Inlägg från: Helgona |Visa alla inlägg
  • Helgona

Vi som älskar julen!

millisen skrev 2008-11-14 06:33:09 följande:
    Älskar också och pynta utomhus, tycker det ser så fint ute på kvällarna.På förstadvent brukar vi gå ut och gå för att kolla på alla grannars pyntade trädgårdar och balkonger. En del har lagomt medans andra älskar att pynta med mycket grejer.Tycker att det har blivit mer och mer pynt ute här i Örebro. Tror man drar med sig grannarna, alltid någon som vill vara värst eller ha snyggast balkong/trädgård
    Vad pyntar din med ute?
    CARPE DIEM
  • Helgona

Nu ger inte denna rättvisa för förra året i dec fick vi en liten , så det blev ganska mycket runt honom. Så vi valde bort en massa...
    Men vi har olika dekoration i granen varje år.
    En jul bara rosa kulor, en jul bara vita, en jul bara svarta o röda osv....
    CARPE DIEM
  • Helgona

Detta året hade vi gröna kulor o julsaker...
    CARPE DIEM
  • Helgona
    MiaLau skrev 2008-11-14 10:34:10 följande:
    Helgona: är det där årets julbild?
    nej utan förra årets, då vi inte hade en riktig för vi fick en liten kille i dec så det var ganska rörigt just då ;)
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Bonanza skrev 2008-11-14 09:07:30 följande:
    Vilken massa paket! Hur många är ni i familjen egentligen?
    9 i familjen : )
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Mamasnest skrev 2008-11-14 14:20:12 följande:
    Gulp, ändå älskar du julen?! Får du inte mardrömmar om allt som ska betalas?
    haha nej då! Bäst är att börja i tid!
    Våra barn är 17, 17, 16, 12, 5, 4 o 4....

Lillemans julklappar-07

Mattias 17år med sina juklappar-07
    Martina 11 år med sina juklappar-07
    CARPE DIEM
  • Helgona
    MiaP skrev 2008-11-14 23:53:25 följande:
    Polarexpressen så klart! Barnen bara ÄLSKAR den!
    Ja jag håller med, vi har surround system o mina barn satt som klistrade! Nör tåget kommer in...o bjällran...
    har faktsikt planer på att ge mina en bjällra i julklapp....kanske i 23 adventskalender paketet?
    CARPE DIEM
  • Helgona
    raskan skrev 2008-11-15 07:53:09 följande:
    jag får panik... hitta inga fina julgardiner.. vill inte ha panellängder då vi har så stora fönster samt att jag vill ha en kappa dvs köpa meter av samma som kanallängderna ahhhh...
    Var bor du? Skövde har en mycket billig tyg affär där man kan hitta jättefina julgardiner!
    CARPE DIEM
  • Helgona
    Ester W skrev 2008-11-15 09:27:02 följande:
    Nu ska jag ut i skogen för att plocka ris till mina kransar som jag ska hänga på ytterdörren! Jag brukar ge bort kransar till första advent, ganska uppskattat och det är ju så kul att göra dem!
    Nu har jag varit i skogen med alla barn några timmar o plockat granris o kottar!!
    CARPE DIEM
Svar på tråden Vi som älskar julen!