Inlägg från: Helgona |Visa alla inlägg
  • Helgona

Vi som älskar julen!

bripoint skrev 2008-11-10 10:46:36 följande:
    Åh...jag vill med ha en öppen spis till jul. SÄLLA, SNÄLLA TOMTEN
    haha finns ju sådana där "fusk"....varför inte?
    Familjepresent?
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Mammajessi skrev 2008-11-10 10:53:09 följande:
    Gu va fint har med en öppen spis i våran lägenhet men med spis brännsle .. hihihi.Ser nått bekant på spsen med Pratade med sambon... va betyde det igen... tänkte talal om för honom men kom ej i håg...
    Haha
    Hjärtat=kärleken
    Tuppen=vakar
    löven= 12 lärjungar
    de små hålen =10 gudsbudord
    Tre ljustsakar=treenigheten
    o kristitörnekrona
    CARPE DIEM
  • Helgona

detta är barn ens favoriter...de spelar, sjunger o snarkar ;)
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Camilla R skrev 2008-11-10 11:29:39 följande:
    Slår gärna ett slag för det fina halsbandet (har ett själv) som finns att köpa genom Barncancerfonden www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Ov.../ Halsbandet kostar 295:- och av detta går 150:- till Barncancerfonden.
    den var ju jättefin, så den råkade jag nog beställa...
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Pumpalot skrev 2008-11-10 11:59:10 följande:
    nu är jag hemma från trädgårdsshoppen, men det hela blev en riktig flopp. Gick dit i regn och rusk, tar ungefär 30min att gå. När jag kommer fram blir jag helt lyrisk av allt fint pynt de har fått in, plockar på mig massor, sen när jag kommer fram till kassan upptäcker jag till min förtvivlan att jag glömt plånboken hemma
    Nej...vad tråkigt!
    men då får du ju välja två gånger ;)
    CARPE DIEM
  • Helgona

DET ÅSKAR!!!!!!!! hos oss!
    Skit coolt!

CARPE DIEM
  • Helgona
    Terez skrev 2008-11-10 12:50:51 följande:
    ja de ska klara av lite kyla och snö-.Hade ljung och vinterek förra året. I år har jag vinterek och röd vinterkål.De klarar sig galant Blanda i lite lekakulor i jorden du planterar i så blir inte jorden så kompakt då det fryser.
    Googade på vinterek...fanns inget! hur ser den ut?
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Terez skrev 2008-11-10 14:56:58 följande:
    Nu har jag vart ute i stormen och fotat vintereken.Här ser du hur den ser ut, Jag har köpt en mindre variant av den. Förra årets var större i storlek..
    Oh vi kallar den silverek....
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Mammajessi skrev 2008-11-10 15:01:59 följande:
    Har en sån jul kännsla och känner vekligen julen inpå Skulle hämta sonen sen åka och handla.. när vi har hämtat sonen och alla sitter i bilen, kör förbi en utfart på höger sida... ( dom har ej förkörs rätt på denna) så kommer en buss... vi åker på som vanligt men märker att bussen stannar inte... häll nästan på att krocka... fick tvär bromsa... och ställde mig på tutan... VA- FA-N ... ne fy vilka ideoter det finns... sen åkte vi vidare till nästa korsning... såg en bil komma låångt i från och körde ut... helst plötsligt står personen bakom på tutan och nästan kör in i en.,, då har personen gasat på som en ideot... sätter gasen i botten och kör om, krockar nästan med en på motsatt kör fil... detta är i stan... blosser på i säkert 6-70 på 50 sträckan mitt stan... helt sjukt
    Japp detta är avigsidan av julen, julstressen sätter sig bakom ratten!
    O värre lär det ju bli.....
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Emma w S skrev 2008-11-10 15:29:55 följande:
    Här hoppar jag in Vill göra en fin plantering utanför ytterdörren.Var kan man köpa en stor kruka utan att bli ruinerad? Den ska gärna vara fin också Älskar planteringar med silverek, ljung och kålSen vill jag ha en vit jul inomhus. Men det verkar inte vara helt lätt
    http://mylovelychristmashome.blogspot.com/

Mycket vit inspiration här ...
    CARPE DIEM
Svar på tråden Vi som älskar julen!