• Kina79

Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?

Ja, som frågan i rubriken helt enkelt. Har de det?
    Jag är mest lite nyfiken eftersom jag fick frågan av en kompis, vars barn alltid har trosorna/kalsongerna på under nattkläderna.
    Min stora tjej har aldrig trosor under nattlinne eller pyjamas. Helt enkelt för att jag tycker att hon redan haft dem på sig hela dagen och det är ju både bra och skönt att lufta snippan

• Svar på tråden Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?
  • Haraldsmamma

Det är väldigt olika. För det mesta vill han inte ha sovkläder alls. Ibland bara kallingar och ibland kallingar och pyjamas. Jag tar inte av honom kallingarna om han redan har dem på sig. Spelar ingen större roll tycker jag så länge de är rena. Vi tvättar alltid av dem innan de ska sova. Mina killar har sällan pyjamasen mer än en natt eftersom de alltid lyckas kladda när de äter frukost.

• Chewie

Ja. För oss är det självklart.

• Justin
    Thaleia skrev 2008-08-28 19:23:13 följande:
    Rätt kul att läsa allas svar för för mig har det varit självklart att barnen ska ha underkläder även under pyjamasen! Precis som jag själv också har.
    Rätt självklart i vår familj att våra söner har kalsongerna på under pyjamasen - de är lätta att tvätta - och de har alla "sova över-kilar" vi haft som gäster också alltid haft
  • fluu

Nej. Inte vi vuxna heller. Jag växte upp på samma vis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Minxy

Dottern (5 år) sover alltid i trosor. Sonen (7 år) sover alltid helt naken. Jag föreslår ibland för dottern att hon kan sova utan trosor (eftersom underlivet mår bra av att luftas emellanåt), men hon trivs bäst med trosor på nattetid.

• sextiotalist

Ja, har kalsonger på sig. När han var liten hade han pyjamas.

Själv sover jag med trosor, sambon naken (jag har även pyjamas på mig)

• Lindyn

Min har inga trosor , vill helst inte ha på dagtid heller.
    Kan ha att göra med att hon har en mor som är likadan- nakenfis. .Har aldrig riktigt förstått syftet med underkläder. . .                                                                                      

• Filiplopp

Min son har kalsonger på sig under pyjamasen. När det är varmt sover han bara i kalsongerna.

• Heisan

När de var yngre sov de alla nakna, numera sover de med underkläder, ingen pyjamas. är 9, 12, 16, 17 år.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Tjej78

Min dotter har fortfarande blöja men när den inte behövs längre hoppar jag över trosorna, precis som du själv skriver är det både bra och skönt att lufta lite :)

En annan fråga, ni som använder nattlinne. Hur sitter det på era barn? Min dotter har fortfarande inte fått nått nattlinne då jag tror att allt ska sitta som en korv runt bröstet på henne.

Svar på tråden Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?