• Anonym

Fula barn - skäms!!!!!

Jag har kommit på min hjärna att göra en sak som jag skäms över.

Ibland när jag ser spädbarn kan jag tänka att de är fula. Alltså hjärnan tänker ju tanken innan jag hinner göra något.
    Jag säger naturligtvis inget till någon, men jag skäms så grymt!!!

Det är ju inte så att jag tycker att mitt barn är det enda vackra barnet. Det finns massor med gulliga, vackra, fina barn. Men ibland stöter jag på ett barn och tänker "men hjälp vad ful han/hon är".

USCH!!!!!!

Är detta ok???

Jag tycker det är så hemskt!!! Vad lever jag i för värld och vad är jag för usel förälder om jag går efter utseende redan när de är spädbarn. Ska jag föra detta vridna synsätt vidare till mitt barn???
    Eller är det inte så vridet?
    Jag vet inte om fler tycker/tänker som mig.

Just nu har jag enorma komplex för att jag tänker dessa tankar och de blev värre efter jag sett mina vänners barn. För jag tycker den babyn är ful!!!! *skäms*

• Svar på tråden Fula barn - skäms!!!!!
  • Anonym

Så har jag tänkt och tyckt många gånger! Men det är ju självklart inte något man säger till de berörda.. Är de fula så tänker jag också att "de växer säkert på sig!"

Barn är ju fina, men visst ser man skillnader på utseendet.. Men guud vad många vinner sig då man ser deras individuella charm eller vad det nu kan vara!

Jag får en del kommentarer om att min dotter är väldans söt, och visst, inte gör det direkt ont. Men hon måste ha en personlighet som matchar också!

• Anonym

Javisst är vissa ungar jättefula! (för min del så hoppas jag att mina barn blir mer lika sin pappa än sin mamma...)

• Anonym

kommer ni ihåg ungen från mc donalds reklamen? han satt i en barnvagn och hans föräldrar satt på en parkbänk och åt mc donalds pommes... en av föräldrarna strecker fram en pommes till sonen som börjar sjunga värsta operan efter att ha smakat på "delikatessen"...???

den ungen får mig att rysa ggggrr....

• Linis81

men alla barn är ju inte söta.. det är väll inte så konstigt att man tycker så? Jag har sett otroligt fula barn men oftast brukar de växa på dej och bli sötare med tiden

• Jennelii

När min äldsta tjej föddes tyckte jag att hon var så ful att jag inte ville att nån skulle komma o hälsa på på BB, jag skämdes så.... När jag ser kort på henne nu så tycker jag inte det, hon såg lite "annorlunda" ut men definitivt inte ful... Näsan hade legat i kläm så den var sne, huvudet var runt o ögonen pigga o runda och så hade hon en tofs mitt på huvudet som stod rakt upp, hon såg ut som att det var en trollunge jag hittat bakom en sten.. =)

• Meli

Man tycker vad man tycker, bara man inte visar det.
    De flesta tycker ju att sitt eget barn är det allra finaste, och sen "jämför" man ju andra barn efter det, omedvetet. Det är väl meningen att man ska tycka att det egna barnet är det allra finaste som finns på jorden.
    Kram

• Anonym

Skönheten ligger i betraktarens öga. Jag kan ärligt inte förstå att man kan tycka att barn eller vuxna för den delen är fula.
    Alla har en inre skönhet och den yttre är av mindre/obetydlig vikt.
    Har då aldrig känt (tror jag) att oj vilken ful människa, bebis, tonåring osv, utan snarare att alla ser olika ut och det finns ingen måttstock på vem som är snygg/vacker och vem som är ful.
    Vissa jämför kanske en fotomodell med en finnig tonåring och säger "självklart att modellen är snygg och tonåringen med finnar i hela ansiktet är ful" men jag tror inte på det. Alla är vackra på sitt sätt, även den finniga tonåringen eller killen med obefintlig haka och örnnäsa, som nån nämnde tidigare.

Kan snarare tycka att det är svårt att tycka om en elak människa eller ett jävligt barn. Men inte utifrån utseendet. Tycker alla barn är fina på sitt sätt. Likaså alla människor.

• Anonym

Underbart att det finns flera som tycker som mig*S*
    Alla barn är inte söta o gulliga,vissa är fula o det är ju inget man säger till föräldrarna utan man låtsas som ingenting

• Anonym

Fast de hade väl varit jäkligt tråkigt om alla såg ut som vandrande fotomodeller oxå. Charmen sitter i personen..o är de absolut viktigaste.

Svar på tråden Fula barn - skäms!!!!!