Inlägg från: Lalune2 |Visa alla inlägg
  • Lalune2

Vi som älskar julen!

Här hoppar jag gärna in, julfreak som jag är!

Gjorde julplaneringen dag för dag fram tills jul nu i helgen, och gick igenom alla ljusstakar, stjärnor och utomhusbelysning för att se vad som behövdes kompletteras. Däremot så väntar jag med pyntet till första advent.

• Lalune2

Ja, här hänger vi upp allt i vår julgran!
    Vi har både barnens pynt, pynt som jag gjorde när jag var liten, gamla inköpta saker från 50-60-talet och nytt inköpt pynt! Jag älskar när det är riktigt mycket pynt i granen med olika färger!

I allting annat i mitt liv är det riktigt stilrent och klassiskt som gäller, men icke granen!
    Maken tyckte att det var alldeles för mycket i början, men nu börjar han vänja sig tror jag. Däremot så ska det vara klass på grejerna, inga plastgrejer t ex och så.

Barnens pynt tycker jag nästan är det bästa att ha uppe i granen, det blir så levande och glädjefyllt då på något sätt tycker jag.

• Lalune2

Hemtex har jättefina kappor med tomtar och annat! Kolla på www.hemtex.se

Mamasnest skrev 2008-11-06 22:15:10 följande:
    Jag har letat som besatt efter en kappa till köksfönstret med något kul julmotiv för barnen. Typ snögubbar eller tomtar eller något. Någon som har hittat det?Jag vill inte ha hela gardiner för det blir nog för mycket... Tyg går också bra, en kappa slänger man ju ihop fort.
  • Lalune2

Nu har jag läst Amelia Jul och Allers Julmagasin och ingen var speciellt bra. Allers var snäppet bättre men ingen höjdare.

Bäst hittills har varit Allt i Hemmet Julspecial och Drömhem och Trädgård, de var TOPPENBRA och man kände inspirationen! Lantliv ligger på soffbordet och väntar.

• Lalune2

För en vecka eller två sedan, men det verkar som att en del tidningar har tagit slut. Allers Julmagasin hittade jag i en butik efter att ha letat i ca fem andra affärer.

• Lalune2

Och då har jag läst Lantliv!
    Den var helt ok, men fortfarande inte lika bra som Drömhem och Trädgård och Allt i Hemmet julspecial.

• Lalune2

Mamasnest, SUPERFINA!! Jag samlar på tomtar, så sådana skulle jag gärna ha i min samling, ska se om jag kan hitta några ute på stan.

Svar på tråden Vi som älskar julen!