mycket vackra julgranar. För att inte tala om julmarknaden på Tivoli. I was in paradise! Å allt härligt julpynt man kunde köpa!

• xxJessikaxx

Min är väldigt otraditionell i år, vit med svarta och silverfärgade kulor

• xxJessikaxx
    FinalFantasy skrev 2008-10-21 14:13:27 följande:
    Oh det hade jag när jag bodde själv men allt försvann i flytten Var så snyggt!
    Jag hoppas det! Har en jättefin grön gran med kottar också men jag ville prova nåt nytt i år. Den andra kan vara i uterummet tänkte jag
    Men vet inte hur det kommer att se ut med ljus i den vita? Känns som om det vore snyggare utan men då lyser den ju inte. Har haft en slinga med små ljus senaste åren för jag tycker det är snyggare men om det är fint i den vita, vete 17...
  • xxJessikaxx

Jag har försökt få tag i en svart julbcck fr Ikea sedan i fjol men de verkar gå som smör, alltid slut?
    Idag fick det bli en nödlösning, köpte en traditionell bock som jag annars inte är så förtjust i men denna hade iaf svarta band
    Den står nu framför öppen spisen där jag tänt ett ljus och så spelar jag Josh Grobands julskiva i bakgrunden. Kanske inte ska avslöja att jag faktiskt jobbar hemifrån idag? hmprfff...
    Maken är van så han reagerar nog inte när jul-attiraljerna smygs fram redan i början av november - as usual

• xxJessikaxx

Mjo, det kanske man kan iofs Men tänker mig att det inte går att komma åt överallt så det ljusa sticker fram här och där...så det får vara för i år. Men har tänkt tanken...

• xxJessikaxx

Köpte Josh Grobans igår och den är fin

• xxJessikaxx

Jag ställer fram i princip allt utom vissa tomtar och granen typ dagen / dagarna innan första advent. Tycker julpyntet är roligast FÖRE jul och sen efter juldagarna har det mist sin glans på nåt sätt.

Granen och de resterande tomtarna åker in rättså tidigt de också, typ mitten av december.

Dock fuskar jag med granen *skäms*. Är ju lite modern av mig och ska ha en vit konstgjord gran i år. Men man kan ju vara lika jul-kär ändå, det hänger inte på granen hoppas jag

Julskivor har jag redan börjat spela, och mitt pepparkaksdoftljus premiärtände jag igår, luktar så juuuligt då.

Bakar gör jag gärna redan i november - men kompletteringsbakar alltid närmare jul för stämningens skull. Har en liten bagare hemma som älskar att hjälpa till

• xxJessikaxx

Vi skickar bara till de närmaste och då via posten.se, kanske inte blir så billigt om man måste skicka till fler än 10 men det är så enkelt, från digitalt till mottagarens brevlåda liksom

• xxJessikaxx
    cameassister skrev 2008-11-25 16:04:19 följande:
    Vet att det inte är detta ni pratar om men skulle hemskt gärna vilja veta om ni har en aning om vart man kan köpa en elektrisk julkyrka, ni vet en sådan med speldosa ngn som vet??
    Hade en sån som liten, vit med rött tak! Älskade den men den försvann i nån flytt. Vet dock ej var man kan köpa dem nuförtiden.
  • xxJessikaxx

Jag fick ett recept av en kollega nu i pappersform på lussebullar som innehöll grädde, vit sirap och mandelmassa. Äntligen kanske man kan baka sådana som inte känns torra!
    Lyxiga lussebullar heter de.

• xxJessikaxx

Hihi, lovar att snoka rätt på det så fort jsg kan, det hamnade längst ner i pc-väskan och nu skall jag packa ihop och åka hem fr jobbet. Lovar att återkomma

Svar på tråden Vi som älskar julen!