Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Jessica24 skrev 2008-10-20 23:42:38 följande:
    Den med rött foder och där det står Active längst ner på ryggen på?
    Men shit, jag som köpt den i båda färgställningarna åt mina killar! Blää, de har dock inte börjat använda dem än, tänkte ha dem som vinterjackor jag eller är de för tunna för det?
  • Tvillingmamma2007

Ja alltså jag har en svart/röd sen i våras (samt en blå/svart samma modell) som är som en skaljacka sen köpte jag dessa nu svart/röda med active nertill därbak (samt brun/grön m active) och jag hade iaf tänkt ha dessa som vinterjacka de är ju betydligt tjockare än skaljackorna fast inte superduper tjock. Shit är det fler som tycker de inte "klarar" vintern? Man kan ju ha fleecetröja under annars.

• Tvillingmamma2007

Tack för svar om jackan! Jag tror att den kommer att bli bra i vinter, än har de dock bara skaljackan med tröja under och sen har de ju overall med att byta med.

• Tvillingmamma2007
    Jessica24 skrev 2008-10-21 21:24:22 följande:
    Ja, jag tycker de är för tunna för att ha som vinterjacka. Vi bor nere i Skåne och här är det inte sådär jättekalt, men den jackan räcker inte för sonen.
    hehe ok smaken verkar vara som baken då som bekant. Jag tänkte ha den här i U-a och det borde ju vara kallare här än i skåne fast ni kanske har det fuktigare iofs...jaja har ju fleece som man kan ha under iaf. Du kanske inte tycker mina tunna mikk-lines räcker heller då förresten men de blir lätt varma.
  • Tvillingmamma2007
    Ruso skrev 2008-10-21 21:52:00 följande:
    Som sagt innan, det är inte tjockleken som räknas utan hur pass varma de är!!Mikkline är ju jättetunna, med är ju hur varma som helst! Samma med Gneis kläderna vi har, vinterjackorna känns verkligen inte som vinterjackor på tjockleken, men de var varma och sköna på de kallaste dagarna ändå. Det är ju kanon med sånna jackor, mycket skönare att ha på sig än stora, tunga, tjocka jackor!!OBS, just dessa Lindex jackor vet jag dock inget om, alla tunna jackor är ju inte varma...
    Nä precis Mikk-line är ju varma men Lindex jacka vet jag inte men såå tunn är den ju inte tycker jag.
  • Tvillingmamma2007
    Tina83 skrev 2008-10-22 07:39:59 följande:
    har frågat en mamma som köpte en sån jacka till sig själv i typ 170 (hon är liten) och hon har den som vår/höst jacka och att den är för kall för vintern.
    Ja alla är vi ju olika, men jag tyckte alla Lindex jackor känns ungefär lika tjocka förutom fix: arna som är tjockare så i sånt fall så skulle Lindex bara ha 1 vinterjacka att välja på då, jaja man får väl köra med kläder under och det är ju inte säkert det blir nån vargavinter heller precis.
  • Tvillingmamma2007
    Snorky skrev 2008-10-22 09:08:57 följande:
    jag tror absolut att de räcker. Kanske inte när det är -15 grader, men hur ofta är det det om vintern?? Då kan du köra mikklinen med fleeceställ under ist. Mina barn har haft pop´s skaljackor med fleece under större delen av vintern och det har funkat jättebra. Själv kör jag funktionsjacka på vintern mestadels... skal + fleece... jag fryser inte. Isf sätter jag en extra kofta under. Det är ju mest plusgrader om vintrarna nu, så jag tycker inte du ska bekymra dig.
    Nej jag hoppas och tror också det även om jag nu inte vet hur varm eller hur kvaliten är på denna Lindexjacka.
  • Tvillingmamma2007

Har ni sett att det är rea på tretorn-stjärbnstövlarna?! Jag köpte precis två par till Jag har dem i strl 24 åt boysen och de är super! Köpte 26 nu och hoppas att de kan ha dem till sommaren/nästa höst

• Tvillingmamma2007
    icecreamy skrev 2008-10-22 20:04:08 följande:
    Hej! Finns det någon här inne som har något att säga om Fix vinteroverall (stl 92). Bra? Dåligt?Väljer på en sådan eller en Didriksson-overall....kanske t o m någon som har erfarenhet av båda? Båda kostar 700 kr, så det är samma prisklass .
    Fick bra i vi-föräldrars test annars vet jag inte så mycket om den. Just nu har ju Lindex 30% på vafri vara så den blir ju inte så dyr. Klämde på den i butik och tyckte den var lite tjock men det var bara vad jag tyckte det själv har jag ju köpt Mikk-line till mina killar och den är ju tunn och smidig den.
  • Tvillingmamma2007

La in en beställning, fodrade brallor, mjukisar och så stövlarna förstås, inga problem med rabattkoden 30-10 fast jag använde inga andra koder samtidigt...var ju typ slut på alla bamsemoccisar så då köper jag det i butik iaf.

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5