• Kina79

    Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?

    Ja, som frågan i rubriken helt enkelt. Har de det?
    Jag är mest lite nyfiken eftersom jag fick frågan av en kompis, vars barn alltid har trosorna/kalsongerna på under nattkläderna.
    Min stora tjej har aldrig trosor under nattlinne eller pyjamas. Helt enkelt för att jag tycker att hon redan haft dem på sig hela dagen och det är ju både bra och skönt att lufta snippan

  • Svar på tråden Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?
  • moi01
    Thaleia skrev 2008-08-28 19:23:13 följande:

    Rätt kul att läsa allas svar för för mig har det varit självklart att barnen ska ha underkläder även under pyjamasen! Precis som jag själv också har.


    När jag var liten frågade jag pappa ska vi inte ha underbyxorna på när vi har pyjamas då sade pappa nä man behöver inte ha underbyxor under pyjamasen så jag sov utan när jag var liten. Nu skulle det inte gå eller det går men känns att snoppen hänger och dinglar där har jag för stor snopp? Nä nä skämtades bara ;D nämen det känns att den är i vägen bättre med boxers och t-skjorta
  • Justin

    När jag var liten sa mamma att jag och min bror skulle ha kalsongerna på under pyjamasen och det hade också alla andra grabbar som sov över hos oss. En gång provade jag ligga i pyjamas utan kalsonger och då upplevde jag bara det där fenomenet att snoppen liksom dinglade löst hel tiden. 

  • Mor till Ella

    Mina barn har trosor under pyjamasen. Så har jag alltid haft det och det käns mest fräscht så.

    Dessutom blir det inte lika mycket tvätt. Nattlinne och pyjamas kan då användas 2 nätter i rad. Trosor bytas varje dag.

    Skulle mina barn sova utan trosor hade pyjamasen behövt tvättas varje dag.

  • moi01
    Mor till Ella skrev 2018-05-21 07:41:53 följande:

    Mina barn har trosor under pyjamasen. Så har jag alltid haft det och det käns mest fräscht så.

    Dessutom blir det inte lika mycket tvätt. Nattlinne och pyjamas kan då användas 2 nätter i rad. Trosor bytas varje dag.

    Skulle mina barn sova utan trosor hade pyjamasen behövt tvättas varje dag.


    Tvättar du så ofta, varannan dag fast de har trosor under, en vecka håller de utan att de börjar stinka utan trosor t.o.m.
  • Mullbär

    Har inte barn (ännu) men hade själv aldrig trosor nattetid när jag växte upp! Enda undantaget var om jag sov över hos någon, då hade jag :) Lufta! Glad

  • Nimzay
    Mullbär skrev 2018-05-23 02:52:54 följande:

    Har inte barn (ännu) men hade själv aldrig trosor nattetid när jag växte upp! Enda undantaget var om jag sov över hos någon, då hade jag :) Lufta! Glad


    Ugh, själv är man aldrig utan trosor förutom när man tvättar sig, byter om osv, vet att det är nyttigast att lufta men ogillar verkligen att vara utan trosor helt enkelt ObestämdSkäms
  • moi01
    BeanBag skrev 2015-05-10 22:08:35 följande:

    Varför gräver man upp en tråd som är nästan 7 år gammal?


    För att den är typ en klassiker varför tittar man ännu idag på en disney film musse pig från 1928 t.ex.
  • Mor till Ella
    moi01 skrev 2018-05-22 22:01:41 följande:

    Tvättar du så ofta, varannan dag fast de har trosor under, en vecka håller de utan att de börjar stinka utan trosor t.o.m.


    Bytar inte du underkläder varje dag? Det är ju samma med pyjamasen, jag skulle inte vilja ha pyjamas 2 dagar i rad utan underkläder.
  • moi01

    När jag var 5 då hadde jag pyjamas och utan boksershort under, naken under pyjamasen alltså. Jag frågade av pappa "att pappa ska vi inte ha underbyxor under här under pyjamasen" så saa pappa "nä det behöver man inte under pyjamasen"

    sen mins jag inte alls när jag slutade använda pyjamas men jag sover nuförtiden i boxershorts det är bekvämare, när man var liten så hadde man en mindre sopp som inte var i "vägen" i pyjamasen utan boxershorts, :D men nu när man har en större snopp så skulle man nu sova i pyjamas utan boxershorts så skulle ju snoppen slänga på där fram och tillbaka

  • Justin

    Ja, snoppen känns mycket i vägen redan när man är 10-11 och då känns det skönare om man får ha kalsongerna på

Svar på tråden Har era barn trosor/kalsonger under sovkläder?