• Indiansommar

Vad har du fluff till???

Jag har precis lärt mig något nytt här på FL idag, nämligen vad FLUFF är!!! Det låter så gott, jag har inte testat än själv men jag undrar nu vad du har din fluff till?? Vad tycker du är godast att ha i grädden?

Nyfiken!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 13:46
    Så här gör man!

3dl vispgrädde
    180g dumlekolor (t ex)

Hetta upp vispgrädden i en kastrull. Lägg i kolorna och smält dem under omrörning på svag värme. Låt svalna ett par timmar i kylen. Vispa sedan, helst med elvisp, till en fluffig kräm.

Det är viktigt att den får bli riktit kall innan man vispar den annars kan den skära sig lätt!

Tack lalasmama för receptet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 13:31
    När det gäller Ahlgrens bilar...ta en tredjedels påse!

Tack annelotion för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-14 11:34
    Det här blev ju en riktigt populär tråd!! Kul att så många håller den vid liv! Jag är tyvärr lite dålig på att kolla av den själv, så vill ni ha något bra tips inlagt i TS som alla kan ta del av så inboxa mig. Förstår om inte alla orkar läsa hela tråden nu när den blivit så lång!!!

• Svar på tråden Vad har du fluff till???
  • Cactuz
    Bevabus skrev 2008-09-02 14:49:13 följande:
    Marsankräm i understa lagret och sen dumle-fluff i det övre.Sen hade jag ett lager sugarpaste ovanpå. Det föreställde en golfboll Fick receptet utav en person i tårttråden Lady S 83 skrev 2008-09-02 14:34:31 följande:
    Men gud va gott det låter Köper du färdig botten??
  • Bevabus

Jag fick ett recept på en bra botten utav henne så den gjorde jag
    Men man kan absolut köpa om man vill!

Cactuz skrev 2008-09-02 14:54:57 följande:
    Men gud va gott det låter Köper du färdig botten??
  • Lilly Li
    Jänkmamma skrev 2008-09-02 13:34:21 följande:
    Kan man ha fluff i rulltårtor oxå?
    Bra fråga, undrar också det! Skulle bli trevliga små bakelser om det går... har någon provat?
  • Tingilya

Ett tips e aftereight fluff, jisses vad gott det blir !

Ahlgrensbilar blir gott med dumle tyckte barnen på ett kalas

• Fru Indosaurie
    Lilly Li skrev 2008-09-02 15:17:37 följande:
    Bra fråga, undrar också det! Skulle bli trevliga små bakelser om det går... har någon provat?
    ja självklart kan man det!
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Bevabus

Det blir som grädde i konsistensen, så du kan spritsa

Tullemi skrev 2008-09-02 16:24:41 följande:
    Går det att spritsa eller är det för löst?
  • Zofye

Även om man har i typ polly och ahlgrens bilar?!
    Det blir inte nån annorlunda konsistens då?
    Dessa är nämligen mina favoriter, och hur underbart vore det inte att kunna ha lite polly- eller ahlgrensfluff på sin tårta i november?!

Bevabus skrev 2008-09-02 17:04:50 följande:
    Det blir som grädde i konsistensen, så du kan spritsa Tullemi skrev 2008-09-02 16:24:41 följande:
  • vackrastarflow

provar igen:

tror ni det blir bra att göra fluff av mörk choklad med hallonbitar i? kommer hallonbitarna att smälta (torkad hallon)?

• Bevabus

har själv aldrig prövat med det godiset, men det ska tydligen bli fluffigt det med så det borde gå alldeles utmärkt!

Zofye skrev 2008-09-02 18:49:06 följande:
    Även om man har i typ polly och ahlgrens bilar?! Det blir inte nån annorlunda konsistens då?Dessa är nämligen mina favoriter, och hur underbart vore det inte att kunna ha lite polly- eller ahlgrensfluff på sin tårta i november?!
Svar på tråden Vad har du fluff till???