• Ziggy75

Vad kallar ni er bebis?

Har en ovana att kalla min lilla tjej på 3 1/2 månad för allt annat än vad hon heter, mest illa är det nog att både jag och kille kallar henne för "Lillan". Det började lite som ett skämt men har blivit en riktig ovana... Hualigen, måste sluta känns det som så att hon lär sig sitt namn Har ni några smeknamn på era bebisar?

• Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?
  • Nasse7

Vår har alltid hetat lillskrutten. Det gör han fortfarande när han är 1 år. Fast vi kallar honom vid namn också.

• Me o Mike

Min bebis kallar jag för skruttis. Och sonen för pruppen.

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Mazri

Liten och Gosefisen är de vanligaste smeknamnen. Har oxå kommit på att man kanske bör säga hennes namn oftare....

• Mosaik

lillstrumpan, ronjelina, lillola, kickelina, kickan... ja uch ja men allra mest säger vi nog bebisen eller bebban... stackars lilla tjej... måste försöka kalla henne för bara RONJA faktiskt.

• Åsa med 3

Skrot, Liten, Gubbis, Gos gubbe, Trollet, Korven, Your Highness, Hjärtat, Vackerkille... Konstigt att han fattar att han heter Johannes...*s*

Mamma till Mathilda 11år, Anton 6 år & Johannes född 080417
  • Carisma95

"Gubben" blir det när han är ledsen.
    Annars har jag en retlig förmåga att säga "lill-fetis", vilket kanske inte gör något NU (när han ännu inte förstår) men sen är väl mindre bra... 

A stumble may prevent a fall....
  • minimou

Har massor med smeknamn! Vanligast är "hjärtat" och "bubsie". men vi har nog minst 20 till...

♥Min lilla dotter föddes 21 jan-08♥
  • Tovetrollet

Hjärtat och lillkorven kallas min son

Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?