• Ziggy75

Vad kallar ni er bebis?

Har en ovana att kalla min lilla tjej på 3 1/2 månad för allt annat än vad hon heter, mest illa är det nog att både jag och kille kallar henne för "Lillan". Det började lite som ett skämt men har blivit en riktig ovana... Hualigen, måste sluta känns det som så att hon lär sig sitt namn Har ni några smeknamn på era bebisar?

• Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?
  • Eva S

Blir väl mest Bebbisen eller Ebbisen-Bebbisen eller Ebba-Bebba. Och stumpan. Min moster kallade henne en gång för Ebba-Lebba. Det uppskattade vi inte.

• Knoddis

Snäckan (kallar henne för det så mkt att hon nog kommer tro att hon heter det en dag...). Skat, skatter, trollepusser, turbo mm mm (min sambo är dansk så det blir mkt på danska).

• Kina79

Hihi, vad roligt att läsa i denna tråd
    Nu är min yngsta nästan 2½, men kallas mets för Ellen-Skrllen, eller förkortat till Ell-Skräll. Hon svarar numera på dessa smeknamn.
    Frågar man henne vad hon heter säger hon Ellen Karamellen, det har nämligen dagiskompisarna lurat i henne att hon heter.

• Alecram

jag/vi kallar oskar för oskis, orre borre och rumpnisse (han ser precis ut som en av rumpnissarna i ronja rövardotter.. tok rolig...!

• Winnertaco

Hon fick heta gnälling, strumpan, strumpfia, klumpen, mjölkmonstret och säkert en massa mer som jag inte minns. Nu vet hon i alla fall att hon heter Johanna

Johanna 061223 Pyret bf 080902 winnertaco.bloggagratis.se
  • syrra

Skruttan och klätter-fia

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • MammaMia84

Älskling, bullungen, snyggbebben, kräkus, sötnos, gullungen, fisbebben. Men oftast blir det Neo som han heter=)

Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?