• Anonym (Tonårsmamm)

Spice Gold ????

Någon som känner till det? Jag vet att man röker det men behöver veta mer. Hur märker man om ens tonåring har tagit det? Har lyckats hitta att man blir röd och mosig typ... men något annat? Hur ser det ut? En ört? Smulig? Som tobak? Hur dyrt är det?

• Svar på tråden Spice Gold ????
  • Anonym (orolig)

Har sett en som varit påverkad (som tagit det ett tag) och talat med en som rökt regelbundet under lång tid. Är förskräckt!!! Båda dessa har visat sidor av aggression, som ingen av dessa visat tidigare. Fast de vill inte inse samband eller ens se sin nya ilska, fast i bådas fall sammanfaller med , när de började röka detta. OK, säger nån, de började väl för de mådde dåligt. Möjligt i det ena fallet, tvärtom i det andra.. Blicken var iskall och ansiktet var som ett pokerface. Båda beskrev det som att man blev intelltuell - hanterade saker utan känslor, antar jag. Har även sett folk, som rökt cannabis för länge sen. Det var ej skrämmande, men det tyckte jag detta var. Detta är min subjektiva åsikt och jag tror ej heller det ofarligt!

• lovenotyou

Jag tror Cannabis är mindre ofarligt än Spice ärligt talat. Då jag inte hört talas om att någon blivit aggresiv av att röka cannabis. Och då gör 70% av alla jag känner det. Varav tre har testat Spice och blivit totalförändrade. Men Cannabisär inte heller det bra, det är emot lagen.. Så aaah,,

• Anonym (F.d Rökare)

Jag skall försöka svara..
    Spice luktar vanlig-aktigt och är dessutom rena jävla livsfaran! Alltså visst det är lagligt men enda anledningen är för att det ännu inte blivit olagligt.

Innan jag fick barn rökte vi (majja, hasch) någon gång ibland på helgerna. Det är en "drog" som egentligen inte är farligare än alkohol. Men efter barnen har man valt att inte göra det (eftersom det är olagligt!)
    Så provade man detta vid ett festligt tillfälle. Jag är mer eller mindre nykterist så jag är inte intresserad av några moralpredikningar.. då jag anser att många dricker på tok för mycket och borde tänka på barnens bästa. (Och det innefattar inte en låda vin var och varannand helg!)

Men dessa "lagliga" kopior är rent av livsfarliga. Ångest, hjärtklappning, yrsel etc..
    Vi var 3st som rökte. En fick det. Jag trodde vi skulle få åka till sjukhuset för det tog MÅNGA timmar innan snetändningen försvann.

Gold är en dyrare och starkare varian (vet ingen som provar) men de hänvisar på hemsidan att den skall var liknande heroin, vilket i sig verkar väldigt oroväckande.

Annars är drogen väldigt lik hasch i sitt utformande

• Anonym (F.d Rökare)

*vanilj-aktigt skulle det förstås vara

• Liberate

Spice är en sammansatt blandning av 7-8 olika örter och inte en egen växt.
    Ruset uppkommer alltså i och med blandningen av dessa örter.
    Smaken är ganska rökig och stark. Jag har själv nästan bara rökt det i bong(vattenpipa) och endast testat det nån enstaka gång i vanlig pipa då det varit för starkt för halsen utan vattnets filterande och kylande effekt.
    Ruset påminner för mig en hel del om cannabis, dock så är det helt klart ändå inte det samma utan det saknas något som inte riktigt går att sätta fingret på. Detta är en för mig negativ skilnad. Man blir helt enkelt inte avslappnad av det så som man blir av cannabis.
    Lukten från ej antänt spice är som tidigare nämnts lite åt vanlijhållet. Sliskigt sött med drag åt vaniljhållet. Detta är ingen man märker av rökdoften eller smaken dock utan det smaka och luktar mest rökigt och äckligt.

Man blir märkbart segare dagen efter än man blir av cannabis.
    Som lagligt substitut till cannabis så fungerar det ganska bra men det är som sagt inte riktigt samma rus, och bakruset känns av ganska tydligt till skillnad från cannabis. Dessutom känner man sig ganska tydligt dum och glömsk några dagar efter att man har använt spice några gånger.
    Då jag aldrig blir nojig av cannabis, i motsats till vad väldigt många andra helt klart blir, kan jag inte riktigt jämföra cannabis och spice utifrån den aspekten men jag blev absolut inte det minsta nojig vad jag kan minnas.

