Inlägg från: Little |Visa alla inlägg
  • Little

Vi som älskar julen!

UNDERBAR tråd!!! Den har jag lagt i mina favvisar!!
    LÄÄÄÄNGTAR till julen nu!

Hur långt innan kan man egentligen börja med kak/godis bak... hur länge håller det sig i kyl/frys/sval??

• Little
    angelberrie skrev 2008-09-10 21:09:11 följande:
    Little: Lussekatter går prima att ha läge i frysen. Åt senast förra veckan en glömd och gömd påse från i julas. De var prima, smakade till och med lite mer saffran om dem. Så i lördags blev det lussekatter och glögg! *mumma*
    Kanon!

Vill gärna ligga bra till, har lite annat att göra med husrenovering, SUPERtrotsig 2½ åring och en mammig/tykännig 8 månaders..
  • Little
    angelberrie skrev 2008-09-10 21:19:01 följande:
    Little: Låter som hemma hos oss. Har en snart 2årig pojk och en tjej på 7 veckor + renovering av hus. Får sätta grabben på bullbak och pepparkaksbak.Knäck ska man också kunna frysa. Med tanke på allt socker så håller det sig nog så bra att du kan börja nu.
    Kanon ! Knäck och lussekatter!

Jag tar gärna emot fler tips när det gäller kak/godis bak som man kan förbereda LÅNGT innan julen..
    Lussekatter kommer jag nog baka inom en snar framtid
  • Little
    NennasuS skrev 2008-09-22 10:25:24 följande:
    Jag satt och knåpade ett bra tag. Tänkte vänta med att fylla på plus-tjänsten tills lönen kommer, men nu var jag tvungen så det blev fint
    Vilka mysiga julbilder du ha!! Hade också velat ha lite sånt med små glasstenar och fina vaser men vågar inte för sönerna äter väl upp det mesta och om de inte ska försöka äta det så åker det la i golvet eller hamnar i deras lekbackar eller någon annanstans där man förmodligen inte hittar det förenns nästa jul
  • Little
    NennasuS skrev 2008-10-01 09:42:11 följande:
    Gissa vad som dalat från skyn igårkväll och i morse?? Snöflingor! Så mysigt! Fick julkänsla, hade varit på 'syjunta' och när jag skulle hem snöade det lite och det var snö på bilen *Mys*
    Åh vad mysigt!! Då bor du rätt långt upp i landet?

Själv bor jag i Växjö/Småland och kan bara hålla tummarn att vi får en vit jul, det va länge sedan.. snön ( om dne kommer) så blir det förmodligen i slutet av januari..

Här kommer allt julpynt upp till 1:e advent, julgranen några dagar innan julafton, kanske 1 vecka innan... vill njuta sååå länge det går..
    Sen plockas allt ner till trettondagen.. granen kanske åker ut tidigare beroende på hur den mår
    Hade problem förra året med den trots sockerbitar i vattnet så började den barra tidigt..
    TIPS?!
  • Little

Jag brukar köpa kungsgran eftersom jag har ½ priset

• Little
    Svar på #690
    Då ska jag också prova att "slussa" in den i år
  • Little

De sista 2 åren har jag gjort vår julkrans själv och så blir det även i år.
    Det är kyrkan ( gå på små & stora med barnen) som ordnar föräldrarkväll då dem ta dit en florist med allt man behöver till kransen, 150:-/krans betalar man.

• Little
    Bark skrev 2008-10-07 12:02:56 följande:
    Jag har en del julkort i mitt galleri!!
    Jättefina, tyvärr har jag tummen mitt i handen när det gäller sånt
  • Little

Igår hade dem börjat plocka upp julen på Plantagen här i växjö *mys*

Svar på tråden Vi som älskar julen!