• Anonym

ångest ..... svårt att andas !!!

har nu haft ångest i ett år i början va de e inte så mkt kunde hantera de .... men nu i nästan tre veckor så har ja haft de varje dag hela tiden !!! tror att ja har något fel på mina lungor tycker att ja andas konstigt vet inte riktigt hur ja ska beskriva men de känns jätte konstigt känns som att ja andas fel och oregelbundet el e de så att de kan va min ångest som spöker ??? försöker säga till mig sj att de e bara e min ångest ! för när ja e upptagen med något så försvinner de !!
    någon med samma problem ?

• Svar på tråden ångest ..... svårt att andas !!!
  • Anonym

ja de har du ju faktiskt rätt i !!! de e så jobbigt för hela tiden tänker ja på hur ja andas !!! blir galen vet hur ja ska få bort de .

gjorde över 20 blodprov för någon vecka sen för mitt bilirubin va för högt men de kunde inte hitta något fel sen har ja även gjort ekg de va oxå bra ( pga hjärtklappning )

• Anonym

ja jo innerst inne vet ja de men ja önska bara de kunde släppa nu har de verkligen varit hela dan vet inte hur ja ska andas för att de ska bli som vanligt blir tokig nu !!!!! försökjte även gå ut med lillan till lekparken för att tänka på annat men nä !!!

• Anonym

Usch, vad jobbigt... jag hade det också så och det är så jobbigt och så själ ångesten kraft och energi. Jag blev av med den efter ca 48ggr hos psykoterapeut. Jättedyrt men väl värt ändå. Nu har jag frid i själen och kan leva nomralt igen. Ofta bottnar ångesten i din egen barndom... och det kan man behöva hjälp att reflektera fram. Låter krångligt men en psykoteapeut är att rekommendera. I mitt fall hade jag brist på trygghet i barndomen som nu hann ifatt mig på något konstigt vis...

• Anonym

känner igen mig i det du beskriver och kallar andningsångest. jag mår skit av det oxå oftast flera dagar hela dagar periodvis. man tvivlar på att det är ångest och inget farligt och andningen uppslukar ens tankar helt. jag är dessutom gravid i vecka 20 och undrar hur barnet påverkas av all min ångest. jag äter paroxetin 10 mg, hade nog igentligen behövt öka dosen men oroar mig för barnet...hur ska man stå ut??

kram på er alla som kämpar med samma skit!!

• Anonym

oj ja hade oxå tänkt och försöka få en till så småningom men ska de fortsätta så här så vet ja inte . ja går hos en kurator har precis börjat få se om de hjälper något vill helst undvika medecin om de går .
    fick tom ringa min pappa förrut så han fick komma ner höll på och få en panikattck blidde så rädd men så fort han kom lugna ja ner som tur va !!!
    men så här kan ja inte hålla på nu e ja så trött på de här !!!!!!

• Anonym

oj ja hade oxå tänkt och försöka få en till så småningom men ska de fortsätta så här så vet ja inte . ja går hos en kurator har precis börjat få se om de hjälper något vill helst undvika medecin om de går .
    fick tom ringa min pappa förrut så han fick komma ner höll på och få en panikattck blidde så rädd men så fort han kom lugna ja ner som tur va !!!
    men så här kan ja inte hålla på nu e ja så trött på de här !!!!!!

• Anonym

Skumt, jag har precis upplevt detta i ca två veckors tid...

Jag har mycket omkring mig just nu och det känns som om det bara snurrar i huvudet av tankar. Jag kan inte tänka klart.

Känner mig stressad ofta och har svårt att andas. Får även skuldkänslor av allt.
    Hur bota utan att gå till doktor

hjälp jag håller på att falla.

• Anonym

Hej

Jag söker efter honom på adlibris och bokus men det finns ingen på svenska???

Var kan man hitta boken på svenska?

P.s tack för tips..

Svar på tråden ångest ..... svårt att andas !!!