Utseendet är däremot inte det minsta likt HASCH till utformande(antar att detta anspelar på utseende och konsistens) som posten ovan påstår. Hur man kan påstå att det skulle ha likheter med hasch förstår jag inte, såvida man faktiskt inte vet vad hasch är och bara gissar. Finns ingen som helst likhet då hasch är en fast och hård till kletig sammanpressad kåda och spice är mer likt tobak, om något. Det är alltså inte ens speciellt likt marijuana förutom att det är växtdelar man röker.

Spice Gold är helt enkelt samma sak som vanligt Spice fast mer koncentrerat. Det är absolut inte det minst likt heroin som postaren ovan påstår.
    Ovan nämnda person blandar troligtvis ihop Spice Gold med drogen Kratom som säljs av samma svenska site som säljer Spice/Spice Gold.
    Kratom påstås ge effekt som närmast kan beskrivas av ett opiat/heroinrus-light. Det sägs i Thailand användas för att avvänja heroinister och opiatmissbrukare. Testade att köpa detmen spolade ner 4/5 av det i toaletten då ruset endast var obehagligt i den bemärkelse att jag blev knäsvag och orklös i 2-3 dagar. Varning utfärdas verkligen för detta!! Obs! jag har personligen aldrig varit i närheten av opiater förutom på sjukhus när jag fick morfin inför en operation. Och avtändningen på morfinet jag fick på sjukhuset var minst sagt horribelt.

Det finns nu även något som heter Spice Diamond som ska vara ännu mer koncentrerat än Gold.
    Har själv endast testat Spice Gold.
    Inget jag kommer köpa igen dock.
    Håller mig till gammal hederlig beprövad cannabis som ger det som man vill ha och är nöjd med det.

Hoppas detta kan ge lite klarhet i vad Spice och Spice Gold är för något.
    Det är absolut ingen dödsdrog som heroin eller dyl.
    Den är däremot kliniskt ganska så obeprövad så långvariga effekter vet man inte speciellt mycket om. Kan dock inte påstå att jag, ett halvår efter senaste röksessionen, har märket någon negativ inverkan.

• Bengtsson1989

Har med provat Spice Gold och smaken va fruktansvärd, efekterna va roligt om man tog en lagom dos dock andra gången rökte jag på tok för snabbt å han inte känna efter när det va stopp.. och det resulterade i att jag blev Zombie-stenad.. skulle beställa en hamburgare på en lokal grill och kassören fattade garanteerat när hon fråga vad jag skulle ha så va det ända jag fick ut på typ 1minut va Öööööhhhhhhhm :S och diskutera nått va omöjligt å man glömde vad man prata om direkt när man öppna munnen.. men enligt mig så vet man inte dom alvarliga långa bieffekterena är pga s pass ny drog.. säkrare å röka the real deal!

• Anonym (orolig)

Tror man ska vara ytterligt försiktig med allt, där det inte finns erfarenheter just pga det nytt!!! Det möjligt några tål det - andra gör det inte.. Sen vad som händer på sikt, det vet vi inget om. De som tvunget ska ta droger - håll er till kända lättare saker, som ändå inte är särskilt farliga. Inget är helt ofarligt, ger det effekt, finns en baksida oftast!!! Sen tål vi saker olika!!! Om det sen olagligt eller ej, det underordnat i mina ögon. Såvida man ej har barn och ansvar, samt är en förebild. Sprit ställer till med hemska tragedier, tex.. Helt lagligt.

• KOTJ MF

Spiced Gold är fina grejer, blir ofta att man tar sig en liten jävel på kvällen efter jobbet.
    På helgerna blir det oftast större mängder, ibland rent och ibland blandat med cola, båda funkar fint tycker jag.

Captain Morgan - Spiced Gold är en av favoriterna faktiskt. :)

• EMTY

Eller så kan ni sluta vara sådana integritetskränkande fittor och låta folk berusa sig på sättet de vill. Jag rökte gräs någon gång i månaden när jag bodde hemma och blev påkommen av mina föräldrar. Då blev det pisseprov och hot om att bli utslängd etc. etc. Men vet ni vad? Det gjorde ju bara saken värre. De vankade av och an och sa, "Vi vill ju bara skydda dig. Vi vill ju bara ditt bästa." Det är ju skrattretande.

