• whirlwind

Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!

Idag skulle jag ge min sex månader Nestle Plus Välling och paketet (som jag köpte för 2 dagar sen) var fullt med maskar!!! Fy fan vad äckligt!!! Det värsta är att igår åt han från samma burk (jag såg inte nånting igår). Har hört att nestle har varit 'snuskigt' förut men trodde att de hade skärpt till sig.
    Hur i h-vete kan de göra så? Har de inga kontroller? Grrr jag mår illa att bara tänka på de där små svart äckliga grejer i min bebis mat! Det här är så vidrigt!
    Vad ska jag ge min pokj nu? Han tål ju inte Semper. Det behövs inte säga att aldrig mer köper jag Nestle!
    Fy fy fy alltså!

• Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!
  • KJG

jag säger som göteborgstjej: Hade dom någon förklaring??? Det vore ju interssant va dom sa... Fy va äckligt.

• whirlwind

Göteborgstjej .. nej de hade ingen riktig förklaring ... de sa att det troligen kommer ifrån affären (kändes som de försökte lägga skulden på nån annan) med de bad verkligen om ursäkt och de höll med att det var superäckligt men att ibland det kunde hända så.

Kompensation det får jag, vad det vet jag inte men tror inte att det kompenserar allt oro, äckel, osv som vi har nu.

Ska skriva ett brev till nestle och till konsumentverket också, fy.. jag har t.o.m. haft mardrömmar inatt!.

• hjartat73

Usch låter äckligt! Jag har dock bara använt Nestleprodukter till min son som är 1 år och 8 månader och aldrig haft några problem med dem eller hittat konstiga saker i varken burkar eller vällingpaket.

• Glimmerfall

whirlwind

Varför går du inte till tidningarna med detta? Det hade jag lätt gjort! Det ska ju bli allmänt känt hur äckligt det är.

En fråga till då...har inte dom sin välling i sluten typ foliepåse?

• mia1980

Skimra: Dom har vällingen i en sluten pappåse och vad är det som säger att den inte blivigt skadad i frakten.

Inte för att ta deras parti eller något men detta behöver ju faktiskt inte komma från fabriken. Det kan ha kommit under frak och lager i butik. Har förpakningen på någotvis blivigt skadad (bara lite) så kan dessa kryp komma in.

Till alla som vill att hon ska gå till tidningarna: Varför? ALLT dåligt är inte Nestlés fel.

Säger det igen: Har så gott som BARA använt Nestlés produkter och har ALDRIG märk något konstigt. Om det bara är dåligt så bör man ju märka något på 2½ år. Eller?

• Helajni

Jag har oxå nästan bara använt Nestlé i 2½ år och som jag skrev ovan är det enda jag har att anmärka på var de där förpackningarna med 2 olika doseringsanvisningar.

• mia1980

Hejlani: Det är ju lätt att "tryckfelsnisse" dyker upp... Så är det ju på allt. Det var ju bra att du kontaktade dom så att det blev uppmärksammat.

• Mathilda

Här är en till som använt Nestlés produkter och varit supernöjd. Jag är övertygad om att det inte är deras fel att detta hänt. Synd bara att de har så dåligt rykte redan. Obefogat?

• Helajni

Ja men det var inte bara tryckfel... De hade gjort om förpackningarna och innan var ds 5 mått per 2 dl vatten, det angavs på ett ställe. Nu skulle det dock vara NY dosering, 7 mått per 2 dl vatten, som angavs på ett annat ställe.
    Har man använt produkten förut så "törs" man ju inte öka på med 2 mått... Det märktes inte annars eller stod på paketet att de gjort om själva pulvret, syntes bara att förpackningen var ny.

• mia1980

Hejlani: Stog det att det var ny dosering eller det var bara så att det plötsligt var ökat med 2 mått. Kan ju vara "tryckfel" även om det är ny förpakning...

Svar på tråden Maskar i Nestle Välling!!!!!!!!!!!!