Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Vi som älskar julen!

Undrar vart man kan hitta dörrkrans? någon som vet? ska kika på tradera.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    unclaf skrev 2008-10-05 15:48:35 följande:
    Dörrkransar säljs alltid på torget i alla städer jag besökt kring jul. Men om du bara är ute efter själva stommen så brukar de ha det i hemslöjdsbutiker. Men om det är plastvarianten du letar efter så vet jag tyvär ej.
    får se om jag köper en i plast el sådan man kan ha varje år..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    unclaf skrev 2008-10-05 16:07:20 följande:
    Hobbybutiker brukar ha stommar oxå. Tycker det är ganska fint med bara stommen fast typ sidenband knutet runt el annat pynt man styuckit in. Måste inte va en massa granris o grejer man binder, svårt att göra fint själv (tycker jag...). Och dyrt att köpa en färdigbunden.
    ja det är det..här då den 1 advent är det alltid marknad här..då säljer dem dörrkransar..sagt varje år at jag ska köpa en..men glömt..vet att dem tar 60kr för en ganska enkel som man kan ha..vi bor ju i lägenhet så det är ju inte så fint med en stor biffig krans..det är finare på hus.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

ja..mysigt..man kan binda fast kanel oxå på kransen..hade det förra året..och torkad apelsin på..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    October skrev 2008-10-06 20:47:11 följande:
    Oj oj, nu har jag beställt en varsin kalendertomte till mina barn, en pojkenisse och flicknisse. Dyrt men jag tror att de kommer att gilla dem och vill skapa en tradition till dem som de kan få med sig när det flyttar hemifrån.www.maileg.dk/kategori/kalendernisser
    fina men dyra
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

ja..i julas var nog det tråkigaste vädret..regnade ju..Dessutom var det inte så kalllt som det SKA vara på julafton..hade inget snö alls..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Kkarin skrev 2008-10-09 09:51:56 följande:
    Jag brukar göra julkort och igår satt jag och surfade lite inspiration och så hittade jag denna tråd: lottasvra.blogspot.com/2008/08/julkort.html
    vad fina dem var,får se vad man hittar på för julkort..får köpa något på panduro..Tycker bara det blir dyrt..snål som man är.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

jag ska göra risgrynsgröt,ris a´la malta..plus pepparkakshus,alla dem godis recept från Leilas jul som hon visade förra året..jag har hennes bok a piece of cake..där finns dem recepten..Rocky road..det ska tydligen vara jättegott.hann inte göra det förra året.

i julklapp ska jag nog göra egen liten korg.hemgjord marmelad,knäckebröd.egen senap o lite sånt smått o gott.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Smulanpus skrev 2008-10-09 13:25:38 följande:
    Det ska vara apotekarnes julmust!!!!!! super god, har också hittat julmust, får se om jag klarar mig från att köpa den lite till!
    ja..den har fått bäst i test..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

något som är super gott är att ta en 0,5 el 1 liter glass och blanda i 1 msk kanel.sedan klicka över på en liten pepparkaka..

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!