Det enda de lyckades åstadkomma var att så fort jag flyttade hemifrån så bröt jag kontakten med dem helt. Det roliga just nu är att de inte kan förstå varför. Känns väl inte så konstigt om man utsatt sitt barn för hot och frihetskränkning. Jag blev deprimerad, olycklig och trivdes inte hemma. Om det är det ni vill ska hända era barn för att ni är "rädda om dem" så visst, det är ert val.

Men ta er jävligt duktigt i akt och vet att det kan bita er så in i helvetes hårt i röven efteråt. Idag är det inget konstigt om någon rökre gräs 1-2 gånger i månaden istället för att dricka sig pissfull varje helg och det är så fan mycket bättre också. Sen jag började röka har jag lagt alkoholen på hyllan helt och har aldrig mått bättre.

Kanske tåls att tänka på att inte vara så instängda och sluten i sinnet, alla "oroade föräldrar"!

• Anonym (A)
    EMTY skrev 2013-08-30 13:55:26 följande:
    Eller så kan ni sluta vara sådana integritetskränkande fittor och låta folk berusa sig på sättet de vill. Jag rökte gräs någon gång i månaden när jag bodde hemma och blev påkommen av mina föräldrar. Då blev det pisseprov och hot om att bli utslängd etc. etc. Men vet ni vad? Det gjorde ju bara saken värre. De vankade av och an och sa, "Vi vill ju bara skydda dig. Vi vill ju bara ditt bästa." Det är ju skrattretande.

Det enda de lyckades åstadkomma var att så fort jag flyttade hemifrån så bröt jag kontakten med dem helt. Det roliga just nu är att de inte kan förstå varför. Känns väl inte så konstigt om man utsatt sitt barn för hot och frihetskränkning. Jag blev deprimerad, olycklig och trivdes inte hemma. Om det är det ni vill ska hända era barn för att ni är "rädda om dem" så visst, det är ert val.

Men ta er jävligt duktigt i akt och vet att det kan bita er så in i helvetes hårt i röven efteråt. Idag är det inget konstigt om någon rökre gräs 1-2 gånger i månaden istället för att dricka sig pissfull varje helg och det är så fan mycket bättre också. Sen jag började röka har jag lagt alkoholen på hyllan helt och har aldrig mått bättre.

Kanske tåls att tänka på att inte vara så instängda och sluten i sinnet, alla "oroade föräldrar"!
    De sörjer nog inte. Vem vill ha en unken missbrukare hängande hemma. Blä. 
  • Rakad Apa
    Anonym (A) skrev 2013-08-30 13:57:40 följande:

På vilket sätt skulle EMTY vara missbrukare menar du? EMTY skrev ju att hen bara røkte någon gång i månaden.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (say what?)
    Det är omkring det mest intelligensbefriade jag har läst idag, inte för att det inte finns föräldrar som skulle utan att blinka skada sina barn men dom hör som tur är till en minoritet.
    Dom flesta föräldrar är engagerade i sina barn även om det sker på fel sätt som i exemplet du citerade och det är ett hårt slag att bli avskärmad från sina barn och eventuella barnbarn.

Berusa sig på nått mellan varven gör heller ingen till missbrukare, det är nått vi alla i princip utan undantag gör.
    Om inte med droger så med fängslande hobbys, sex, ocvh eller tusentals andra oluka företeelser som skänker människan njutning.
    Tycker du inte att du gör en liten tankevurpa?
    Du skriver missbrukare när det kommer till vissa droger men om man skulle byta ut valfri namn mot alkohol så är man helt plötsligt icke missbrukare utan en sunt medborgare som första gången på nån vecka unnar sig lite avkoppling.
    Konstigt det här.

• frappa
    Så regerar man om man är indoktrinerad.

Vore skoj att få reda varför du inbillar dig den "åtgärden" är berättigad.
    Det är ju trots allt bara lite cannabis.
  • Anonym (-)

Kan inte svara på några av frågorna i ts, ville bara berätta att jag tyckte spice va skiiiiiitläskigt så skulle inte rekommendera någon att prova, om det är nån här som skulle vara nyfiken...
     Men weed är cool, kör på de ba och njut av livet! 

Svar på tråden Spice Gold ????