• Ziggy75

Vad kallar ni er bebis?

Har en ovana att kalla min lilla tjej på 3 1/2 månad för allt annat än vad hon heter, mest illa är det nog att både jag och kille kallar henne för "Lillan". Det började lite som ett skämt men har blivit en riktig ovana... Hualigen, måste sluta känns det som så att hon lär sig sitt namn Har ni några smeknamn på era bebisar?

• Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?
  • Carisma95
    saris 83 skrev 2008-08-29 10:51:26 följande:
    Oftast får han heta vännen men också fisen eller fisenstråleMin sambo brukar kalla honom för alla möjliga "gubbnamn" typ Ragnar, Gösta eller Göte
    Fisenstråle. Ha ha!
    Ser nån snobbig överklassgubbe framför mig. Typ Richard Von Fisenstråle...
    A stumble may prevent a fall....
  • Me o Mike
    Carisma95 skrev 2008-08-29 10:52:34 följande:
    Fisenstråle. Ha ha! Ser nån snobbig överklassgubbe framför mig. Typ Richard Von Fisenstråle...
    haha skulle precis skriva Baron Von Fisenstråle!
    Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Carisma95
    Zack o Bella skrev 2008-08-29 10:54:55 följande:
    haha skulle precis skriva Baron Von Fisenstråle!
    Richard kan ju fortfarande vara baron.
    Så baron Richard Von Fisenstråle då... Ha ha!
    A stumble may prevent a fall....
  • Monqan

Vi kallar vår son för Pippi, kommer från när vi var på semester i Kroatien. Vi satt och åt på en restaurang, trodde sonen hade somnat i vagnen. Det gick förbi en tysk barnfamilj som pekade och ropade "pippi, pippi" (barnen alltså) när jag tittade till Filipe hade han stuckit ut huvudet och sträckte ut sin arm mot dessa barnen som typ "rädda mig, rädda mig", efter det blev det pippi=)

• Mini liten

Ruffstuffsan, Fislisan, Grinolin, Pudding, Fisungen, Tjoffsan, Sötnöten, Skriet. Ja, kärt barn har många namn, d stämmer då allt Glad  Hon heter Vilja, men d säger vi väldigt sällan, haha, kommer nog när hon blir lite äldre tror ja, nu är hon bara 12 veckor så.

(fårinteskrivafördärreklam).....bloggen.se/ettnyttliv
  • saris 83

Det var svärmor som började med fisenstråle vet inte vart hon fått det ifrån Skrattande
    Men det låter gulligt tycker jag

Godingen Lucas 080424
  • Ziggy75

Haha, lillfetan var ju urgulligt, men som sagt med ett t då :)

• fru edinge

han heter Theodor, men jag kallar han Teddi, pappan säger oftast Theo. Men vi är noga med att när vi kallar på honom att säga Theodor, smeknamnen säger vi mest när vi pratar med honom.

• molly 81

Roligt att det finns så många smeknamn!

Dotter kallas snorkfröken av sin pappa. aAg kallar en henne Snuggles, lite för ofta. Men hon ser ju ut som doktor snuggles som jag tittade på som liten, håret spretar ju ut från sidorna! Men hennes namn är Ellen egentligen!

• tussimamma

Mira är 11månader och hon hette först Dara. Sen har hon mest fått heta Gumman, Gummilumman, Lilla gummilumman och Brumma. Brumma för att det brummade så när hon bajsade sina hundrafemtielva bajsblöjor/dag sina första levnadsmånader. Nu så heter hon Brumma ibland fortfarande, speciellt när det stinker Brumma heter ju en gullig typ i Bamse så det är ju eg ganska sött. Mira heter Lisa i andra namn så ofta får hon också heta Brumma-lisa.

Svar på tråden Vad kallar ni er bebis?