• Anonym

Fula barn - skäms!!!!!

Jag har kommit på min hjärna att göra en sak som jag skäms över.

Ibland när jag ser spädbarn kan jag tänka att de är fula. Alltså hjärnan tänker ju tanken innan jag hinner göra något.
    Jag säger naturligtvis inget till någon, men jag skäms så grymt!!!

Det är ju inte så att jag tycker att mitt barn är det enda vackra barnet. Det finns massor med gulliga, vackra, fina barn. Men ibland stöter jag på ett barn och tänker "men hjälp vad ful han/hon är".

USCH!!!!!!

Är detta ok???

Jag tycker det är så hemskt!!! Vad lever jag i för värld och vad är jag för usel förälder om jag går efter utseende redan när de är spädbarn. Ska jag föra detta vridna synsätt vidare till mitt barn???
    Eller är det inte så vridet?
    Jag vet inte om fler tycker/tänker som mig.

Just nu har jag enorma komplex för att jag tänker dessa tankar och de blev värre efter jag sett mina vänners barn. För jag tycker den babyn är ful!!!! *skäms*

• Svar på tråden Fula barn - skäms!!!!!
  • Anderssonskan

Mina grannars barn är inte vackra, det tycker jag, dom ser "roliga" ut men är underbara barn! Alla kan inte vara vackra, men mina grannars barn är underbara ändå!

På sitt sätt så blir dom urgulliga faktskt, förutom när dom sabbar mina blommor och välter fågelbordet, då är dom inte så söta *ler*

• Anonym

Du är inte ensam gumman, jag lovar. Här har du nämligen en till. Jag skulle dock aldrig säga det till föräldrarna, men den del barn är ju så fula att man häpnar. Tycker inte att mina barn är de vackraste heller för den delen, men de liknar ju mig och det vill väl alla föräldrar? Är egentligen inte utseendefixerad alls, men när alla säger åhhhh, så söööööt åt nån unge jag tycker är ful så vill jag bara spy! Det växer kanske bort på mig. Jag är inte så gammal än!

• Anonym

Alla barn är inte söta.... liksom alla vuxna inte är söta.... faktum!....

• Linsen

Alla har vi ju olika smak och jag antar att varje barn har minst en som tycker att han/hon är bedårande i alla fall.
    Jag tyckte ju precis som alla nyblivna föräldrar att min son var den absolut vackraste som fanns men idag när jag ser foton på honom som nyfödd undrar jag vad jag gick på för droger
    Nu, däremot är han ju verkligen världens finaste

• systernegativ

jag tycker sällan att bebisar jag träffar i verkligheten är fula (har bara hänt ett par tre gånger - men visst finns det fula barn...), men däremot när jag ser kort! men jag misstänker att det snarare finns fler dåliga fotografer än riktigt fula barn...

• Anonym

Fast ibland när man ser fula barn och lär känna dem lite så tycker man att de är gulliga. Och ibland när man lär känna söta barn så är de inte så gulliga. Precis som med vuxna. Det är inget konstigt med det. Förstora inte upp det bara. Man dömer ju inte vuxna för hur snygga de är. Möjligtvis att man bryr sig om hur folk ser ut innan man känner dem. Utseendet är ju mycket mer än snygg/ful. Barn kan se roliga ut eller små eller vad som helst.

• Anonym

Vad värre är: Jag tycker att min killes son är brakful! Han har sin mammas icke-existerande haka och örnnäsa. Jag kan verkligen inte tycka att han ser bra ut hur jag än försöker. Kanske ändrar det sig för han är i puberteten än bara, men jag skäms. Bara för att jag tycker han är ful stör jag mig på allt han säger och gör också eller är det därför jag tycker han är ful? Tråkigt att känna så i alla fall! *skäms jättemycket*

• Anonym

usch samma här...jättehämsk,,tänker ofta på hur mina barn skulle se ut,,,ja tycer vissa är fula å vissa söta..ja e hämsk

• Anonym

Jag kan oxå tycka att barn är fula. *skäms* Men så är det, en del är det bara. Tur att mitt eget barn är så gullig...;)

• Jessi

Linsen:
    underbart ärligt inlägg*S*

Svar på tråden Fula barn - skäms!!!!!