Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Hade det funnits 16,5 cm så hade jag köpt de utan att tveka så då är ju min undran vad 4 mm till gör och om de kanske tom växer lite till på en månad eller två tills det är dags att börja använda dem men iofs så avtar väl tillväxten på fötterna nu? Hjälp som sagt!

• Tvillingmamma2007
    Känslan skrev 2008-09-14 21:01:57 följande:
    Gör så att satsa på 16.9:orna och köp till sulor så sitter de som ett smäck =D
    Hehe ja funderar ju på det men det låter ju asstort men men vad gör man då, de har ju stora fötter fastän de bara är 17 mån!

Var på Lindex häromdagen och en liten tjej gick fram till vantarna och provade ett par och ropade till mamman att hon ville ha sådana och att de satt jättebra, det längtar jag till! Hahaha men den tjejen var väl säkert en 6-7 år eller nåt, är ett tag dit haha.
  • Tvillingmamma2007
    mammapuh skrev 2008-09-14 21:12:10 följande:
    Tycker du ska ta dem som är 16,2 de andra är nästan 2,5 cm större än foten ju och det är STORT! Skulle skorna mot förmodan inte räcka hela vintern ska kan ni säkert hitta några jättebilliga på rean i januari. Men jag tror med tanke på att fötterna har växt så mycket nu i sommar så kanske de inte växer så jättemycket nu i vinter!
    Tycker aldrig det blir jättebilligt när man behöver två par på direkten precis men men håller med om det är stort men hur vet man att de inte fortsätter växa som ogräs framöver? De kanske brås på sina päron jag har 41 själv!
  • Tvillingmamma2007
    Line80 skrev 2008-09-14 21:56:44 följande:
    jag köpte 16,2 till min son men han e snart 3½ år. hehe vilken skillnad det kan vara
    Ja lika som det är för oss vuxna antar jag
  • Tvillingmamma2007

Guuuud vart svårt detta med skor! Hade tänkt beställa nu ikväll! Ska jag ta de mindre eller ska jag ta de större och ev köpa till en extra sula? Man vill ju kunna få plats med en extra strumpa med fast nu är sambon inne på att ta de mindre men då får han köpa nya sen om de inte räcker hela säsongen haha. Vad säger ni?

• Tvillingmamma2007

Ja det är kavat och defender heter modellen tror jag, en bred kardborre. Mm de är ju rymliga kanske räcker med 16,2 cm. Men jaaaa ångest! Tänk vilka småsaker man kan få ångest över numera hahaha men det är ju mycket pengar.

• Tvillingmamma2007
    Mollie skrev 2008-09-14 22:25:13 följande:
    Ser ni diskuterar fötter... Vi har en son med magfötter! 18 månader och vi köpte sist strl 26 på stövlarna. Mätte foten nu idag och den är närmare 16 än 15 nu. Han hade svårt föra tt vara still helt enkelt. Bävar inför vintern, vad ska man ha för skor, hur mer stora ska de vara? o.s.v. Hur ska man tänka?Han har ju haft 3 storlekar sen han fick första skorna i april i år! Började på 22 och är nu uppe i 24! Kommer han växa i vinter så man ska gardera sig med storla skor??(Stövlarna är små i storleken)
    Shit! Ja de rekommenderar ju att vinterkängor ska vara ca 1,5-2 cm längre än foten när de tas i bruk. Tror inte man ska gardera sig med så jättemycket extra då fötter tydligen kan växa ryckvis och de måste ju kunna gå i dem med. Hade det funnits en strl som var 16,5 cm av dessa som jag vill köpa så hade jag köpt dem på en gång nu hamnar vi lite mitt emellan två storlekar 16,2 resp. 16,9 så jag är lite rådvill.
  • Tvillingmamma2007

Känslan:
    Klämde på de häromdagen, verkade väldigt tjocka á la vinterstyle tycker jag, mina killar har de tunna nu på dagarna om det är blåsigt/blött och de bara har mjukisar under.

Nej tänkte köpa på ellos med 50% rabattkoder.

• Tvillingmamma2007
    Line80 skrev 2008-09-14 22:43:56 följande:
    ta de mindre.. du beställer väl från ellos där du får 50% så gör det ju inget om de inte räcker hela vintern
    Haha...men blir ju rätt dyrt ändå med 300 + 300 + två fraktavg. + två exp. avg. Men men det lutar väl åt det!
  • Tvillingmamma2007
    Line80 skrev 2008-09-14 22:50:05 följande:
    äsch ta me koden me överkastet då så får du lite mer för pengarna samtidigt
    Uäsch gillar inte de där gratisgrejerna och vem bäddar sängen?? Hahahaha
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5