Inlägg från: Terez |Visa alla inlägg
  • Terez

Vi som älskar julen!

var nere i affären för nån dagsedan o köpte amelia höst tidningen i förhoppning att stilla min längtan efter julnummret. Men blev dock en besvikelse. Tidningen var inte ALLS lika bra som jul nummret :( nu längtar jag bara ännu mera efter jultidnigne. FIck som tröst för mig själv köpa Leila Lindholm´s bakbok "a piece of cace" vilket gjorde mig lite mera munter, finns mycketm gott i den som ska göras till jul.

Har noga antecknat ner förslagen på julkalender, den varianten där man får ett paket/dag fram till jul o på julafton en lite större paket :-d Har i år bestämt mig för att gra det med lillan (fyller 2 sista nov) tror att jag i år ska göra med antingen megablocks olika byggstäder, eller zoo, eller så gör jag det med little people Tänkte nästa år göra med bondgården ni pratade om.. så stort tack för hjälpen att komma på en bra present till lilla fisan

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

för mig så är det "perfekta" julpyntet noga genomtänkt och självklart matchande.
    SOm exempel, förra året var granen klädd i rött, guld och halm. Paketen matchade granen i färger och med halmpynt på snörerna. Halmbocken stod o vakade över klapparna. Resten av rummet gick med i rött, guld o halm. Så försöker få en helhet i allt. Att då någon kommer in i lyan o ser pyntet ser de mitt tema med engång

Har inte ännu bestämmt jultema för iår, men förra årets "oldschool" traditionellt var mycket hemtrevligt o mysigt. Är att rekomendera
    Oh, längtar såååååå mycket efter att få börja. Ska snart tjuvbörja med att plantera balkongen fin, kommer nog ha liknande som förra året, granris runt räcket med vita lampor i (men det väntar jag lite med) vinterek och lila ljung i balkonglådan, vinterek hängande fårn taket. Men är lite tveksam till ljungen iår. Nån som har tips på fina balkonglådor?

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

i år fick jag sånnt sug till en george Jensen christmas inspirerad jul. Han gör sååååå fina granpynt och vackra ljusstakar. Men så synd att det är så dyrt!!! Men ska kika på tradera o lite så kanske kan köpa nåt begagnat. Annars får jag börja köpa en sak i taget o tids nog har jag tillräckligt med pynt för att klä granen o vardagsrummet

Nån som vet om det gjorts liknande julpynt som george jensen fast i budget variant?

Annars funderar jag på tema änglar i år. köpa bokmärken med gammeldags änglar, kartongfärgat papper till paketen, klistra på änglarna på paketetn. (ser hällst att alla paket är i små lådor och askar i år) göra julkorten med änglar med. Kanske ev, till barnen att hänga på en liten leksaksängel på paketen med. Men får se.

Till julkorten skulle jag vilja ha en kort dikt eller text om ängel. Nån som vet nån bra text eller så? den önga jag kommer på är en från bibeln, då änglarna visade sig för fåreherden o berättade att jesus är född... Men nån som vet nån annan. Skulle snart dehöva börja med pysslandet inför korttillverkningen-..

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

nu har jag skrivit en lÅÅÅÅÅÅÅNG shopping lista från pandurohobby. Vill inte beställa över internet, utna åker ner nu lagom tills csn kommer o shoppar.

Temat på mitt julpynt i vardagsrum (granen o paketen) blir i år änglar. Olika slags änglar i vitt, glas (genomskilnigt) och silver + vita fjädrar. Paketen blir i silver med isblåa band.
    Ska bara ta o matcha julkorten till det med

Längtar tills jag får börja pyssla nu, men det dröjer vä linte så länge till, ska jag hinna klart med allt tills granen ska kläs, bör jag börja nu snart Superkul!!!

längtar så tills alla julmarkander o så börjar, men det är ju snart det med.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

i år så VET jag faktiskt vad jag ska köpa till sambon.
    Det blir nintendo wee, men wee fit till
    Han har pratat om det läääänge nu + att det är bra träning för mig med, efter jul då gravidkilorna ska bort igen får ju två saker i ett, lek o bra tränig.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

idag åkte jag enr till stan för att shoppa alla jelpyssel saker på panduro, men de hade inte nåt inne första veckan i okt sa de att de skulle få in lite.. Hade hoppats att slippa beställa från hemsidan då jag vill börja med granpyntet redan nu. Men får nog ta och beställa därifrån iallafall, för damen i affären kunde inte svara på då de skulle få hem julgraspyntet, hon trodde att de skulle komma senare

Suuuuper trist ju.
    så fick gå en tröst runda och shoppa lite andra saker istället hhaha

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ja det går från hemsidan, men ville som sagt köpa i butiken. Men kommer ju till butiken i nästa vecka kanske. Men troligen inte julgranspyntet. I och med att jag ska köpa en hel del olika saker till granen behöver jag tid på mig för att fixa dem med.
    Så vill börja så fort som möjligt, Men får ta o beställa från sidan nu.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ne e skiten beställd från panduro. valder snabbleverans, så hoppas att det går fort för mig att få det.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

nu e den i mina favvisar med. Men kommer nog inte några bilder på nån vecka iallafall. Fick mail från panduro om att det skickas som vanligt, det vill säga efter 6-7 dagar. SKa ha paket innom 14 dagar i allafall. Efter det blir det pysslande o knåpande och bilder på mästerveren

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!