Vi som älskar julen!
Mamasnest, vilken tur att jag bor nära Åkersberga då!
Mamasnest, vilken tur att jag bor nära Åkersberga då!
Tack, men jag har hittat dem på nätet!
Här har jag hittat en helt underbar nätbutik med gamla julsaker, har shoppat loss lite!
www.adolfstrom.com/handel/frames.asp&id=2680&grupp=6
Förresten, någon som vet var man kan hitta fina tomtar på nätet? Hittar i princip bara Mailegs och de gillar jag inte. Har letat och letat.
Oj, jag tycker att på varje nätbutik så är det en vit och silvrig jul som gäller! Finns MASSOR med saker! Själv vill jag ha en traditionell röd/vit jul.
Och nu ni, gissa vad jag just hittade när jag handlade mat!? JO, en NY jultidning! Den heter Underbara Julhem och kom ut i butik nu idag. Några av rubrikerna: "Alla idéer för din härligaste jul någonsin" och "15 hem i jultid". Verkar spännande, ska kura upp i soffan ikväll när barnen har somnat och läsa den. Återkommer med betyg!
Den här bloggen tycker jag är rätt bra. Den har väldigt många länkar till andra bloggar, butiker och annat. Det är lite väl många tips om tävlingar, men det verkar det vara på varje julblogg. Lite irriterande, men det går an.
julhuset.blogspot.com/
Jaha, då har jag läst Underbara Julhem och blev inte så imponerad faktiskt. Det är tydligen Drömhem och Trädgård som ger ut tidningen. Och ja, den handlade bara om olika stylade hem i jultider. Hade nog trott att det skulle vara lite annat i den också, på 180 sidor.
Men visst, gillar man den eleganta stilen vad gäller jul och vitt och silver, så är det definitivt intressant att köpa den.
Men jag själv ångrar lite att jag slängde ut 59 kr...
Drömhem och Trädgård alt Allt i hemmet Julspecial tycker jag är de två bästa.
Jag hittade Underbara Julhem på min lokala Icabutik av mindre format. Men som sagt, de hade precis fått in den när jag var där, så det kan ju hända att det tar ett par dagar innan den kommer till vissa butiker.
Ja, det är dom. Vet ej om det kommer till prenumeranter.
Sigtuna Julmarknad! Jättemysig och är man där direkt när de öppnar så är det inte tjyvtjockt med folk, mycket folk visst men det går att ta sig fram. Sen väller det in folk ju längre dagen går.
Hur är Skansens julmarknad?
Tyvärr är det nog mycket folk på alla julmarknader.
Not me!