• Anonym

ångest ..... svårt att andas !!!

nu har ju varit rätt så bra i några dar så kommer skiten igen !!!!
    känns som att ja tappar andan hela tiden !!! aawwwhhh
    ska iaf till kuratorn imorrn kanske blir bättre då och får prata av sig lite !!!

• Anonym

För att bli av med sådana tillstånd "på riktigt" så bör man gå till en psykoterapeut. Där får du hjälp att pussla ihop, reda ut var dessa känslor kommer ifrån och i takt med de försvinner det. Dyrt men väl värt att få ro i själen och förståelse av sitt reagerande. Tar tid och kostar pengar men det är värt det om man så ska behöva ta lån.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-10 21:49:57 följande:
    För att bli av med sådana tillstånd "på riktigt" så bör man gå till en psykoterapeut. Där får du hjälp att pussla ihop, reda ut var dessa känslor kommer ifrån och i takt med de försvinner det. Dyrt men väl värt att få ro i själen och förståelse av sitt reagerande. Tar tid och kostar pengar men det är värt det om man så ska behöva ta lån.
    Man kan faktiskt bli av med det på riktigt ändå. Det är inte alltid PA uppkommer från ditt mentala tillstånd. PA kan tex även utlösas av drogmissbruk.
  • Anonym

Det är helt normalt bara ångest har själv haft de men vunnit över den låter den inte ta sig in i mitt huvud annars kan man få som du säger "svårt att andas" man letar symtom för att man mår dåligt.

• Anonym

hur gjorde du för att bli av med din ?

• Anonym

ja så där va jag jätte länge med andningen sen åkte ja på de här med att vara jämnt och ständigt trött och yr som börjar lätta lite nu för att ja har börjat intala mig sj att de e bra ångest och de einget och vara rädd för . men jag e så fruktansvärd spänd hela itden har så svårt för att koppla av så nu har jag fått som ilningar i huvudet som gör jätte ont som följer sen med huvudvärk . när man kommit igenom ett symptom så börjar ett annat!
    men man får aldrig ge upp aldrig !!! ja ska slå den här ångesten !och ni med vi kan göra det här tillsammans !

• Anonym

tack de va skönt och höra =)

• Anonym

anonym (yrsel )
    så känner ja med skulle vilja gå till doktorn varje vecka ´för en massa symptom men ja tror de gör en starkare för varje som man inte går och håller emot istället !
    just nu e de mitt hjärta jag tror jag har fel på så störande för jag kan känna vartenda slag och speciellt när jag ligger ner tycker de slår fel hela tiden ont på sidan av bröstet det stcker och hugger ! men när de har gått över så e då något annat ja oroar mig för ! men för mig hjälper de mycket av att få gå och prata av sig hos kuratorn varannan vecka ! hon har gett mig en jätte bra andningsövningar att man ska andas i fyrkant el triangel de lugnar ner mina stresshormoner och får andningen rätt för jag tar många små andetag ! prova de ! kram på er allihopa !

• Anonym

u håller på och bli tokig nu har jag äntligen börjat behärska mion ångest lite men ändå har jag en massa symptom som huvudvärk och och yrsel idag va yrseln så illa att jag inte ens kunde stå upp magont och så spydde jag de kankse ju bara e att ja har ätit nåt men den här yrseln asså .
    vad hos doktorn med detta för en månad sen och undersökte mig inte ens utan sa de e ångest sen blev de bättre men idag jag kunde inte ens ta hand om min lilla knappt !! ska de vara så här ! el ska ja behöva gå till doktorn igen !

• Anonym

jag har vart hos läkaren går nu hos en kurator och jag börja må bättre visst ångesten fanns där dagligen mne ja kan hantera den men de e den här yrseln som plågar mig och så klart får jag mer ångest ... men hur kan ja få bort ångesten jag andas i fyrkant dagligen tycker de hjälper när jag e spänd . men ja kan knappt ta hand om min dotter de plågar mig så fruktansvärt ! tror att de e en massa fel på mig har fått för mig att yrseln inte e ångest !!! men kan verkligen få så mkt yrsel av ångest bara så där ???

• Anonym

de e yrseln som kommer först .... men dagen innan så va ja rätt så spänd sen så har jag ju ångest varje dag fats ja kan leva mitt liv som vanligt de enda jobbiga e ju att jag e så spänd hela tiden ..... jag vet ju varför jag har ångest . jag måste nu lära mig att kunna slappna av och leva i nuet vilket e väldigt svårt och sen så fort jag känner nåt konstigt i kropppen så tror jag e de något väldigt allvarligt med mig !
    ska dra ett ex : i går började de med att jag fick ont i benet tog en ipren de gick inte över så börja jag då med alla tankar fått för mig att de en blodpropp ( eftersom min kompis dog av de när hon bara va trettio bara så där pang bom vilket har satt sina spår på mig ) idag när jag vakna har jag fortfarnde ont .... så idag köpte jag tidnigen läste mitt horoskop för morgondagen där de står att de som jag anta kommer och ske !!!! då så smäller de tror ju nu att de e blodpropp !!!! ahh ja blir galen ! vet att jag inte får tänka så men de går ju inte att låta bli hur ska man bli från sånt tänkande hela tiden varje dag e de så här !

• Anonym

min kurator gör inte kognitiv beetende terapi finns inga psykolog här i närheten vet du om de finns någon bra bok man kan läsa !

• Anonym

och jag msåte ju tillägga att min yrsel e iaf borta idag !!!

• Anonym

Om man är väldigt stressad och spänner sig så kan det utlösa yrsel. Till exempel spänningar i nacken kan ge yrsel.

• Anonym

ja de märkte jag igår för jag hade ingen yrsel igår men sen på kvällen va ja väldigt spänd i nacken fick huvudvärk och idag vakna jag upp med yrsel och världens ångest hela dan !!!! men nu har de lättat igen =)
    måste bara säga tack till krisscross du har varit helt underbar !!!

• Anonym

åh tack så jätte mkt !!!! =)

• Anonym

vet någon om det skadar barnet om man har typ andningsångest...
    äter 20 cipralex... tänker oxså på min andning i stort sett hela dagarna blir galen vill oxså må bra

Svar på tråden ångest ..... svårt att andas !!!